Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد جلال فیروز" نماینده سابق پارلمان بحرین،  اعدام دو جوان بحرینی را پیروی بحرین از محمد بن سلمان دانست و گفت: به نظر می‌رسد رژیم حاکم همچنان تحت تاثیر محمد بن سلمان گام برمی دارد و همان طور که او در آستانه ماه مبارک رمضان تعداد زیادی از شیعیان را اعدام کرد، رژیم حاکم در بحرین نیز تصمیم به این کار گرفته بود، اما اجرای آن را تا امروز به تاخیر انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دیگر رژیم حاکم می‌خواهد به دنیا نشان دهد که می‌تواند بر اوضاع داخلی کشور مسلط شود و از طرف دیگر می‌خواهد به سرورانش نشان دهد که می‌تواند همانند آن‌ها مشکلات داخلی کشورش را حل‌وفصل کند. او می‌خواهد نشان دهد که در بحرین تروریسم وجود دارد.

نماینده سابق پارلمان بحرین در ادامه گفت: این اقدام پیامی است به کسانی که آن‌ها را مجوس یا دشمنان امت می‌خوانند، آنان شیعیان بحرین را به ایران مرتبط می‌دانند و این گونه عنوان می‌کنند که ممکن است با ایران همراهی کنند، بحرین و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و رژیم اشغالگر قدس گمان می‌کنند که می‌توانند ائتلافی علیه ایران شکل دهند. هنگامی که از اعدام این افراد خبر می‌دهد می‌خواهند این گونه القا کنند که اینان از سوی ایران پشتیبانی می‌شده‌اند.

محمد جلال فیروز در بخش دیگری از سخنانش گفت: آنچنان که امام سجاد (ع) فرمودند: افراد ضعیف هستند که ظلم می‌کنند. از این رو می‌توانیم بگوییم که رژیم حاکم در بحرین در ضعف به سر می‌برد و اگر قدرتمند بود و کنترل امور را در دست داشت به اعدام‌های گذشته بسنده می‌کرد، اما وقتی مجددا به صدور و اجرای احکام اعدام روی می‌آورد نشان می‌دهد که ضعیف و هراسان است. این اقدام رژیم حاکم در بحرین نشان می‌دهد که اراده خداوند در عدم آشتی حاکمان و مردم بحرین است.

وی به واکنش مخالفان رژیم حاکم اشاره کرد و تصریح کرد: معارضان هوشیار هیچ گاه منفعلانه رفتار نمی‌کنند و مسیر خود را تنها به دلیل ارتکاب جنایت‌های بیشتر از سوی طرف مقابل تغییر نمی‌دهند. راه‌های رسیدن به حقوق قانونی مشخص است و چهره‌های معارض شاخص در بحرین که مهم‌ترین آن‌ها علما هستند به رفتار مسالمت آمیز اعتقاد دارند، زیرا رژیم حاکم قصد دارد با به خشونت کشاندن معارضان به جهان بگوید که اینان تروریست هستند و من باید برای سرکوبشان به خشونت بیشتری روی آورم.

این معارض بحرینی در پایان گفت: البته مخالفان باید اقدامات خود را مورد بازبینی قرار دهد تا ببیند که چگونه می‌توانند جلوی ظلم به ملت بحرین را گرفته و آنان را به خواسته‌ها و حقوقشان رساند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

چرا رژیم بحرین به اعدام مخالفان روی آورد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحرین ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خیزش دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که جنایات این رژیم برای دنیا غیر قابل پذیرش است و امیدواریم در نهایت این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود.

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه یک جنایت عریان و نسل‌کشی کم‌سابقه در تاریخ بشریت است که می‌تواند هر وجدان بیداری را آزرده کند.

وی ادامه داد: در این شرایط دولتمردان کشورهای غربی و آمریکا در قبال این جنایت سکوت کرده و حرفی از نسل‌کشی بشریت نمی‌زنند اما در همین وضعیت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی علیه سیاست دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی خیزش داشتند چون دانشجویان وجدان‌های پاک‌تری دارند و همواره در دنیا پیش‌قراول بودند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتراض دانشجویان آمریکایی نشان داد که دیگر جنایات رژیم صهیونیستی غیرقابل پذیرش است، امیدواریم این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود. انتظارمان این است که دانشجویان ایرانی نیز به این خیزش جهانی بپیوندند که شاهد حرکت جهانی دانشجویان علیه جنایات رژیم صهیونیستی باشیم. کما این‌که دانشجویان یهودی نیز به این خیزش جهانی پیوسته‌اند.

متفکرآزاد با اشاره به جنایات و نسل‌کشی بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی ۳۵ هزار انسان بی‌گناه را کشت و ۸۰ هزار نفر را مجروح کرد و باعث بی‌خانمانی یک ملت شد اقداماتی که غیرقابل پذیرش است و در این شرایط ما شاهد خیزش جهانی هستیم. البته که در مقابل این خیزش هم دولتمردان آمریکا با دانشجویان برخورد کردند و بار دیگر نشان دادند که آزادی بیان برای آنها در حد شعار است و احترامی برای دانشجویان قائل نیستند کما این‌که تاریخ هم این را نشان داده است، نمونه بارز آن شهید شدن سه دانشجوی ایرانی در ۱۶ آذرماه است، لذا آمریکا به صورت عریان نشان داد که شعارهایشان تنها یک نسخه برای جهان سوم است و خودشان عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • واکنش خیره‌کننده گلر تیم ملی در تایلند (عکس)
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است