Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا تابش در گفتگو با خبرنگار بسیج از میامی در خصوص مناطق تحت رانش روستای حسین آباد کالپوش اظهار کرد: این روستا بر اثر بارندگی و مسائل مرتبط با سد دچار رانش زمین شده است. بخشی از روستا رانش کرده است که ما فارغ ازعلت این موضوع در صدد هستیم تا مکانی مناسب پیدا کنیم؛ در مرحله اول حدود ۲۰۰ واحد را اسکان دادیم تا خانه‌های آن‌ها را جابجا کنیم و بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه مکانیزم‌هایی که در همه حوادث و همه رانش‌های دیگر داریم کار ساخت و ساز این روستا را انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم هم مطالعه جامعی برای کل روستا باید انجام شود تا مشخص شود که کل روستا پایدار می‌ماند یا خیر، بیان کرد: این مطالعات را پژوهشگاه ما مدتی به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و همه‌ی زمین‌های موجود اطراف روستای حسین آباد را بررسی کردند و گمان‌های لازم زده شده است، اما هنوز به نتیجه‌ی قطعی نرسیده است.
تابش در ادامه تصریح کرد: تنها به یک نتیجه‌ی قطعی در مورد یک زمین برای جابجایی روستا رسیدیم که آن هم روستاییان به دلیل بعد مسافت از روستای خود راضی نمی‌شوند به آن مکان نقل مکان کنند؛ و ما در این فکر هستیم تا یک شهرک در همان منطقه احداث شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه موقتا زمین دیگری را به ما پیشنهاد دادند که امروز در حال بررسی آن هستیم، تاکید کرد: رئیس پژوهشکده سوانح هم امروز در روستا همراه ما همراه هستند و احتمالا ظرف یک هفته مطالعه‌ی جامع تری انجام دهند.
وی افزود: البته فرمولی که در پرداخت هزینه اسکان موقت داریم یعنی پولی پرداخت می‌شود که روستاییان برای اسکان خود فکری کنند؛ این موضوع در مورد همه‌ی زلزله‌ها و حوادث و بلایای طبیعی انجام می‌شود، اینجا هم اعمال شده و آن پول پرداخت شده است.
تابش به در پیش بودن فصل سرما اشاره کرد و گفت: امروز مردم این روستا ناراحت و تحت فشار هستند و باید زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود چرا که فصل سرما را در پیش داریم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است

به گزارش جام جم آنلاین ؛ مجید بگلریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار کرد: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد فاز عملیاتی شده است.

وی با قدردانی از حضور جهادی دستگاه‌های خدمات رسان و بررسی میدانی از روستای تختان دهلران، گفت: رفع سریع آسیب‌های زیرساختی در حوزه‌های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تامین آب ۲ روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان، افزود: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در دراز مدت از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

بیگلریان با اشاره به بارش بالای ۱۰۰میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هر چه سریعیتر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های ۱۸ گانه با مختصات یو. تی. ام، جمع بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در پایان با تاکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستائیان و کشاورزان، خاطرنشان کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل دارد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.


لطیف صادقی افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تصمیمات لازم در راستای رفع مشکلات این روستا، در اسرع وقت با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیر عامل آبفای استان و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان