Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@10:25:25 GMT

درخشش صندوق ضمانت صادرات در کشورهای اسلامی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۲۵۹۷

درخشش صندوق ضمانت صادرات در کشورهای اسلامی

خبرگزاری آریا - صندوق ضمانت صادرات ایران، رتبه اول عملکرد در «اتحادیه بیمه گران اعتبار و سرمایه گذاری اسلامی» مشهور به «اتحادیه امان» را کسب کرد و به عضویت هیات مدیره آن انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به عضویت کشورمان در هیات مدیره اتحادیه امان ،گفت: این صندوق رتبه اول عملکرد را در این اتحادیه کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افروز بهرامی که به منظور شرکت در کمیته مشترک همکاری‌های بازرگانی ایران و عراق به این کشور سفر کرده بود با تشریح جزییات این نشست ، افزود: عملکرد صندوق ضمانت صادرات ایران در مقایسه با کلیه صندوق های مشابه در سطح منطقه مورد توجه اعضای اتحادیه امان قرار گرفته و از این رو با کسب رتبه اول و به منظور اعتبار سنجی دقیق تر و انجام خدمات بهتر به صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی در کشور عراق مقرر شد دو نمایندگی صندوق ضمانت صادرات ایران در اقلیم کردستان و جنوب عراق تاسیس شود و حمایت‌های لازم از طرف مسئولین عراقی جهت تحقق این کار به عمل آید البته لازم به توضیح است که شعبه اول در اقلیم کردستان راه اندازی شده و آماده افتتاح است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: ضمناً پیگیری وصول مطالبات پیمانکاران و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی از کارفرمایان عراقی مورد تاکید صندوق ضمانت صادرات قرار گرفت و مقرر شده اطلاعات و مطالبات شرکت‌ها از طریق مسئولین سفارت ایران در عراق به طرف عراقی ارسال و ظرف مدت یکماه نتایج پیگیری‌های طرف عراقی اعلام شود.
بهرامی گفت: به منظور تسهیل و توسعه همکارهای دو کشور عراق و ایران در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی، جایگزینی ضمانت نامه های مبتنی بر قرارداد صادره از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران با ضمانت نامه های بانکی، مورد تصویب طرفین قرار گرفت و مقرر شد مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق مسئولین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بانک مرکزی این کشور انجام شود.
گفتنی است، اتحادیه امان (AMAN UNION) در سال 2009، به ابتکار موسسات اعتبار صادراتی چندجانبه (ICIEC) وابسته به بانک توسعه اسلامی و همچنین «موسسه تضمین اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری اعراب» (Dhaman) ، با هدف توسعه صنعت بیمه ریسک‌های سیاسی و تجاری در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل شده است.
به گزارش شاتا، روند رو به رشد همکاری‌های بازرگانی دو کشور ایران و عراق نیازمند توجه به دیپلماسی تجاری برای توسعه و فعال‌سازی ظرفیت‌های گمرکی، مرزی، پولی و بیمه‌ای است که در راستای سیاست‌های متناظر دو کشور قابل اقدام است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است