Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:08:36 GMT

اوج بارش شهابی در آسمان امشب

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۲۷۶۳

کارشناس نجوم از امکان رصد بارش شهابی «دلتا دلوی» از آسمان ایران خبر داد و گفت: بعد از نیمه شب می توان در ساعت ۲۰ شهاب را رصد کرد. ناطقان: علی آزادگان در خصوص بارش شهابی دلتا-دلوی با بیان اینکه این بارش از دوازدهم تیر تا اول شهریور فعال است، گفت: اوج این بارش امشب ششم مردادماه است که در صورت داشتن شرایط می‌توان آن را به راحتی رصد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این بارش شهابی بیشتر در نیم‌کره جنوبی می‌بارد اما تا میانه نیم‌کره شمالی هم می‌توان شهاب‌های آن را رصد کرد.

کارشناس نجوم با تاکید بر اینکه بارش دلتا دلوی را می‌توان از آسمان ایران رصد کرد، خاطر نشان کرد: اگر ماه در آسمان نباشد (مانند بارش امسال) می‌توان تا ۲۰ شهاب در ساعت را در اوج بارش مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه اوج بارش امشب است، بیان کرد: این بارش شهابی با بارش شهابی معروف‌تر و پرشهاب‌تر برساوشی هم‌پوشانی دارد. بارش برساوشی از ۲۶ تیر تا ۲ شهریور فعال است و اوج آن ۲۱ مرداد است.

آزادگان اظهار کرد: برای شناسایی شهاب‌های بارش دلتا-دلوی از برساوشی، می‌توان شهاب‌ها را در خلاف جهت حرکتشان امتداد داد تا به ستاره دلتا دلو در صورت فلکی دلو رسید؛ در غیر این صورت شهابی متعلق به بارش دیگری را رصد کرده‌اید.

به گفته وی، همزمان با بارش شهابی دلتا دلوی، بارش‌های شهابی بسیار ضعیف دیگری هم در آسمان حضور دارند که تأثیر چشمگیری در کیفیت این بارش نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای رصد شهاب‌های دلتا دلوی، پس از نیمه‌شب است، گفت: امشب بعد از نیمه شب می‌توان از آسمان ایران این بارش را رؤیت کرد.

کارشناس نجوم افزود: در پروسه رصد این بارش شهابی، نباید توجه خود را بر کانون بارش یعنی ستاره دلتا دلو قرار داد زیرا در آن منطقه کمترین شهاب‌ها را می‌توان دید.

وی با بیان اینکه منشأ شهاب‌های بارش شهابی دلتا دلوی خیلی مشخص نیست، بیان کرد: در گذشته دنباله‌دارهای «مارسدن» و «کراخت» را منشأ این بارش می‌دانستند اما نظریه‌های جدید دنباله دار «۹۶پ ی-ماخولز» را منشأ این بارش می‌دانند.

وی ادامه داد: این دنباله دار در پاییز ۱۳۹۶ به حضیض خود رسید و از عطارد هم به خورشید نزدیک‌تر شد؛ همچنین در زمستان ۱۴۰۱ نیز دوباره به کنار خورشید باز خواهد گشت. منبع: مهر برچسب ها: اوج بارش ، بارش شهابی ، آسمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اوج بارش بارش شهابی آسمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بارش جانوران یا حیوانات | raining animals، پدیده نادر در تغییرات آب وهوایی است که به‌طور علمی مورد آزمایش قرار نگرفته‌است، ولی تئوری‌هایی همچون انتقال ماهی و قورباغه توسط گردباد در مسافت طولانی و رهاسازی آن درهوا برای توجیه پدیده از طرف گروهی از دانشمندان داده شده‌است.

از موارد جدید این رخداد به بارش ماهی در طول یک ماه در ژاپن در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد. با این حال شواهد ساختگی بودن این اتفاق در ویدیوی یاسوج را تایید می‌کند. در صورتی که ماهی از آسمان فرود بیاید و همچنان زنده باشد، غیرممکن است و شواهد نشان می‌دهد این یک ویدیوی ساختگی باکیفیت است.

منبع: تابناک

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بارش باران از امشب در لرستان
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • سامانه بارشی جدید امشب وارد خوزستان می‌شود
  • دنباله‌دارها، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها: بازدیدکنندگان فضا
  • آغاز مجدد بارش‌ها در خوزستان از امشب
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • تصاویر بارش ماهی از آسمان یاسوج؟
  • آسمان زیبای کرج پس از بارش باران شب گذشته
  •  بارش باران در استان سمنان تداوم خواهد داشت
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها