Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری العهد،  «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد، دو جوان بحرینی که به دست آل خلیفه اعدام شدند، در خیل شهدای مظلومی هستند که  در چارچوب سیاست‌های ظالمانه منامه در حق بحرینی‎هایی که خواسته های مشروعی دارند، به شهادت رسیدند.

قبلان همچنین تصریح کرد، درخواست‎ نهادهای مختلف حقوق بشری جهان برای توقف اجرای حکم اعدام این دو جوان بحرینی بی‌فایده بود و دولت بحرین تمام استاندارهای قانونی، انسانی و حقوقی را زیر پا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم مخالفت های شدید و درخواست ها برای لغو اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، رژیم آل خلیفه در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود صبح دیروز (شنبه) حکم اعدام"احمد عیسی الملالی" (۲۴ ساله) و "علی محمد العرب" (۲۵ ساله) دو فعال سیاسی جوان بحرینی را اجرا کرد .

سازمان عفو بین الملل روز جمعه با ابراز نگرانی از احتمال اجرای قریب الوقوع اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، از شاه این کشور خواست فورا اجرای این حکم را متوقف کند.

عفو بین المللی افزود که خبرهای وحشتناکی از احتمال اعدام قریب الوقوع «علی العرب» و «احمد الملالی» منتشر شده که در محاکمه ای ظالمانه و با استناد به اعترافات اجباری به اعدام محکوم شدند.

این سازمان در گزارش خود آورده بود که بحرین باید فورا  اجرای حکم اعدام این دو شهروند را متوقف کند. این دو فرد احتمالا طی ۲۴ ساعت آینده جان خود را از دست خواهند داد و باید متحدان بحرین به ویژه آمریکا و انگلیس قاطعانه از مقام های این کشور بخواهند تا اعدام آن ها را متوقف کنند.

در همین حال «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه حقوق ‌بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای از رژیم آل خلیفه خواست تا فورا حکم اعدام این دو فعال سیاسی را لغو کرده و به اجرای قوانین بین المللی پایبند باشد.

اعدام این دو فعال سیاسی به اتهام واهی حمایت از گروههای تروریستی مردم بحرین را به خیابان ها کشاند.

مناطق مختلف بحرین عصر شنبه در اعتراض به اعدام دو فعال سیاسی شاهد تظاهرات و درگیری با نیروهای امنیتی بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مردم این کشور در محله ها و شهرک های الدیه، العکر، بنی حمره، البلاد القدیم و السهله دست به تظاهرات اعتراضی زدند و نیروهای امنیتی با تظاهرات کنندگان خشمگین درگیر شدند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراضات مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندانهای بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت های دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.   

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری