Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اظهاراتی نژادپرستانه را علیه یکی از اعضای آفریقایی تبار مجلس نمایندگان این کشور مطرح کرده تا موج جدیدی از تنش‎های لفظی را میان خود و دموکرات‎ها به راه بیندازد. تاریخ انتشار: 10:00 - 06 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۶۷۴۷

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهارات دونالد ترامپ درباره «الیجا کامینگز»، نماینده بالتیمور را نژادپرستانه توصیف و آن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نانسی پلوسی در توییتر خود نوشته که "کامینگز یک قهرمان است."

کامینگز از نمایندگان ایالت مریلند است که ریاست کمیته نظارت بر عملکرد دولت را در مجلس نمایندگان آمریکا بر عهده دارد.

وی این کمیته تحقیقاتی را درباره اقدامات دولت آمریکا درباره مهاجران در مرز‌های جنوبی تشکیل داده است.

دموکرات‌های دیگری مانند «جو بایدن» و «کامالا هریس»، از کاندیدا‌های ریاست جمهوری آمریکا نیز اظهارات ترامپ درباره الیجا کامینگز را مورد انتقاد قرار دادند.

در پی انتقاد الیجا کامینز از عملکرد دولت آمریکا در مرز‌های جنوبی این کشور، دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود وی را مورد انتقادات شدید قرار داد.

ترامپ، کامینگز را متهم به «قلدری» کرده و می‎گوید که «بالتیمور» به عنوان حوزه انتخابی کامینگز بسیار مشوش و خطرناک‌تر از مرز‌های جنوبی آمریکا است.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح می‌شود که او اخیرا نیز ۴ عضو زن کنگره آمریکا را چندین بار هدف حملات لفظی خود قرار داد و سخنان نژادپرستانه‌ای علیه آن‌ها مطرح کرد.

سخنان دونالد ترامپ درباره این زنان عضو کنگره انتقاداتی را در میان گروه‌های مختلف در آمریکا به همراه داشت.

رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر نیز با حملات لفظی به زنان رنگین پوست کنگره موجی از تنش‎های لفظی را در عرصه سیاست این کشور به راه انداخته بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ اظهارات نژادپرستانه ترامپ کنگره نژادپرستی نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت