Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

در یکی دو هفته اخیر، اظهار نظرهای متناقضی بر سر موضوع «گرانی بلیت هواپیما» از سوی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده است.

به گزارش تین نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که «گرانی بلیت هواپیما، باعث حذف شدن سفر هوایی از سبد خانواده مصرفی خانوارها نشده است» این در حالی است مرتضی دهقان معاون وی در گفت‌وگویی به کاهش سفرهای هوایی که دلیل عمده آن گرانی بلیت هواپیما است؛ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توضیح سخنان خود گفته است: در حال حاضر به طور میانگین عرضه از تقاضا بیشتر است و در مسیرهای پر تردد نارضایتی از کمبود صندلی نیست و گلایه از نرخ ها است.

دهقان عامل گرانی بلیت هواپیما را ناشی از افزایش عمومی هزینه‌های مربوط به شرکت‌های هواپیمایی دانسته است.

در حالی سخنان مرتضی دهقان معاون امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گرانی بلیت هواپیما را تایید می‌کند که عابدزاده رئیس این سازمان چندی پیش در پاسخ به انتقادها از گران شدن بلیت هواپیما گفته بود؛ مسافری که در «های سیزن» سفر می‌کند باید هزینه آن را بپردازد. او تأکید کرد: با توجه به اینکه نرخ ارز چند برابر شده اما نرخ بلیت برای همه چند برابر نشده است؛ نرخ بلیت مشهد از 220 تومان تا زیر 800 هزار به فروش می‌رسد پس قیمت بلیت به نسبت نرخ ارز چند برابر نشده است.

به گزارش تین نیوز، در سال گذشته تعداد مسافر هوایی به نسبت سال 96 کاهش 18 درصدی داشته است. تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه امام که بیش از 70 درصد پروازهای بین المللی در این فرودگاه انجام می‌گیرد نیز  کاهش 19 درصدی داشته است. از سوی دیگر طبق اعلام انجمن شرکت‌های هواپیمایی میزان تقاضا پروازهای داخلی در مقایسه با سال گذشته 19 درصد کاهش روبه‌رو بوده که این موضوع نشان از کاهش همین میزان مسافر هوایی در پی گرانی بلیت هواپیما دارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: صنعت هوایی علی عابدزاده انجمن شرکت های هواپیمایی گرانی بلیت هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به سرکوب شدید دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: ‏این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: ‏در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ‏کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی