Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@07:11:49 GMT

حقیقی‌های بورس فروشنده و حقوقی‌ها خریدار بودند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۳۵۱۵

حقیقی‌های بورس فروشنده و حقوقی‌ها خریدار بودند

مشارکت سهامداران حقیقی در خریدهای تیرماه بورس ۷۴ درصد و مشارکت سهامداران حقوقی در خریدها ۲۶ درصد و در مقابل مشارکت سهامداران حقیقی در فروش سهام ۷۷ درصد و مشارکت سهامدارن حقوقی در فروش سهام ۲۳ درصد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر این است که طی چهار ماه گذشته بازار سهام با ۴۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالی است که در این مدت، بازار ارز(دلار) با افت ۶.۸ درصدی و بازار سکه با کاهش ۹.۲ درصدی مواجه بوده‌اند.

 

این در شرایطی است که در تیرماه امسال شاخص بورس رشد ۷.۷ درصدی را نسبت به خرداد به ثبت رسانده و بازار ارز(دلار) کاهش ۸.۶ درصدی و بازار سکه ریزش ۱۰.۴ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.

 

همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در تیرماه نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۷۰۰۱۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۷۴۷۲۰ میلیارد ریال در بیش از ۷ میلیون و ۶۴۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۶ درصد کاهش، ۳ و ۲۵ درصد افزایش را نسبت به خردادماه امسال تجربه کرد؛ و شاخص بورس هم در پایان معاملات تیرماه با ۱۸۱۶۴ واحد افزایش به رقم ۲۵۳۰۴۴ واحد رسید  که ۷.۷۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

بر این اساس متوسط حجم معاملات در نخستین ماه تابستان ۲۸۵۸ میلیون سهم(افت ۳۰.۴ درصدی نسبت به خرداد)، متوسط ارزش معاملات ۹۸۲۸ میلیارد ریال(کاهش ۱۹.۸ درصدی)، مشارکت سهامداران حقیقی در خرید سهام ۷۴ درصد(افت ۳.۶ درصدی)، مشارکت سهامداران حقوقی در خرید ۲۶ درصد(رشد ۱۲.۲ درصدی)، مشارکت سهامداران حقیقی در فروش ۷۷ درصد(رشد ۴ درصدی) و مشارکت سهامداران حقوقی در فروش ۲۳ درصد(کاهش ۱۱.۳ درصدی) بوده است.

 

همچنین در ماه گذشته گروه دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۱۷۲ درصد، گروه‌های استخراج زغال سنگ با ۵۶ درصد، زراعت و خدمات وابسته با ۵۱ درصد، محصولات کاغذی با ۳۴ درصد و خرده‌فروشی بجز وسایل نقیله با ۲۶ درصد بیشترین بازدهی و استخراج نفت، گاز و خدمات جانبی بجز اکتشافات با ۹ درصد، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۸ درصد، انتشارات، چاپ و تکثیر با ۷ درصد، لاستیک و پلاستیک با ۵ درصد و خودرو و ساخت قطعات با ۳ درصد بیشترین کاهش سرمایه را نصیب سهامداران خود کرده‌اند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد آیت الله جعفری اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار قم فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲،۲۸۳ (دو هزار و دویست و هشتاد و سه) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۰۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۱۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۱۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۷۳۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و هفتصد و سی هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۶۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۹ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۶۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟