Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد برکتِ گفت: از سال گذشته توجه ویژه به مقوله‌ صادرات به عنوان یک راهبرد کلیدی و اولویت‌دار در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و واحدهای زیرمجموعه‌ی آن قرار گرفته است. ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، به‌نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سعید جعفری در «همایش آموزشی توسعه‌ی صادرات با تمرکز بر کشور عراق» اظهار داشت: با عنایت به تأکیدات محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته‌ عالی توسعه‌ صادرات متشکل از نمایندگان زیرمجموعه‌های ستاد تشکیل شده و توجه ویژه به صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با بسترسازی و ریل‌گذاری این کمیته جهت توسعه و تقویت صادرات، امیدواریم شاهد رشد روزافزون صادرات در مجموعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) باشیم.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: ما در بنیاد حتی در حوزه‌ اشتغال‌های اجتماع‌محور نیز به دنبال صادرات هستیم و درصددیم تا بتوانیم تولیدات مشاغل خرد و خانگی را به بازارهای جهانی و منطقه‌ای برسانیم.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به سلامت از گردنه‌های اقتصادی عبور کنیم لازم است که در صادرات به‌‌ویژه به کشورهای همسایه از جمله عراق موفق باشیم. ما به راحتی می‌توانیم در این بازارها حضور داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع صادرات، تعداد و حضور شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت در بازارهای منطقه‌ای بیش‌تر شده و از این طریق درآمدهای حاصل از صادرات افزایش یابد.

استاندار قزوین: محصولات صادراتی باید با برگه آزمایش سلامت به بازارهای هدف ارسال شود«صادرات» از نان شب واجب‌تر است/ فعال‌شدن رایزنان بازرگانی در 15 کشور همسایهافزایش قیمت خوراک روغن موتور موجب کاهش صادرات و غیر اقتصادی بودن تولید می شود

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به فعال بودن شرکت‌های مشارکتی این بنیاد در بحث صادرات گفت: تعداد این شرکت‌ها امسال از 7 به 13 شرکت می‌رسد.

جعفری با اشاره به اهمیت و جایگاه صادرات اظهار داشت: صادرات ناجی اقتصاد است و می‌تواند کشور را از اتکا به درآمدهای نفتی برهاند. در چهار دهه‌ گذشته دشمن هر وقت خواسته به اقتصاد ایران ضربه بزند به بحث فروش نفت ورود کرده است.

وی با برشمردن برخی از ویژگی‌های جغرافیایی و ژئوپلتیکی ایران یادآور شد: متأسفانه آن‌چنان که باید و شاید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بازار کشورهای همسایه بهره‌ی لازم را نبرده‌ایم. کشورهای جنوب غرب آسیا به سهولت بازارهای کشورهای همسایه را در دست گرفته‌اند و ما با وجود نزدیکی جغرافیایی به این کشورها از این ظرفیت و پتانسیل استفاده نکرده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد برکت قرابت فرهنگی و اجتماعی ایران و عراق را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بازارهای عراق پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بسیاری دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد. با وجود این‌که ایران بیش‌ترین حجم صادرات را به این کشور دارد، اما هم‌چنان فرصت‌های بالقوه‌ دیگر زیادی برای بهره بردن فراهم است. 

وی متذکر شد: اگر نرخ بیکاری در استان‌های غربی و جنوبی هم‌جوار با عراق بالاست، نشان از این دارد که از ظرفیت‌های صادراتی به این کشور بهره‌ کافی را نبرده‌ایم. تأکیدات رهبر معظم انقلاب و کسانی که قلب‌شان برای این آب و خاک می‌تپد، مؤید این مهم است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با استفاده از فرصت‌های صادراتی، می‌توانیم شرایط بهتری را برای معیشت مردم فراهم آوریم.

گفتنی است همایش آموزشی توسعه‌ صادرات با تمرکز بر کشور عراق در راستای پیشبرد راهبرد توسعه‌ بسترهای توانمندساز در زمینه‌ صادرات شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به همت بنیاد برکت و با حضور مدیرعامل و معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی این بنیاد، بقایی رئیس کمیته‌ توسعه‌ صادرات ستاد، هم‌چنین دبیر این کمیته، جمعی از مدیران شرکت‌های مشارکتی این بنیاد و رایزن اسبق اقتصادی ایران در عراق برگزار شد.

انتهای پیام/ ز

R7840/P/S6,60/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: کاری که امروز انجام می‌شود این است که کمک کنیم سال جاری را با نام جهش تولید و به رسم آن برگزار کنیم. شرکت‌های پتروشیمی باید محاسبات لازم را داشته باشند و بدهی‌های خود را مطابق تعهدات و سر موقع پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد کشور شناخته شده است و برای جبران کمبودی که در این زمینه وجود داشت، بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری در بخش بالادستی شد. ظرف سه سال آینده مجموع گاز‌هایی که شرق و غرب کارون است را جمع آوری می‌کنیم و از هدر رفت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: مهمترین راهبرد صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره است و ما باید خود را از خفت خرید برخی مواد اولیه که تا تنی ۶ میلیون دلار هم قیمت می‌خورد خلاص کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است