Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: محمدجواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرعامل بنیاد باران در گفتگو با روزنامه همدلی گفته است: «هم در سال 92 و هم در سال 96 اصلاح‌طلب‌ها در شرایطی پشت روحانی درآمدند که امکان معرفی یک چهره اصلاح‌طلب نبود و در واقع‌ حسن‌روحانی تنها کاندیدای ممکن ما بود». ظاهرا تریبون داران اصلاح طلب برای حامیانشان قائل به حداقل فهم هم نیستند چرا که در تلاشند حتی تاریخ را هم جابجا کنند و برای فرار از پاسخگویی دست به هر دروغی بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور می شود محمدرضا عارف، چهره برجسته جریان اصلاحات که در دولت های اصلاحات وزارت پست و تلگراف (ارتباطات کنونی) و معاونت اول رئیس جمهور را برعهده داشت، اصلی ترین کاندیدای این جریان بود که در زمان مناظرات هم برای جریان متبوعش سنگ تمام گذاشت اما در نهایت به دلیل رای پایین جریان اصلاح طلبی که حدود هفت درصد اعلام شده بود، با اصرار بزرگان جریان اصلاحات مجبور به کناره گیری به نفع روحانی شد. در سال 96 هم جهانگیری به عنوان کاندیدای برجسته اصلاح طلبان پا در صحنه گذاشت که در نهایت باز هم به نفع روحانی کنار کشید. واضح است که اصلاح طلبان نمی خواهند پاسخگوی معرفی روحانی و لیست ضعیف امید باشند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*شاخصه اصلاح‌طلبی با براندازی و منفعت‌طلبی و تفرقه‌افکنی منافات دارد و گروهی که حاضر به حضور در جمع اصلاح‌طلبان نیستند، تحت هیچ شرایطی ادعای اصلاح‌طلب بودن‌شان را مردم قبول نمی‌کنند.

*اصلاح‌طلبان دقیقا برخلاف جریان اصول‌گرایی، در بزنگاه‌های مهم همه تحت لوای سید محمدخاتمی همنشینی را تجربه می‌کنند.

*مردم باید این را بدانند، هم در سال 92 و هم در سال 96 اصلاح‌طلب‌ها در شرایطی پشت روحانی درآمدند که امکان معرفی یک چهره اصلاح‌طلب نبود و در واقع‌ حسن‌روحانی تنها کاندیدای ممکن ما بود. همچنین شرایط کشور ایجاب کرد تا برای خروج از وضعیتی که آقای احمدی‌نژاد ایجاد کرده بود، از حسن ‌روحانی اعلام حمایت کنیم. در واقع جریان اصلاحات در آن برهه حساس، به‌جای اینکه به فکر منافع جریانی باشد، مصلحت نظام و کشور را در نظر گرفت تا به هر طریقی که ممکن است، از بحران عبور کنیم.

*دولت در برخی از برنامه‌هایش کوتاهی‌هایی داشته است و همچنین تحریم و تهدیدهای بین‌المللی هم مزید بر علت شده تا در داخل یکسری از مشکلات را مردم تجربه کنند. همچنین باید به فعالیت‌های سوء دولت‌های موازی و پنهان هم اشاره شود که با فعالیت‌های‌شان در مسیر دستگاه اجرایی مانع‌تراشی می‌کنند که در نهایت مردم را مقداری دلسرد کرده‌اند. کپی متن خبر برچسب ها: جواد امام سید محمد خاتمی روحانی اصلاح طلبان انتخابات بنیاد باران

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: جواد امام سید محمد خاتمی روحانی اصلاح طلبان انتخابات بنیاد باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «بخوانیم و بسازیم» افتتاح خواهد شد، تلاش شده که همه ناشران کشورمان که شرایط حضور را دارند در نمایشگاه امکان حضور حداکثری داشته باشند، بنابراین همه ناشران ثبت‌نام‌کننده در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت، تلاش داریم نمایشگاهی قدرتمند تشکیل شود.

اعتبار بن دانشجویی افزایش خواهد یافت

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره افزایش اعتبار بن‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب با توجه به تورم سالانه توضیح داد: تلاش داریم امکان بهره‌مندی دانشجویان و طلاب را از یارانه خرید افزایش دهیم، جزئیات رقم اعتبار اعلام خواهد شد، اما در صدد تامین منابع هستیم. 

سیلی ایران به اسرائیل و عدم حضور هندی‌ها

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر درباره مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و نهایی شدن «یمن» ابراز داشت: کشور «هند» طبق مذاکراتی که از سال گذشته داشتیم حضورش در نمایشگاه کتاب قطعی بود، در سفر ما به هند هم این مساله مورد تاکید قرار گرفت و گروه هندی در فروردین ماه به ایران آمد و محل نمایشگاه و حضور ناشران و اسکان شخصیت‌های فرهنگی هندی مورد توافق قرار گرفت، اما با اتفاقاتی که در منطقه رخ داد و تعرض رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و پاسخ ایران به این تجاوز در آن ایام، دولت هند سفر اتباع هندی را با محدودیت اعلام کرد تا شرایط تنش‌زای منطقه فروکش کند، هنوز محدودیت برداشته نشده است، ما در هفته گذشته و در اردیبهشت‌ماه تصمیم داشتیم حضور هندی‌ها را منتفی اعلام کنیم، اما سفیر هند با حضور در دفتر ما تقاضای مهلت کرد، از سویی با توجه به تلاش حداکثری تا روز گذشته این اتفاق رخ نداد و با توجه به زمان کم تا برگزاری نمایشگاه کتاب، ما حضور «هند» را منتفی اعلام کردیم، بنابراین حضور هند را به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سال جاری نخواهیم داشت.

نام «کشور» یا «شهر» مهمان ویژه نمایشگاه هنوز قطعی نشده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران حضور کشوری به عنوان مهمان ویژه را به جای «هند» قطعی ندانست و گفت: حتما شهر یا کشور جایگزین را خواهیم داشت، بین کشورهای منطقه در حال ارزیابی هستیم تا کشور مناسب حضور اعلام شود، هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده و در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم.

انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

وی در پایان درباره وضعیت خاص منطقه و سیلی محکم ایران به تجاوز اسرائیل و تائیر آن بر نمایشگاه کتاب گفت: ما هیچ انصرافی از سوی ناشران خارجی برای عدم حضور در نمایشگاه کتاب نداشتیم، امیدواریم امسال بخش ناشران خارجی پر رونق تر هم برگزار شود.

این گزارش در خاتمه اضافه می‌کند، روز گذشته علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب که اغلب اخبار را در شبکه ایکس(توئیتر) منتشر می‌کند، با اننتشار پیامی، از جایگزینی «یمن» به جای «هند» برا ی حضور در نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان مهمان ویژه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم