Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:49:50 GMT

روایت «جهانی بنشسته در گوشه ای» از زندگی اکبر ثبوت

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۳۷۴۶

روایت «جهانی بنشسته در گوشه ای» از زندگی اکبر ثبوت

مستند «جهانی بنشسته در گوشه‌ای» با محوریت زندگی اکبر ثبوت، پژوهشگر برجسته دین، فلسفه و عرفان از ‌آنتن شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشهمستند «جهانی بنشسته در گوشه‌ای» عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی «اکبر ثبوت»، پژوهشگر، مورخ، نسخه شناس و فیلسوف و حکیم معاصر می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند امروز (یکشنبه، ۶ مرداد ماه) از ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

 

اكبر ثبوت يكي از پژوهشگران برجسته حوزه دين، تاريخ معاصر، ادبيات، فلسفه و عرفان است كه سال‌ها از محضر بزرگان حوزه و دانشگاه چون علامه شيخ آقابزرگ تهراني و علامه شعراني بهره برده و پژوهش‌هاي ارزشمند بسياري را در زمينه‌هاي جنبش‌هاي اجتماعي و فكري گذشته، پيوندهاي فرهنگي ايران و شبه قاره، حافظ‌شناسي، صدراشناسي، تاريخ موسيقي، دفاع از معتقدات و فرهنگ شيعه، بررسي احوال و آثار عرفايي چون حسن بصري و حارث محاسبي و روزبهان بقلي، شرح حال و بررسي آثار و آراي استادانش(علامه شعراني، محمدتقي آملي، مهدي الهي‌قمشه‌اي، محمود شهابي، مرتضي مطهري و...) مسائل حقوقي و سياسي و اجتماعي به سرانجام رسانده است.


«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.


این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود و روز دوشنبه ساعت۱۹:۳۰ از شبکه یک سیما بازپخش می شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه هرمزگان قم شیراز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار خراسان جنوبي شبکه چهار مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «در مرز غبار آلود» به کارگردانی سیاوش کریم پور و تهیه کنندگی نیما پورقدیمی روایتی متفاوت از فعالیت های مرحوم نادر طالب زاده در حین برگزاری کنفرانس افق نو در بیروت است.

این مستند یکشنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما و ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مستند «در مرز غبار آلود» تهیه و تولید شده در سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

کد خبر 6090713 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • ببینید | علت باورنکردنی برکناری باسوادترین مدیر صدا و سیما به روایت رضا پورحسین
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق