Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@07:14:27 GMT

حجت‌الاسلام رئیسی مرد تحول در دستگاه قضایی است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۳۸۱۶

حجت‌الاسلام رئیسی مرد تحول در دستگاه قضایی است

مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت‌الاسلام رئیسی از اقدامات صورت‌گرفته در دستگاه قضا در زمینه وضعیت زندانیان، مهریه و کاهش پرونده‌های قضایی تقدیر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس قوه قضائیه از زحمات وی در این مدت نسبتاً کوتاه تقدیر و تشکر کرد و او را مرد تحول در دستگاه قضایی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به سرنوشت زندانیان مهریه خاطرنشان کرد: بحمدالله این مسئله به حداقل رسیده و باقیمانده آن نیز برطرف می‌شود.   مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در دستگاه قضایی این است که عده‌ای محکوم‌ به قصاص می‌شدند و ارباب دم حاضر به اجرای حکم قصاص نیست و مایل است قاتل سال‌ها زندان بماند و شکنجه شود اظهار کرد: در حالی‌ که از نظر حکم شرع یا باید قصاص اجرا شود و یا از زندان با کفالت آزاد شود.   حجت‌الاسلام رئیسی در این مورد اظهار داشت: این موضوع حل‌ شده و کسی به‌خاطر قصاص در زندان نمی‌ماند.   آیت‌الله مکارم شیرازی درباره زندانیان مهریه گفت: در مورد کسانی که مهریه آن‌ها تقسیط می‌شود سابقاً می‌گفتند تا قسط آخر پرداخت نشود، تمکین زوجه لازم نیست در حالی‌ که گاه ده‌ها سال طول می‌کشید تا قسط آخر پرداخت شود. من عرض کردم از نظر حکم شرع باید با پرداخت قسط اول زوجه تمکین کند. خوشبختانه حکم دادگاه‌ها تغییر پیدا کرده و همین‌گونه عمل می‌شود.   وی یادآور شد: جای خوشبختی است که مشکلاتی که سال‌ها به آن می‌اندیشیدیم یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم رئیسی به بانک ها درباره پرداخت این وام ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مسکن، ازدواج و اشتغال مساعدت کنند.

صحبت های رئیسی را در ویدئو ببینید.

کد خبر 848380 منبع: ایسنا برچسب‌ها کارگران خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • دستور مهم رئیسی به بانک ها درباره پرداخت این وام ها | ویدئو
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین