Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:04:53 GMT

رسانه‌ها به افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۴۱۲۷

رسانه‌ها به افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رضایی صبح یکشنبه در نشست با اعضای ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار داشت: انتخابات موجب اقتدار نظام می‌شود و باید تلاش کنیم که انتخابات با حضور گسترده و حداکثری مردم برگزار شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: مهمترین اصل اساسی برای ما همین حضور حداکثری مردم در انتخابات است و باید به این مشارکت کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا اعتماد مردم به ناظران و مجریان انتخابات بیشتر شود، تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نظام را بیمه می‌کند.

وی اضافه کرد: بایستی هم‌افزایی بین مجریان و ناظران انتخابات ایجاد شود تا شاهد تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد بیشتر به نظام باشیم.

رضایی با تاکید بر لزوم افزایش اعتماد مردم، خاطرنشان کرد: مردم ارتباط مستقیم و مستمری را با رسانه‌ها دارند و در صورتی که رسانه‌ها سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند می‌تواند باعث سلب اعتماد مردم شوند.

وی با تاکید بر تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف اضافه کرد: هر جایی که عامل انسانی باشد احتمال خطای انسانی هم وجود دارد و باید یک آسیب‌شناسی صورت گیرد و کمک کنیم تا ضعف‌های ادوار گذشته انتخابات برطرف شود.

کد خبر 4678137

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر ستاد انتخابات استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است