Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:34:37 GMT

مشکلات لکه های صنعتی پردیس امسال حل می شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۴۱۳۴

مشکلات لکه های صنعتی پردیس امسال حل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله صادقی صبح یکشنبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پردیس اظهار داشت: کارهای زیادی در خصوص محیط زیست صورت گرفته است و هم اکنون به تفاهم‌هایی رسیده ایم و نمی‌شود صنعت را به طور فریز نگه داشت و باید خود را با نیازهای روز بازار هم پا نگه دارد.

صادقی افزود: محصولاتی که دستگاه‌های قدیمی تولید می‌کنند قدرت رقابت را ساقط می‌کنند و با بالا بردن سطح کیفی و به روز رسانی دستگاه‌ها می‌توانند سهم بهتر و موثرتری در بازار داخلی و خارجی داشته باشند و محصولاتی برای تکمیل زنجیره تولید فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قبلاً به طور کل بدنه و دستگاه محیط زیست نمی‌پذیرفت بارگذاری جدید در استان تهران صورت بگیرد بیان داشت: سازمان محیط زیست معتقد بودند به جز واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند بقیه واحدها باید به همان حالت رها شوند و توسعه داده نشوند و افزایش ظرفیت جدید نداشته باشند و مهم‌ترین اقدام که در محیط زیست صورت گرفته هماهنگی بوده و مکاتباتی صورت گرفته و در حال کارشناسی است و کار به شکل نهادی و اساسی در حال پیگیری می‌باشد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران در خصوص تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز بیان داشت: ما با وجود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این موارد را بیان می‌کنیم و با توجه نظام بانکی پیچیدگی خود را دارد و با موانعی روبرو هستند عمدتاً طرح‌هایی که می‌پذیرند را به راحتی اجرا می‌کنند و سال گذشته پرداخت ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد مستمری را پذیرفتند و با وجود اینکه پول تزریق نشد اما کارهایی صورت گرفت.

صادقی بیان داشت: راه‌هایی که تأمین اجتماعی به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کند مورد پردازش جدی قرار می‌گیرد و به ستاد تسهیل ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات بدون انتقال ارز تا کنون ممنوع بوده و فقط برای قطعات امکان پذیر بوده است گفت: برای تضمین ورود کالا با ارز نیمایی یا دولتی انجام شود و ۳۰۰ میلیون یورو برای واردات بدون انتقال ارز به صمت اختصاص داده شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: برای گشایش واردات مواد اولیه صادر کنندگان برای وارد مواد اولیه خودشان می‌توانند کالا را وارد کنند و نیاز به سپردن ۳۵ در صد نیست.

وی در خصوص بازدید از لکه‌های صنعتی نیز بیان داشت: طی این بازدید مشکلات واحدهای ابکاری مشاهده شد و باید ساماندهی شود و مراحل نقشه یو تی ام دیده شده و در کمیسیون زیر بنایی دولت نیز رفته و پیگیری می‌شود و منتظر هستیم دولت تصمیمات جدی بگیرد چرا که در سال ۹۰ حدود ۱۱ لکه صنعتی ساماندهی شد و موانع تولید رفع شد و سعی داریم مشکلات لکه‌های صنعتی شهرستان نیز در اولویت رسیدگی است که امسال حل شود.

کد خبر 4678098

منبع: مهر

کلیدواژه: یدالله صادقی صنعت معدن تجارت شهرستان پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقاییان نژاد بعداز ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار قم از مونوریل در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری قم برای حل مشکلات مونوریل عزم دارد و در این راستا به مصوبه سفر رییس جمهور در سفر استانی در خصوص این پروژه عمل کرده است.

شهردار قم بیان کرد: شهرداری و دولت در زمینه موضوع مونوریل قم اختلافی با یکدیگر ندارند هر چند نگرانی‌های فنی و اقتصادی در خصوص اجرای این پروژه وجود دارد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه همه مباحث در زمینه پروژه مونوریل کارشناسی و فنی بوده افزود: تلاش می شود در نهایت تا اقدامی با صرفه و صلاح مردم قم صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه حل مشکلات مونوریل قم در دفتر معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در این جلسه موانع و مشکلات مونوریل قم دسته بندی و برنامه ریزی لازم برای رفع آنها صورت گرفت.

شهردار قم بیان کرد: دولت و شهرداری تصمیمات مشترکی در خصوص مونوریل قم اتخاذ کردند که در مرحله اول ۴.۷ کیلومتر از این پروژه اتمام و به بهره برداری خواهد رسید و ۶.۸ کیلومتر دیگر در مرحله دوم تکمیل خواهد شد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه نمی خواهیم خطB متروی قم حذف شود افزود: اجرای خطوط A و B متروی قم در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم آمده و جز لایفنک حمل و نقل شهری قم است.

کد خبر 6094696

دیگر خبرها

  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • برداشت جو قصیل در قم
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد