Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@20:48:10 GMT

اپل به مکالمات کاربران گوش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۴۱۸۷

اپل به مکالمات کاربران گوش می‌دهد

به گزارش انگجت، هرچند اپل روی حفظ حریم خصوصی کاربران تاکید دارد اما به نظر می‌رسد چندان به این امر پایبند نیست.

روزنامه گاردین به نقل از یک منبع آگاه فاش کرده پیمانکاران کنترل کیفیت «سیری» طور مرتب اطلاعات حساس کاربران را می‌شنوند از جمله اطلاعات پزشکی، فعالیت‌های مجرمانه و غیره. این درحالی است که چندی قبل فاش شده بود پیمانکاران گوگل و آمازون نیز قادر به شنیدن محاورات شخصی کاربران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به گفته این منبع آگاه، پیمانکاران فقط کمتر از یک درصد محاورات روزمره سیری را می‌شنوند. همچنین از هر محاوره چند ثانیه آن قابل شنیدن است.

اپل هم مانند بقیه همتایان خود خواهان بررسی عملکرد دستیار صوتی خود در خصوص انجام درخواست‌های کاربران است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده اقدامات محافظتی چند لایه برای حفظ حریم خصوصی کاربران دارد. ثبت محاورات کاربران به اپل آی دی‌های آنان متصل نیست. همچنین محاورات در واحدهایی ایمن و توسط افرادی بررسی می‌شوند که ملزم به رعایت حفظ حریم خصوصی کاربران هستند.

با این وجود نگرانی‌هایی به وجود آمده است. زیرا پیمانکاران از این روش به درآمد بالایی دست می‌یابند و از سوی دیگر هنگام استخدام نیرو برای این واحدها آزمایش‌های کمی انجام می‌شود. به این ترتیب در صورت استخدام فردی خرابکار، از اطلاعات کاربران استفاده می‌شود. علاوه بر آن سیاست‌های خاصی برای کنترل اطلاعات حساس وجود ندارد.

اکنون به نظر می‌رسد تا زمانی که اپل و رقبایش از کارمندان انسانی برای کنترل کیفیت درخواست‌های دستیار صوتی استفاده می‌کنند، نمی‌توان از ثبت صوت افراد جلوگیری کرد.

خبرگزاری مهر

کد خبر 449500 برچسب‌ها شرکت اپل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام

اینستاگرام تعدادی ویژگی جدید را برای استوری‌ها معرفی کرد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به راه‌های تعاملی جدیدی برای اشتراک‌گذاری موسیقی، عکس و ویدیو اشاره کرد.

به گزارش دیجیاتو، جذاب‌ترین ویژگی جدید اینستاگرام، Reveal نام دارد و با وجود آن، محتوای استوری در ابتدا به‌صورت تار و محو نمایش داده می‌شود. تنها راهی که کاربران دیگر می‌توانند این استوری‌ها را ببیند، ارسال پیام‌شخصی برای فردی است که آن را به اشتراک گذاشته است. «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام قبلاً گفته بود که پیام‌های خصوصی بخش مهمی از این پلتفرم هستند و همراه با استوری‌ها، بیشترین رشد اینستاگرام را به خود اختصاص می‌دهند.

بنابراین، نیاز به ارسال پیام‌خصوصی برای مشاهده استوری‌هایی که توسط ویژگی Reveal منتشر شده‌اند، می‌تواند باعث رشد بیشتر اینستاگرام شود. تولیدکنندگان محتوا نیز می‌توانند از این ویژگی برای افزایش تعامل استوری‌های خود بهره ببرند.

سایر استیکر‌های جدید استوری اینستاگرام

ویژگی دیگری که به استوری‌های اینستاگرام اضافه شده، Frames نام دارد که روی تصاویر، یک عکس پولاروید به رنگ خاکستری نمایش می‌دهد. این تصویر نیز در ابتدا قابل مشاهده نخواهد بود و زمانی که کاربران دیگر گوشی خود را تکان می‌دهند، ظاهر می‌شود.

اینستاگرام همچنین یک ویژگی مبتنی بر موسیقی با نام «Add Yours Music» به استیکر‌های استوری اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از دستوراتی مانند «آهنگ مورد‌علاقه در آلبوم» آهنگ‌ها را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارند.

آخرین استیکر اضافه‌شده به استوری‌های اینستاگرام نیز Cutouts نام دارد. با این ویژگی، می‌توانید بخشی از هر ویدیو یا عکس موجود در گالری گوشی خود را به یک استیکر سفارشی تبدیل کنید و آن‌ها را به استوری یا ریلز‌های خود اضافه کنید. پس از ساخت استیکر با این ویژگی، آن‌ها در منوی استیکر‌های استوری ذخیره می‌شوند و همچنین می‌توان به دیگران نیز اجازه داد تا آن‌ها را ذخیره کنند.

دیگر خبرها

  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال