Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:33:33 GMT

اعتراض ها به حذف نام حامی مالی موزه لوور انجامید

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۴۵۵۴

اعتراض ها به حذف نام حامی مالی موزه لوور انجامید

به گزارش شبکه  خبری فرانس ۲۴،  یک علامت برجسته با نام این خانواده موسوم به «سکلر» از روی دیوارهای بخش آثار باستانی مشرق زمین لوور برداشته شد. ۹۱۰۹

همچنین همه نشان های ارجاعی به خانواده سکلر از روی وب سایت موزه لوور حذف و تابلوهای حاوی نام سکلر در اتاق های مختلف با برچسب هایی پوشانده شد.

موزه لوور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بنیاد «ترزا و مورتیمر سکلر» از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷، حمایت عملیات نوسازی اتاق های حاوی آثار هنری ایران و خاور نزدیک را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان به بعد، هیچ کمکی از طرف خانواده سکلر به موزه  اعطا نشده است.

در این  بیانیه  آمده است: هیات مدیره موزه لوور ۱۰ اکتبر ۲۰۰۳ تصمیم گرفت یک بازه زمانی ۲۰ ساله برای نامگذاری اتاق ها در نظر گیرد. این کمک مالی بیش از ۲۰ سال قدمت دارد و با اتمام زمان نامگذاری به لحاظ قانونی، این  اتاق ها دیگر حاوی نام سکلر نیست.

خانواده سکلر به ترویج استفاده از داروی مخدری متهم شده اند که به مرگ ده‌ها هزار نفر منجر شده است. موزه لوور یکی از موزه‌هایی است که به دلیل ارتباط با خانواده سکلر و شرکت تحت مدیریت این خانواده موسوم به «پوردو فارما»   (Purdue Pharma) با انتقادهایی روبه رو بوده است.

گزارش ها حاکی است که این دارو به طور مستقیم به افزایش وابستگی آمریکایی ها به داروهای مخدر کمک کرده و مصرف کنندگان را به استفاده از مواد قوی تری چون فنتانیل و هروئین  سوق داده است.

براساس اعلام مراکز کنترل بیماری ها، در سال ۲۰۱۷، تقریبا ۵۰ هزار نفر در آمریکا به دلیل اوردوز کردن با مواد افیونی از جمله داروهای تجویز شده، هروئین و فنتانیل، فوت کردند.

برادران سکلر به نام های آرتور، مورتیمور و ریموند که بنیانگذار سلف شرکت پوردو فارما در سال ۱۹۵۲ بودند، از برخی از مهمترین موزه های جهان همچون موسسه «اسمیتسونین» واشنگتن، موزه هنر «متروپولیتن» نیویورک، گالری ملی بریتانیا و موزه لوور پاریس حمایت مالی کرده اند.

از سویی در ماه ای اخیر، موزه هایی چون موزه «تیت» و گالری ملی پرتره لندن و موزه های متروپولیتن و گوگنهایم نیویورک اعلام کردند که از این پس کمک های مالی سکلر را قبول نمی کنند.

در این میان، صدها دادخواست علیه شرکت پوردو و خانواده سکلردر ایالت‌های مختلف آمریکا تنظیم شد. این خانواده متهم است به رغم اطلاع از اعتیادآور بودن مسکن اکسی کونتین، پزشکان را به تجویز این دارو تشویق کرده است.

حدود یک‌صد پزشک فرانسوی ماه گذشته در مورد خطر فراگیر شدن یک بحران سلامتی هشدار داده و مدعی شدند که ۱۲ میلیون نفر در فرانسه از مخدرهایی استفاده کردند در حالی که از پتانسیل اعتیادآور بودن این مواد و خطر اُوردوز کردن استفاده از آن بی اطلاع بودند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم

موزه عبرت در شیروان افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز فعال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، موزه عبرت در شیروان امشب _ چهاردهم اردیبهشت_ افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز فعال است.

این موزه آثار شکنجه‌های ساواک طی دوران پیش از انقلاب را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 750412

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد