Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان محیط زیست استان یزد می‌گویند: تصاویر منتشره از سر نصب شده دو حیوان در اداره محیط زیست اردکان مربوط به لاشه‌ی حیوانات تلف شده بوده و نبود یک موزه تخصصی، این اداره را بر آن داشته تا سر‌ها را در دفتر مدیر نصب کنند.

به گزارش ایسنا، این روز‌ها تصاویر سر تاکسیدرمی شده‌ی دو حیوان در اداره محیط زیست شهرستان اردکان در شبکه‌های اجتماعی موجب واکنش‌ها و انتقادات مختلفی از سوی مردم و کارشناسان نسبت به این موضوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نهایت این گلایه‌ها تا آنجا بالا گرفت که «مهدیه‌السادات حدادیان» مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان یزد ضمن تائید نصب سر این دو گونه ارزشمند جانوری در اداره محیط زیست اردکان، اظهار کرد: این گونه موارد تاکسیدرمی شده مربوط به کشف شکار غیرمجاز یا تلف شدن جانوران است.

وی با اشاره به اهمیت کار تاکسیدرمی حیوانات، نبود موزه در اردکان را علت نصب سر این حیوانات در داخل اداره اعلام و تاکید کرد: جانواران تاکسیدرمی شده در مرکز استان در موزه تخصصی واقع در این اداره کل نگهداری می‌شوند، ولی این امکان در شهرستان اردکان فراهم نیست.

حدادیان با تاکید بر این که محیط زیست توجه بسیار ویژه‌ای نسبت به حفاظت از گونه‌های جانوری دارد، خاطرنشان کرد: نگهداری سر یا بدن این حیوانات نیز با توجه به این که آن‌ها تلف شده‌اند، برای این است که بتوانیم در راستای معرفی این گونه‌های مهم و همچنین حفاظت آن برای آیندگان اقدامی انجام دهیم.

دکتر «هادی فاضلی شورکی» کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاطت محیط زیست استان یزد هم راجع به این موضوع گفت: سر قوچ وحشی مربوط به تلفات جاده‌ای ناشی از خودرو‌های حمل مواد معدنی و سر پازن (کل وحشی) مربوط به حمله گرگ بوده که لاشه آن‌ها به اداره محیط زیست اردکان منتقل و تاکسیدرمی شده است.

وی افزود: تاکسیدرمی جنبه آموزشی دارد و معمولاً تعدادی تاکسیدرمی در ادارات مختلف محیط زیست جهت بازدید عموم و دانش‌آموزان و آشنایی با حیات‌وحش و محیط زیست وجود دارد که در مواقعی به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین مواردی را در موزه اداره کل محیط زیست استان نیز شاهد هستیم و موردی غیر عادی نیست.

به گزارش ایسنا، هر چند نبود موزه تخصصی در اردکان برای نصب سر این جانوران در محیط زیست اردکان موضوعی غیرعادی به نظر نمی‌رسد، اما مطمئنا این امکان وجود داشت تا با حساسیت بیشتر در انتخاب محل نصب آن‌ها در یک اداره حامی محیط زیست از بروز چنین حاشیه‌هایی جلوگیری شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محیط زیست یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست