Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ استاندار سمنان در این جلسه خسارات ناشی از رانش زمین در کالپوش را یاد آور شد و گفت: کار باز سازی در روستاها از اواسط خرداد شروع شده و در روستاهای تلوبین و حسین آباد نیز با توجه به انتقال این دو روستا و مکان یابی جدید، در یک منطقه 64 هکتاری مشرف به روستا 15 هکتار زمین برای ساخت واحد های مسکونی جدید تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار با بیان اینکه ظرف 10 روز آینده ساخت 172 واحد مسکونی آغاز می شود گفت: مشکل پرداخت خسارت برای مرمت واحدهای آسیب دیده در حسین آباد هم برطرف و پرداخت خسارت آغاز شده است.
استاندار در باره زهکشی در این منطقه نیز گفت: 900 میلیون تومان اعتبار برای انجام این کار به آب منطقه ای استان اختصاص داده شد.
منوچهر فخری معاون امورعمرانی استاندار هم در این جلسه از مدیران دستگاهای اجرایی مرتبط با بخش مدیریت بحران خواست با اعتبارات تخصیص یافته، برای حل مشکلات مردم همان منطقه هرچه سریعتر اقدام کنند.
پیگیری برای جذب تسهیلات بانکی و منابع حمایتی مورد نیاز جبران خسارتهای بخش کشاورزی و دامی استان هم از دیگر دستورات جلسه شورای مدیریت بحران استان بود که با نظر اعضا تصمیم گیری شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان تسهیلات بانکی مدیریت بحران مشکلات مردم معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود