Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@11:26:30 GMT

کلاس‌های کنکور با مهارت آموزی جوانان چه کرد؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۴۹۵۷

کلاس‌های کنکور با مهارت آموزی جوانان چه کرد؟

سلیمان پاک سرشت صبح امروز یکشنبه ششم مرداد ماه در آئین بزرگداشت فعالان حوزه مهارت که به مناسبت روز ملی کارآفرین و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: در سالی که گذشت متوجه شدیم باید متناسب با نیازها و اقتضائات محلی کار کنیم و به همین جهت برنامه آموزشی سازمان در جهت «حکمرانی و مدیریت محلی» سوق داده شد و به سمت آموزش‌های محلی گام برداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در جهت اجرای نظام حکمرانی و مدیریت محلی بسیاری از اختیارات از ستاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به استان‌ها تفویض اختیار شد و اسنادی در حوزه آمایش استانی در حوزه نیازهای محلی و اشتغال استان‌ها تهیه شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

پاک سرشت با اشاره به اختصاصی شدن درآمدها در سال گذشته گفت: این یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بود که باعث می‌شود آموزشگاه‌ها درآمدهای خود را در جهت تقویت و گسترش مهارت آموزی هزینه کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه از این به بعد در هر استان یک نظام و برنامه خاص برای مهارت آموزی همان استان باید تدارک دیده شود، افزود: این راهی است که لاجرم باید برویم و هر نظام و مقرراتی که با این نظام سازگاری ندارد باید تغییر یابد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: اقدام دیگری که از سال گذشته آغاز شد موضوع نهضت مهارت آموزی بود. ما در نهضت مهارت آموزی بیشتر به دنبال شکل گیری منظومه‌ها و ائتلاف‌های توسعه مهارت آموزی هستیم؛ الزاماً مشکل ما این نیست که ایرانیان مهارت ندارند بلکه یکی از مشکلات اصلی در حوزه مهارت آموزی این است که شرکای مهارت آموزی از جمله بخش خصوصی و اتاق‌ها با یکدیگر همسو و هم جهت نیستند.

پاک سرشت، ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این حوزه باید از دستگاه‌هایی که در این مسیر ما را همراهی نکردند گلایه کنیم. در کشور ما در حوزه آموزش نیروهای انسانی یک غفلت صورت گرفته و این غفلت از پایین‌ترین سطوح آموزشی بوده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کلاس‌ها و آموزشگاه‌های کنکور امروز مجالی برای مهارت آموزی نگذاشتند، تاکید کرد: یک نگرانی جدی برای نسل آینده داریم؛ نسلی که مهارت ندارند و نمی‌توانند فرصت‌های اشتغال و ثروت آفرینی را برای خود فراهم کنند.

وی ادامه داد: البته اتفاقی که در جهت توسعه مهار آموزی و تغییر رویکرد در جهت افزایش سطح مهارتی جامعه رخ داد این بود که قانون نظام جامعه آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی تصویب و شورای عالی مهارت تشکیل شد و این شورا به عنوان یک نهاد بالادستی در حوزه سیاست‌های آموزشی کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

پاک سرشت گفت: تغییر سیاست‌های آموزشی و تقویت مهارت آموزی در جامعه نیازمند یک ائتلاف ملی است و انتظار داریم در این زمینه همه دستگاه‌ها با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همراهی کنند چرا که امروز شرایط مناسبی است تا یک جهش جدی در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با یک کمبود تقاضا مواجه شدیم، گفت: این بهترین فرصت است تا با کمک اصحاب نظام فنی و حرفه‌ای برای بهره برداری از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم؛ مسیر این است که در ائتلاف‌های ملی حوزه‌های آموزشی با بنگاه‌ها یک نظام جدید مهارت آموزی ایجاد شود.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به مسابقات جهانی مهارت که با حضور ۱۰ تیم مهارتی از ایران در اواخر مرداد ماه در کازان روسیه برگزار می‌شود، گفت: متأسفانه با سختی توانستیم تیم ملی مهارت را تشکیل دهیم و این زیبنده کشوری که در وصف تولید، مهارت و ثروت آفرینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، نیست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از کشورهای همسایه ما در ۲۴ رشته تیم مهارتی خود را به مسابقات جهانی روسیه اعزام کرده است، گفت: این در حالی است که ما فقط در ۱۰ رشته تیم مهارتی خود را به این مسابقات اعزام کردیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه مهارت آموزی گام‌های جدی و مؤثر برداریم در مجلس و دولت باید حمایت کنند.

۲۲۳۲۲۵ کد خبر 1284183

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کنکور حذف کنکور سازمان ملی مهارت باشگاه استقلال والیبال محمدجواد ظریف باشگاه پرسپولیس استان البرز مسکن تیم ملی والیبال جوانان ایران بازار مسکن تهران فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معلمی؛ همیشگی ترین عشق است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان