Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان توسعه تجارت ایران پس از انتشار گلایه‌های محسن شریفیان نسبت به برگزاری نشست اهالی موسیقی با مدیران این مجموعه که چندی پیش برگزار شد، متنی را منتشر کرد.

در این متن آمده است:

«محسن شریفیان پژوهشگر، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی لیان طی یادداشتی که روز چهارشنبه دوم مرداد ماه در خبرگزاری مهر منتشر شده، ضمن ارائه پیشنهاداتی ارزشمند در خصوص صادرات آثار و خدمات حوزه موسیقی ایرانی به خارج از کشور، از نشست مشترک اهالی موسیقی و مدیران سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان فرصت از دست رفته یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن تقدیر و تشکر از حساسیتی که جامعه هنری به این مسائل نشان دادند، اشاره به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.

 سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور وظیفه خود می‌داند که به دنبال راهکارهای توسعه صادرات در همه زمینه‌هایی باشد که پتانسیل عرضه در بازارهای بین المللی را دارند و در همین راستا از چند سال قبل مطالعات و بررسی‌هایی را در خصوص بخش مغفول مانده توانمندی‌های کشورمان یعنی صدور خدمات و محصولات به ویژه در بخش فرهنگ و هنر انجام داده است و نتیجه این بررسی‌ها ایجاد میز توسعه صادرات خدمات و محصولات نوآورانه و خلاق در ساختار این سازمان است .

 از همان آغاز فعالیت میز مذکور، تعامل با فعالان بخش خصوصی و بخش‌های حاکمیتی مرتبط با تمام فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در دستور کار قرار گرفت و برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب تر و همراه نمودن بخش‌های مختلف، برنامه ریزی برای برگزاری نخستین جشنواره تصویر صاردات با دو هدف کلی در برنامه‌های سال ۱۳۹۸ سازمان توسعه تجارت ایران گنجانده شد .

دوهدف مذکور عبارتند از: الف) معرفی صنایع و محصولات نوآورانه و خلاق به عنوان پتانسیل‌های بالقوه صادراتی / ب) معرفی صنایع و محصولات نوآرانه و خلاق به عنوان حلقه مفقوده تولید و بازاریابی سایر توانمندی‌های صادراتی کشور

در خصوص موضوع اول معرفی برترین محصولات و فعالیت‌های صادر شده در این حوزه و تقدیر از آنها و درموضوع دوم ایجاد پیوند بین هنر و صنعت و استفاده از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی کشور در جهت بازاریابی توسعه بازارهای بین المللی، همچنین استفاده از توان و سرمایه‌های موجود در صنایع کشور در جهت تولید و آثار و محصولات هنری و فرهنگی و تشویق به سرمایه گذاری در تولید و صادرات این آثار می‌باشد.برای نیل به این مقصود درابتدای کار برگزاری نشست‌های تخصصی و هم اندیشی در ۸ گروه مجزا برگزار گردید، چرا که با توجه به تفاوت‌های بسیار بین حوزه‌های مختلف صنایع خلاق، احصاء مشکلات خاص هر بخش و طبیعتا ارائه راهکارهای حل این مشکلات ضروری به نظر می‌رسد.

 در کلیه نشست‌های مذکور از فعالان تمامی بخش‌های هر حوزه دعوت به عمل آمد. حال این که عده‌ای پای ثابت این گونه نشست‌ها شده‌اند و عده‌ای غایب، خود داستانی دیگر است و برگزارکنندگان بی تقصیر. گروهی از هر تریبونی برای ارائه و نتیجه گیری از حرف‌ها و عقاید شان بهره می‌برند و عده‌ای دیگر با عدم حضورشان در رویدادهای این چنینی میدان را به دست دیگران داده فرصت‌های بوجود آمده را از دست می‌دهند.

 در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۸، حوزه صنایع خلاق هم دیده شده و سازمان توسعه تجارت ایران بعنوان مجری بسته مذکور در حد توان، بودجه و امکانات خود موظف به حمایت از صادرات در این بخش‌ها می‌باشد، اما در این بین نقش خود فعالان و صادرکنندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنری بسیار تعیین کننده است.همراهی این عزیزان با برنامه‌های سازمان و ارائه توانمندی هایشان کمک شایانی به تعیین شاخص‌ها و تدوین آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های مربوط به حمایت از صادرکنندگان خدمات و محصولات خلاق و نوآورانه می‌کند .

نشست‌های تخصصی برگزار شده طی یک ماه اخیر با فعالان گروه‌های موسیقی، هنرهای دیداری و شنیداری، هنرهای تجسمی ، رسانه‌های دیجیتال، حوزه چاپ و نشر و مطبوعات، آفرینش‌های کارکردی، کسب و کارهای نوین IT محور و گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، آغاز یک راه بسیار دشوار و پیچیده در جهت ارائه راهکارهای ورود آثار و محصولات خلاق ایران به بازارهای جهانی و ماندگاری در این بازارها بوده و در ادامه راه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی درهر گروه و حوزه‌های فرعی آنها در نهایت به تشکیل اتاق فکر صادرات صنایع خلاق منجر خواهد شد.در این کارگروه‌ها با بهره برداری از تجربیات حاصل از نشست‌های برگزار شده، از نظرات و تجربیات همه فعالان این عرصه‌ها استفاده خواهد شد .

جشنواره تصویر صادرات یک نقطه آغاز برای این روند می‌باشد که می‌تواند سرعت رسیدن ما را به آنچه هدف گذاری کرده ایم بیشتر نماید، و هدف ما همانا تجاری سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خلاقانه است.

آنچه مسلم است این راه آغاز شده، حال تصمیم با هنرمندان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان آثار و محصولات خلاق است یا نقطه آغاز این فرصت پیش آمده را تبدیل به نقطه پایان می‌کنند و یا این راه را که بسیار هم دشوار و پر دست انداز است ادامه داده و دست در دست هم جریانی را به راه خواهیم انداخت که در نهایت به آنچه مطلوب است برسیم و مطلوب ما چیزی نیست جز ایجاد برند تجاری فرهنگ و هنر ایرانی در بازار جهانی.»

کد خبر 4678240 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران محسن شریفیان موسیقی ایرانی موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه صادرات ایران افتتاح شد

مدرسه صادرات ایران از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مدرسه صادرات از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد.

مرتضی کارگر رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این موسسه سابقه 30ساله دارد، بحث صادرات محور بودن دوره‌های آموزشی در مدرسه صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هشت دوره جامع آموزشی در این مدرسه برای تجار و صادرکنندگان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دوره‌های جامع صادرات محصولات پتروشیمی، صادرات فراورده‌های نفتی، محصولات معدنی و فلزی، محصولات کشاورزی، صادرات خدمات و مصالح ساختمانی، دوره جامع خرده‌فروشی صادراتی و تربیت کارشناسی صادرات در مدرسه صادرات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه WWW.IBTC.ir مراجعه کنند.

کارگر با اشاره به اینکه مرکز آموزش بازرگانی در راستای رسالت خود مبنی بر ارتقای دانش و مهارت فعالان اقتصادی، اقدام به تأسیس مدرسه صادرات کرده است گفت: این پایگاه آموزشی با تمرکز بر آموزش، مشاوره و ارائه اطلاعات تجاری، به دنبال توانمندسازی صادرکنندگان و کمک به توسعه صادرات کشور است.

وی عنوان کرد: کمک به حل چالش‌های صادرات، ارائه راهکارهای عملی برای افزایش صادرات، ارتقای دسترسی به داده‌های تجاری و سامانه‌های اطلاعاتی، ارائه اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای هدف، معرفی فرصت‌های صادراتی، ارتقای دانش و مهارت‌های صادراتی، افزایش شانس موفقیت در صادرات، کاهش هزینه‌ها و ریسک صادرات و دسترسی به شبکه‌ای از متخصصان و صادرکنندگان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: مدرسه صادرات با تکیه بر تجارب و تخصص مرکز آموزش بازرگانی، در تلاش است تا به عنوان مرجعی معتبر در زمینه آموزش و مشاوره صادرات شناخته شود. این پایگاه آموزشی با ارائه خدمات نوین و کارآمد، به دنبال کمک به توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی ایران است.

*برگزاری  دوره های تخصصی برای تجار

محمد وحیدی مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در باره جزییات این مدرسه گفت: در این مدرسه به صورت تخصصی بر روی کالاهای صادرات محور تمرکز کرده‌ایم 12 موضوع کالایی مشخص شده است.

وی افزود: در این مدرسه بر روی کشورهای مقاصد صادراتی فعالیت آموزشی خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات در زنجیره ارزشمندتری قرار دارد، گفت: صادرات محور کردن کالاها منجر به تقویت فعالیت‌های کسب و کارها و استانداردسازی کالاها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌سازی در صادرات و تجارت از مهم‌ترین مسایلی است که در این مدرسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مدرسه صادرات با تمرکز بر کالاهای صادرات محور و کشورهای هدف صادرات راه‌اندازی شده که در آن دوره‌های تخصصی و علمی برای تجار و بازرگانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند