Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@13:39:14 GMT

سطح اراضی کشاورزی در اردبیل افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۶۴۳۶

سطح اراضی کشاورزی در اردبیل افزایش یافت

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هدایت شهامت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل امروز در جلسه کمیسیون رفع تداخل اراضی استان اردبیل در خلخال گفت: از این میزان ۲ هزار و ۹۰ هکتار مربوط به خلخال بوده و ۳۱۰ هکتار نیز در شهرستان کوثر واقع شده است.

وی افزود: از مجموع ۳۲ هزار و ۴۰ هکتار از اراضی مطالعه شده برای رفع تداخل در جنوب استان اردبیل ۲۲ هزار و ۵۲۰ هکتار در ۱۰ پلاک مربوط به شهرستان خلخال و ۱۰ هزار و ۵۲۲ هکتار در قالب ۱۰ پلاک منطقه کوثر واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهامت با بیان اینکه پیش از این نیز با رای کمیسیون رفع تداخل استان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت مدیریت این اداره جدا و به کشاورزان خلخال واگذار شده، اظهار داشت: با اجرای طرح رفع تداخل علاوه بر حل اختلاف بین منابع طبیعی و کشاورزان زمینه برای رونق و توسعه کشاورزی در مناطق مختلف استان اردبیل فراهم شده است.

یاور میرزایی ، رئیس اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار هکتار از اراضی  ملی خلخال برای رفع تداخل در سطح ۹۸ پلاک در حال مطالعه بوده و با پایان آن بخش مهمی از این اراضی آزادسازی شده و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مجمع مصوبات جلسات کمیسیون رفع تداخل استان اردبیل به اراضی مورد اختلاف شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب این استان تخصیص یافته ، افزود: با تسریع در رفع تداخل رتبه ۳۰ این استان در سال گذشته به ۱۲ کشور در این زمینه ارتقا یافت.

انتهای پیام/ع

رونق و توسعه کشاورزی در مناطق مختلف استان اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌هد.


محمد هادی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد آب‌بندان‌های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان دارای هزار و ۳۵۰ هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش‌های ناشی از خشکسالی احتمالی است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه‌ها و هرز آب ناشی از بارندگی در فصل‌های غیرکاشت از طریق کانال‌ها و پمپاژ به آببندان‌ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.


هادی‌زاده با بیان اینکه آببندان‌های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش‌های خوب پاییزی و هدایت آب‌های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشت، به کشاورزان توصیه کرد ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزار‌های خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین