Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:03:25 GMT

مسیر ورود دارو به دلیل وجود تحریم‌ها همچنان بسته است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۶۵۵۰

مسیر ورود دارو به دلیل وجود تحریم‌ها همچنان بسته است

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که با وجود کمتر بودن محدودیت های هلال احمر در ایام تحریم، برای واردات دارو چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت: تحریمها نباید مسائل بشر دوستانه از جمله دارو، درمان و موارد وابسته به آن را تحت تأثیر قرار دهد اما متأسفانه بر خلاف کنوانسیون بین المللی، به علت بسته بودن حساب های ارزی کشور و عدم انتقال پول در بحث واردات دارو و تجهیزات پزشکی دچار مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما اعتراض خود را به کمیته بین المللی، فدراسیون صلیب سرخ و مراجع ذیصلاح از جمله معاون بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرده ایم و امیدواریم با فشارها و توضیحات منطقی، راه حلی برای رفع نیازمندی مردم کشور ایجاد شود تا بتوانیم دارو و تجهیزات پزشکی را به کشور وارد کنیم.

پیوندی با بیان اینکه بیشتر مواد تحریمی شامل مواد اولیه برای تولید دارو است، تصریح کرد: تعداد این اقلام زیاد نیست اما شامل مواد اولیه لازم برای تولید داروهای ضدسرطان، بیماری های صعب العلاج، مزمن و خاص است که مصرف آنها برای ادامه حیات این بیماران ضروری است.

رئیس جمعیت هلال احمر تأکید کرد: در حال حاضر سازمان هلال احمر و وزارت بهداشت در حال تلاش و مکاتبه با سازمان های بین المللی است تا برای بازکردن مسیر قانونی انتقال داروها به ایران راه حلی ایجاد کند اما تاکنون هیچ پاسخ قابل قبولی برای این امر دریافت نکرده ایم.

کد خبر 4671262

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر پیوندی دارو تجهیزات پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور اعلام کرد که طی هفت روز اخیر به بیش از ۵۳۰۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان کشور گفت: پس از هشدار هفته گذشته سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود و تجهیزات امدادی را در  استان‌هایی که از سوی هواشناسی با بارش شدید باران پیش‌بینی شده بودند، به حالت آماده‌باش درآورد. پس از آن با شروع بارش‌ها از تاریخ  ۱۲ اردیبهشت ماه تا صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودیم.

وی با بیان اینکه در این ۱۷ استان، مجموعا ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به پنج هزار  و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، همچنین ۲۲۵نفر به مناطق امن انتقال داده شده و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. ۲۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی درباره اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان نیز گفت:‌ چهارهزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، دو هزار و ۸۳۲ کیلوگرم  برنج، دوهزار و ۵۷۶کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ست شستشو، ۸۹ ست بهداشتی و ۴۶دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۴۲تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این ماموریت‌ها حضور داشته به متأثرین از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • تصادف پژو ۲۰۶ با سواری پرشیا با ۶ مصدوم در محور بین‌المللی ارومیه به سرو
  • مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات قله نظرگاه داورزن
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد