Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@23:19:15 GMT

تشدید محدودیت‌های شکار در تانزانیا

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۷۲۶۱

تشدید محدودیت‌های شکار در تانزانیا

به گزارش ایسنا، پناهگاه حیات وحش "سلوس" که از سایت‌های به ثبت رسیده در میراث یونسکو است، منطقه‌ای به وسعت ۵۰ هزار کیلومتر مربع را پوشش داده و یکی از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت شده در آفریقا محسوب می‌شود.

این منطقه حفاظت شده پناهگاه حیواناتی از جمله فیل‌ها، شیرها، کرگدن‌های سیاه، اسب‌های آبی و زرافه‌هاست.

حدود هشت درصد از وسعت "سلوس" که از کشور سوئیس پهناورتر است، به عکاسی گردشگران اختصاص داده شده و بقیه این پناهگاه مختص شکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماگوفولی اخیرا در اظهارات خود گفته که این کشور سود چندان زیادی از شکارهایی که در این  منطقه توسط گردشگران صورت می‌گیرد، نمی‌برد. وی اظهار داشته که بنابر این، این پارک ملی باید به دو قسمت مجزا تقسیم شده و انجام فعالیت‌های شکار در قسمت بزرگ‌تر آن به طور کلی ممنوع شود.

با این حال مجوزهای شکاری که به ۴۷ شرکت گردشگریِ شکار داده شده لغو نخواهد شد و این شکارچیان می‌توانند از این پس شکار خود را در بخش کوچک‌تر پناهگاه ادامه دهند.

رئیس جمهوری تانزانیا هدف خود از این کار را حفظ گونه‌های حیات وحش این کشور و رشد بخش گردشگری دانسته است.

گردشگری منبع اصلی تامین ارز برای تانزانیایی محسوب می‌شود که به سواحل، سافاری‌های حیات وحش و قله "کلیمانجارو" خود شناخته شده است.

بنابر گزارش رویترز، رقم ارز آوری گردشگری برای این کشور از  ۲.۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲.۴۳ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) افزایش یافته است.

کد خبر 449516 برچسب‌ها حیوانات - شکار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات شکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، آیین رونمایی از «یزد ستاد» سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان برگزار شد.

این سامانه که به صورت ۷ زبانه عرضه شده، قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد و در حال حاضر ۱۲۸ پروژه در آن تعریف شده است.

گفتنی است؛ سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و تمامی اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری نیاز دارند، را به دست آورند.

کد خبر 6093220

دیگر خبرها

  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور
  • کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد
  • تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور