Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ترویج فرهنگ اهدای خون ضامن سلامت جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارشناسان انتقال خون استان با اشاره به نقش اهدای خون در ارتقای سلامت اجتماع اظهار کرد: ترویج فرهنگ اهدا خون، ضامن سلامت جامعه است زیرا بر سلامت اهدا کننده اثرات سازنده می گذارد و همچنین جان بیمار نیازمند را نجات می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر منافات نداشتن اهدای خون با دیگر اعمال مرتبط با طب سنتی مانند حجامت، تصریح کرد: اهدای خون فرآیندی جداگانه است که بر هیچ کدام از کارکردهای طب سنتی اثر منفی نمی گذارد و درک این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی در بستر ارتقای آگاهی عمومی است.

امام جمعه رشت، در ادامه از مجموعه دست اندرکاران فرهنگی و رسانه ای به ویژه صاحبان تریبون ها و خطبای نمازجمعه خواست ترویج فرهنگ اهدای خون را همواره مدنظر قرار داده و برای ارتقای میانگین افراد اهدا کننده خون در گیلان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه خون بزرگ ترین موجود حیاتی است که در بخش های بدن جریان دارد، بیان کرد: بشر با توجه به پیشرفت های بسیار هنوز نتوانسته جایگزینی برای خون ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر نظارت و دقت در خونگیری و نگه داری فرآورده های خونی تاکید کرد و یادآور شد: گیلان در ردیف استان های پیشرو در پیوند کبد و مغز استخوان است ضمن اینکه عمل پانکراس از دیگر برنامه ها در استان محسوب می شود و این امر نیازمند وجود ذخیره خون مناسب است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سازمان انتقال خون با آغوش باز پذیرای اهدا کنندگان خون است، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود بعضی بیماری ها در گیلان نیاز به پلاکت های مختلف خونی داریم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام جمعه ترویج فرهنگ جامعه طب سنتی اهدای خون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد