Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوران حضور فن نیستلروی در اولدترافورد نسبتا کوتاه بود ولی همان مدت کافی بود تا طرفداران یونایتد شیفته این ماشین گلزنی شوند. 

طرفداری- یک دهه پس از جدایی رود فن نیستلروی از منچستریونایتد در روز ۲۸ جولای ۲۰۰۶، مرد هلندی کاملا در مورد نحوه جدایی‌اش از موفق‌ترین باشگاه در فوتبال انگلیس رک و راست بود.

فن نیستلروی یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و به شمار آوردن او در زمره یکی از بهترین مهاجمان تاریخ منچستریونایتد مشروع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار و ارقامش گویاست؛ او ۱۵۰ مسابقه لیگ برتری برای شیاطین سرخ انجام داد و ۹۵ گل به ثمر رساند؛ این یعنی او از حیث کارایی هجومی، سومین بازیکن برتر تاریخ باشگاه بوده است. 

پس از این که سر الکس فرگوسن با یک سال تاخیر در سال ۲۰۰۱ با شکستن رکورد نقل و انتقالات بریتانیا، فن نیستلروی را در ازای ۱۹ میلیون پوند از آیندهوون به خدمت گرفت، او بدون فوت وقت خودش را در فوتبال انگلیس نشان داد. او رکورد جدیدی در زمینه گلزنی پیاپی در مسابقات لیگ برتر (۸ بازی) به ثبت رساند که یک دهه طول کشید تا جیمی واردی آن را بشکند. 

در کنار رقابت دائمی او با تیری آنریِ آرسنال جهت کسب عنوان آقای گلی (که البته در قهرمانی سال ۲۰۰۳ توپچی‌ها این عنوان به مهاجم فرانسوی رسید)، رود فن نیستلروی به تمامی عناوین داخلی دست پیدا کرد و ضمنا سه بار هم آقای گل رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شد. او هنوز با ۳۵ گل زده بهترین گلزن منچستریونایتد در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود و برتری پنج گله‌ای نسبت به وین رونی‌ای دارد که بعدها او را «بهترین تمام کننده‌ای که در کنارش بازی کرده‌ام» توصیف کرد. 

بازیکنان کمی (جدای از سرمربی کنونی یونایتد) وجود دارند که هر تیمی در دنیا دوست داشته باشد در محوطه جریمه روی آن‌ها به اندازه فن نیستلروی حساب باز کند. استفاده از عبارت «مرگبار» هم او را به خوبی توصیف نمی‌کند. با این حال، پایان فن نیستلروی در تئاتر رویاها دلپذیر نبود. 

پس از چهار فصل و نیم حضور در تیم، فن نیستلروی کنار گذاشته شدن از ترکیب یونایتد برای بازی فینال لیگ کاپ مقابل ویگان در فوریه ۲۰۰۶ را هضم نکرد و از این بابت به ستوه آمد. پنج ماه پس از آن نیمکت نشینی، فن نیستلروی در نشست خبری خود هنگام مراسم معارفه‌اش در رئال مادرید گفت: «آنجا بود که نارضایتی‌هایم شروع شد.»

آن لحظه سرنوشت‌ساز، تداومی بر شایعاتی بود که می‌گفتند سر الکس فرگوسن، کریستیانو رونالدو را که در آن دوران سودای تبدیل شدن به بهترین بازیکن دنیا را در سر داشت، به مهاجم هلندی ترجیح می‌دهد. RVN دیگر مرد اول خط حمله تیمش نبود. انتقال به پایتخت اسپانیا (که همچنان جزو ده فروش پر سود تاریخ منچستریونایتد به شمار می‌رود) در همان روزی تکمیل شد که مایکل کریک از تاتنهام به منچستریونایتد آمد؛ بازیکنی بی همتا که همچنان به همکاری با باشگاه ادامه می‌دهد. 

سه سال بعد و زمانی که رئال مادرید، کریستیانو رونالدو را به گران‌ترین بازیکن تاریخ تا آن دوران تبدیل کرد، ون نیستلروی دوباره با این بازیکن پرتغالی رو به رو شد. اما می‌گویند «گذر زمان، رخم‌ها را التیام می‌بخشد.» احترام فن نیستلروی برای فرگوسن و رونالدو به وضوح مشخص است. حالا هنوز هم از او به عنوان اسطوره‌ای برای طرفداران و باشگاه منچستریونایتد یاد می‌شود. رابطه او و باشگاه بهبود یافته است. فن نیستلروی هر از گاهی به اولدترافورد می‌رود و در چندین دیدار خیرخواهانه تیمش هم حضور داشته است. او در سال ۲۰۱۷ پس از بازگشت به اولدترافورد برای یک بازی مقابل اسطوره‌های بارسلونا گفت: «همیشه بسیار لذتبخش است. مخصوصا دیدن رفقا، طرفداران و بازگشت به اینجا حس خیلی خوبی دارد.»

فن نیستلروی در مورد کریستیانو رونالدو هم گفته است: «او به عنوان بازیکنی جوان به تیم آمد ولی می‌دانست که به دنبال چه چیزی است و این را هم گفت: (می‌خواهم بهترین بازیکن دنیا شوم.)» در ابتدا با خودت می‌گویی: «بسیار خب، بازیکن جوانی است و باید رویا پرداز باشد» اما تلاش و استعدادی که داشت، باعث شد به اهدافش برسد و هنوز هم به طور قوی پیشروی می‌کند؛ این فوق العاده است.» 

رابطه‌اش با سر الکس فرگوسن هم خوب شده است: «من گام اول را برای بهبود روابط‌مان برداشتم. با او تماس گرفتم. چندین بار در سال احساسات بدی در مورد رفتارم با او و القابی که پس از نیمکت نشینی در فینال لیگ کاپ در کاردیف، او را با آن‌ها صدا زدم داشتم. کورکورانه سرش داد کشیدم. از آنجایی که خیره سر و لجوج بودم، تا مدتی نتوانستم آن را فراموش کنم. این طور بود که همه چیز بهم ریخت. واقعا بی ادبی کردم. حرف‌هایی که زدم خیلی عصبانی کننده نبودند ولی نادرست بودند. نباید آن‌ها را بیان می‌کردم. آن موقع به گفتن‌شان افتخار نکردم و هنوز هم چنین حسی دارم.»

برای آن دسته از طرفداران منچستریونایتد که شاهد بی رحمی و خونسردی او مقابل دروازه در هر هفته بودند، ون نیستلروی کارهای زیاد دیگری انجام داده است که می‌توان به آن‌ها افتخار کرد. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها

یک اشتباه عجیب باعث شد پشت خط زن تیم ملی هلند که رقیب ایران برای صعود به المپیک است، از حضور در لیگ ملت‌ها باز بماند.

به گزارش ایسنا، بنی توینسترا، پشت خط زن تیم ملی والیبال هلند، امسال در لیگ ملت های والیبال شرکت نخواهد کرد. این اتفاق نتیجه یک خطای داخلی توسط فدراسیون والیبال هلند در مراحل ثبت نام بوده است.

تلاش برای رفع این مشکل ناموفق بوده و به این ترتیب این بازیکن هلندی قادر به همراهی هلند در لیگ ملت‌ها نخواهد بود. 

فدراسیون والیبال هلند نام ۳۰ بازیکن را برای حضور در لیگ ملت‌ها ارائه داد اما معلوم شد که ۲۹ بازیکن واجد شرایط بازی در لیگ ملت‌ها هستند چرا که اطلاعات مربوط به یکی از بازیکنان تکمیل نشد و به این ترتیب او حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

هرمان مپلینک مدیرفنی تیم ملی والیبال هلند گفت: این اشتباه وحشتناک و غم انگیز است. ما برای بنی متاسفیم که همیشه بی قید و شرط خود را وقف تیم می‌کند. این اشتباه برای کادرفنی و تیم نیز بسیار ناراحت کننده است اما متأسفانه برگشت ناپذیر است.

بنی توینسترا در واکنش به این اتفاق گفت: من از اتفاقی که افتاد بسیار ناامید هستم. شما تمام سال را صرف تلاش برای پیشرفت می کنید و تمام طول سال به فکر رسیدن به المپیک هستید ولی این اتفاق تلخ برای شما رخ می‌دهد. خیلی از این بابت ناراحت شدم که نمی توانم در لیگ ملت‌ها هلند را همراهی کنم اما متاسفانه اشتباهاتی صورت گرفته و راه جبرانی ندارد. این اتفاق بسیار مایه تاسف است.

هلند در تلاش برای کسب جواز حضور در المپیک است و پیاتزا سرمربی ایتالیایی هلند به زودی جانشین این بازیکن را اعلام خواهد کردو اگر هلند جواز حضور در پاریس را کسب کند، این بازیکن ۲۳ ساله می تواند در المپیک، کشورش را همراهی کند.

به گزارش ایسنا، هلند یکی از رقبای ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک است که در حال حاضر امتیاز بالاتری نسبت به ایران دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!
  • دلیل پنهان جدایی رونالدو از رئال مادرید فاش شد!
  • موافقت کریستیانو رونالدو با رودیگر؛ 5 بازیکن برتر تاریخ رئال مادرید! / عکس
  • گل دوم کریستیانو رونالدو به الخلیج (النصر 3-0 الخلیج)
  • گل والی زیبای کریستیانو رونالدو به الخلیج (النصر 1-0 الخلیج)
  • اشاره فرناندز به احتمال جدایی‌اش از منچستریونایتد
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • وقتی بعد از بغل مارسلو، همه بازیکنان رئال مادرید کریستیانو رونالدو را بغل کردند / فیلم
  • خوشحالی گارناچو به سبک کریستیانو رونالدو، پس از پیروزی در بازی بیلیارد / فیلم
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم