Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دولت افغانستان در امور صلح اعلام کرد که قرار است گفت‌وگوهای مستقیم حکومت افغانستان و طالبان تا دو هفته دیگر در یکی از کشورهای اروپایی آغاز شوند. تاریخ انتشار: 14:02 - 06 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۶۷۳۷

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، سلام رحیمی، وزیر دولت افغانستان در امور صلح اعلام کرد که قرار است گفت‌وگوهای مستقیم حکومت افغانستان و طالبان تا دو هفته دیگر در یکی از کشورهای اروپایی آغاز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کار و رتیزنی برای تعیین هیئت 15 نفری برای این گفت‌وگوها آغاز شده‌است.

در این اطلاعیه آمده است که در پی تلاش‌های دولت برای شکل‌گیری مذاکرات رو در رو میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، این مذاکرات طی دو هفته آینده آغاز می‌گردد. وزارت دولت در امور صلح کار و رایزنی با طرف‌های ذی‌دخل را به‌منظور تعیین هیئت ۱۵ نفری به راه انداخته و اکنون در حال نهایی‌سازی لیست هیئت مذاکره‌کننده است.

وزارت دولت افغانستان در امور صلح، همچنین گفت که اعضای هیئت از میان چهره‌هایی که در نشست دوحه شرکت کرد بودند و نیز افراد متخصص و بومی انتخاب خواهند شد.

همزمان با این، این وزارت خواستار کاهش خشونت‌ها در افغانستان شده‌است.

صدیق صدیقی، سخنگوی رییس‌جمهور افغانستان امروز در یک نشست خبری گفت که قرار است خلیل‌زاد برای مدت طولانی‌تری در کابل بماند و بر روی ایجاد هیئت گفت‌وگو کنندۀ حکومت با رهبران حکومت گفت‌وگو کند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان دولت افغانستان بومی انتخاب وزیر دولت افغانستان صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش طلوع‌نیوز، شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند. منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

 

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان