Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص تمهیدات بیمه‌ای اندیشیده شده برای خسارت وارده به بار زائران گفت: در رابطه با بیمه زائران و بار آن‌ها تمهیدات لازم طبق قرارداد با بیمه ایران اندیشیده شده و مشکلی وجود ندارد.

او افزود: در مواردی که خسارت‌هایی به بار زائران در پرواز‌های ورودی به عربستانی روی دهد، تمهیداتی اندیشیده شده در قرارداد بیمه‌ای مورد توجه قرار گرفته تا نسبت به جبران آن اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدیان تصریح کرد: بر این مبنا امسال مقرر شد در صورت آسیب به بار زائران یا مفقودی ساک و چمدان آن‌ها، هزینه خسارت مربوطه بعد از تایید مسئول منطقه و محاسبه ارزش آن در ایران و در زمان بازگشت زائر پرداخت شود.

وی با اشاره به افزوده شده یک متمم به قرارداد بیمه‌ای در موضوع بار حجاج افزود: در واقع برای آن که زائر در جریان این سفر به دلیل مفقود شدن ساک و لوازم شخصی، دچار مشکل نشود، برنامه ریزی شد و طبق این متمم بعد از تایید مفقودی ساک توسط ستاد منطقه، ۱۰۰ ریال به صورت علی الحساب به زایر برای خرید وسایل شخصی مفقود شده داده می‌شود تا چمدان او مشخص شود.

رشیدیان افزود: البته در صورت مفقود شدن ساک زائران، مابه التفاوت مبلغ خسارت وارده در ایران پرداخت می‌شود که این امر نیز مستلزم تایید ستاد منطقه است.

او دربخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه تا روز گذشته از ۳۶۱ پرواز برنامه ریزی شده برای انتقال زائران به عربستان ۲۵۹ مورد به انجام رسیده است، گفت: در این میان حدود ۶۰ درصد پرواز‌ها بدون تاخیر بوده است و متوسط تاخیر در سایر پرواز‌ها هم ۲۲ دقیقه بوده است که عملکرد قابل قبولی است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با همه محدودیت‌ها، عملکرد مناسبی در انتقال زائران به سرزمین وحی داشته است، افزود: تمامی نیرو‌ها و پرسنل این مجموعه تمام همت خود را به کار بسته اند و عملکرد شایسته و قابل تقدیری از خود ارائه دادند.

رشیدیان در خصوص دیدار با بیوت آیات عظام گقت: همه ساله در موسم حج تمتع بعثه‌های بیوت عظام برای پاسخگوی به سوالات شرعیه مقلدین راه اندازی می‌شود و فعالیت صورت می‌گیرد.

او با اشاره به دیدار خود و نماینده، ولی فقیه در امور حج زیارت از این بیوت مراجع تقلید افزود: اینکار نیز طبق سنوات هر ساله و برای پیگیری احوال این بیوت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران که با هدف آموزش مناسک حج و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران برگزار می‌شود، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی می‌کند.

همچنین سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه هستند که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی و مناسک حج آشنا می‌شوند. در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط زائران اجرا می‌شود.

آقای محمد رضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه این همایش در گفتگویی اظهار داشت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه از زائران در روز ۲۴ اردیبهشت ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد.

وی افزود: زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

کد خبر 6096160

دیگر خبرها

  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • زیارت بقیع در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص)
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند