Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن نامور مطلق سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره احیای نظام استاد-شاگردی گفت: براساس ماموریتی که دانشگاه فرشچیان دارد احیا و ترویج هنرهای سنتی ایرانی بع این دانشگاه سپرده شده است. بخشی از فعالیت ها برای انجام این ماموریت در مورد خود نظام آموزشی و شیوه نظام استاد-شاگردی است که با استادان گفت و گو کنیم تا تجربیات گذشته را شناسایی و معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری هم اندیشی ها در حوزه هنرهای سنتی باعث می شود تا استادان با گردهمایی، بحث و گفت و گو نظرات مختلفی را عنوان کنند و در میان همین صحبت ها راهمان را به سمت احیای نظام استاد-شاکردی پیدا خواهیم کرد.

نامور مطلق تصریح کرد: به نظرم باید با یک وضعیت یکسان رو به جلو حرکت کینم یعنی برای احیای نظام استاد-شاگردی هم تجربه و هم نظریات را در دستور کار قراردهیم. باید از تمام تجربیات در داخل و خارج کشور در گذشته و زمان حال به جمع بندی برسیم تا مدل مناسب در شرایط فعلی را از آموزش عالی هنرهای سنتی بدست آوریم.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان با اشاره به حذف واحد های عملی در برخی از رشته های هنر و نارضایتی استادان اظهار کرد: بعضی از رشته ها جنبه نظری دارند که انتقادی از حذف دروس عملی این رشته ها نداریم اما بعضی از رشته ها که در حوزه هنر هستند باید خلق اثر کنند و برای رسیدن به این هدف باید فعالیت عملی صورت گیرد. برخی از واحد های عملی به دلایل مختلف از جمله نداشتن امکانات کارگاهی کم شدند و این موضوع می تواند ضرر زیادی به هنر های اسلامی بزند که باید تعادل بین نظر وعمل را در نظام آموزش عالی هنر رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: در این مدت مشغول بودیم تا شرایط را برای جذب استادان خوب و پذیرش دانشجویان شروع کنیم. برای تحقق هدفمانکار دشواری درپیش داریم چرا که قصد داریم رشته هایی را بیاوریم که در دانشگاه آزاد اسلامی نبوده و هم از استادانی استفاده کنیم که وزارت علوم تا حدودی با آنها همراه نیست چون مدرک دانشگاهی ندارند و با تخصص بالایی که دارند می توانند به هنرآموزان آموزش دهند.

نامور مطلق تاکید کرد: کلاس های تابستانه و کارگاه هایی در حال برگزاری است و درتلاش هستیم تا از مهرماه سال جاری دانشجویان را در دانشگاه استاد فرشچیان پذیرش کنیم.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان در پایان گفت: زمینی که قرار بود دانشگاه آزاد اسلامی در اختیارمان قرار دهد آماده شده است و دکتر طهرانچی برای خلق آثار دانشگاه فرشچیان در زمین دانشگاه آزاد اسلامی واقع در خیابان انقلاب اسلامی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

28 / 167 دانشگاه استاد فرشچیان دانشگاه آزاد اسلامی نامور مطلق واحد عملی نظری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه استاد فرشچیان دانشگاه آزاد اسلامی نامور مطلق واحد عملی نظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ

سعید آزادیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی مأموریت گرا سیاست‌های توسعه‌ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه‌ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه مأموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان‌ها و بر اساس نگاه مأموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحدهای مرکز استان‌ها و واحدهای بزرگ‌تر ادغام کرده ایم.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استانداردهایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتاً مجوز همه رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تأیید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلاً در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می‌شوند معمولاً به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می‌کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»