Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و دبیر ستاد گرامیداشت هفته استان در بازدید از مراحل اجرای نقاشی دیواری کودکان گفت: این اقدام فرهنگی در قالب برنامه‌های هفته استان اردبیل و با موضوع صفویه تدارک دیده شده است.

نادر فلاحی افزود: در برنامه‌های هفته استان در سال جاری مشارکت کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌ها افزایش داده شده تا با آموزش و اطلاع رسانی به کودکان، نسلی آگاه و مطلع پرورش یابد و همه کودکان با پیشینه درخشان این خطه آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ادامه برنامه‌های متنوع برای کودکان در قالب برنامه‌های هفته استان اردبیل اظهار کرد: برگزاری جشن موسیقی و قصه گویی، جشن کودک و میراث صفویه، بازدید از جاذبه‌های تاریخی، همایش صفویه شناسی، مسابقات کتابخوانی، کارگاه نقاشی و نمایشگاه آثار کودکان نی ز در قالب برنامه‌های هفته استان پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته استان اردبیل همچنین گفت: برنامه‌های این هفته در سال جاری با رویکرد پژوهش محوری دنبال می‌شود و بسیاری از برنامه‌های نمادین نیز به اجرا در می‌آید تا در سال‌های آینده ادامه یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در بازدید از نقاشی دیواری کودکان اردبیل بیان کرد: این نقاشی به طول ۱۲۰ متر با ۴۵ قاب برای نقاشی به اندازه ۱۰۰ در ۱۶۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

زعفر احدزاده افزود: نقاشی دیواری کودکان در به مدت سه روز در پارک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهر اردبیل و با مشارکت ۹۱ کودک و ۱۵ مربی برگزار می‌شود.

وی گفت: موضوع نقاشی دیواری اردبیل تاریخ صفویه است و برای اولین بار با این وسعت در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، امسال برای گرامیداشت هفته استان اردبیل، ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری مردمی از تاریخ چهارم تا دهم مردادماه از سوی نهادهای فرهنگی و مردمی استان به اجرا در می‌آید.

شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۱۳۹۶ بر اساس استنادات تاریخی، روز چهارم مردادماه را که مقارن با سالروز استقرار سلسله صفویه و به قولی سالروز تولد شاه اسماعیل نخستین پادشاه صفوی در ایران است، به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی جد خاندان صفوی و روز اردبیل و هفته منتهی به این تاریخ را نیز به عنوان هفته اردبیل وارد تقویم رسمی کشور کرد.

بر اساس همین تقویم، از چهارم تا دهم مردادماه سال جاری برنامه‌های جامع و متنوعی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان و نقش این خطه در یکپارچگی ایران اسلامی و تشکیل حکومت مقتدر مرکزی در ایران توسط خاندان صفوی تدوین شده است.

برگزاری مراسم بزرگداشت استان اردبیل که از حدود هشت سال پیش آغاز شده، پس از چند سال به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده است.

بنا به اعلام دبیرخانه برگزاری هفته استان اردبیل، در این جشن برنامه‌های متنوعی پیش‎بینی شده که هدف نهایی آن معرفی پیشینه تاریخی و نقش صفویه در شکل‌گیری حکومت منسجم ملی و دینی در ایران خواهد بود.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ایران اسلامی تولد کانون پرورش فکری کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقاشی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است

آفتاب‌‌نیوز :

جعفر میعادفر عصر شنبه در آیین کلنگ زنی اوژانس جاده‌ای لیشتر گچساران افزود: هم اکنون بیش از سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور بیش از ۱۵ سال عمر دارد که نوسازی آن ضروری است.

وی بیان کرد: در سالجاری اعتبار مناسبی برای خرید آمبولانس مصوب شد و بر اساس برنامه هفتم هم به صورت مستمر در بودجه سالیانه قرار خواهد گرفت تا دیگر نگرانی برای خرید آمبولانس وجود نداشته باشد.

میعادفر افزود: توسعه پایگاه‌های اورژانس بانوان نیز در برنامه سازمان اورژانس کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده جمع آوری و به جای آن‌ها ساختمان احداث می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: پایگاه اورژانس جاده‌ای لیشتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

حسین عسکری گفت: منطقه لیشتر و روستای سعادت آباد در محور‌های اصلی گچساران - کهگیلویه و بهبهان واقع شده که راه اندازی این پایگاه در این منطقه ضروری بود.

وی ادامه داد: این اقدام گام بزرگی در امداد رسانی به مصدومان و ارائه خدمات در صورت لزوم به این منطقه است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه در زمینی به مساحت بیش از مساحت ۴۵۰ و زیربنای ۱۵۰ متر مربع در گچساران منطقه لیشترکلنگ زنی شد.

امین نیکویی نژاد افزود: این اقدام یکی از گام تاثیر گذار دولت سیزدهم برای امداد رسانی درمنطقه محروم و کم برخوردار است.

کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش‌های مختلف و همچنین بازدید‌های میدانی از پایگاه‌های اورژانس از برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود