Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@19:51:00 GMT

فیروزجا اولین سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۹۱۵۵

فیروزجا اولین سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران شد

فیروزجا با پیروزی در دور آخر لیگ شطرنج ترکیه توانست عنوان سوپراستاد بزرگی را کسب کند.

به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا فیروزجا با ریتینگ ۲۶۸۵ در دور سیزدهم لیگ شطرنج ترکیه مقابل وگار اسدلی باریتینگ ۲۵۰۲ از آذربایجان به پیروزی رسید و ریتینگ زنده این شطرنج‌باز از مرز ۲۷۰۰ گذشت و توانست برای نخستین‌بار در ایران عنوان سوپراستاد بزرگی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزجا در دور اول مقابل نماینده ترکیه با ریتینگ ۲۳۸۰، در دور دوم برابر نماینده روس با ریتینگ ۲۵۰۵ و در دور سوم مقابل حریف گرجستانی با ریتینگ ۲۴۹۹ به برتری رسیده بود. او همچنین مقابل نماینده روس در بازی چهارم به تساوی رضایت داد و در بازی پنجم مقابل حریف ترکیه‌ای خود به برتری رسید. این شطرنج باز در دور ششم مقابل مصطفی ییلماز از ترکیه با ریتینگ۲۶۱۸ توانست به برتری دست پیدا کند.

علیرضا فیروزجا در دور هفتم لیگ برتر شطرنج ترکیه مقابل تاریک از ترکیه با ریتینگ ۲۳۴۲ به برتری رسید، همچنین در دورهشتم برابر سیار یاران از ترکیه با ریتینگ ۲۱۹۷ به برد دست یافت. در دور نهم مقابل ایوان روزوم با ریتینگ ٢٥٨٣ از روسیه متوقف شد. علیرضا فیروزجا در دور دهم لیگ شطرنج ترکیه مقابل ارتان با ریتینگ ۲۳۹۶ از ترکیه به پیروزی رسید و در دور یازدهم مقابل آرین غلامی به تساوی رضایت داد. این شطرنج باز ایرانی در دور دوازدهم مقابل حریفش به برتری رسید.

فیروزجا در لیگ شطرنج ترکیه برای تیم تاتوان رقابت می‌کند. این تیم توانست عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب نماید. طبق آیین نامه سوپر لیگ ترکیه، هر تیم مجاز به استفاده از ۳ بازیکن داخلی و سه بازیکن خارجی است. تیم‌های ترک، جمعی از بازیکنان برجسته جهان را به تیم هایشان دعوت کرده اند. یک سوپر استاد بزرگ روس به نام توماشفسکی (۲۷۰۲) و استاد بزرگ‌های پر شمار با ریتینگ فراتر از ۲۶۰۰ مثل فیروزجا بر کیفیت سوپر لیگ امسال ترکیه افزوده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیروزجا شطرنج تابناک ورزشی سعید نمکی عملیات مرصاد مرضیه هاشمی دحوالارض قاچاق خودرو تیم ملی والیبال جوانان مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، دو کامبک تماشایی آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس ، یکبار در اواخر نیمه دوم و یک بار در اواخر وقت اضافی دوم در شرایطی رقم خورد که هواداران میزبان حتی یک لحظه هم بابت بازگشت تیم خود ناامید نشدند.

آلومینیوم اراک در وقت‌های اضافی نیمه دوم و وقت اضافی دومین 15 دقیقه از وقت‌های غیرمعمول توانست گل تساوی را بزند و این اتفاق با حمایت ویژه هواداران این تیم رقم خورد.

هواداران آلومینیوم در تمام لحظات بازی دیروز تا آخرین نفس به حمایت از تیم خود پرداختندو به تشویق شاگردان مجتبی حسینی پرداختند تا در نهایت به هدف خود که همان برد مقابل پرسپولیس بود، دست یافتند.

در شرایطی که کم‌طاقت شدن هواداران در برخی شهرهای ایران زیاد دیده می‌شود و بارها در ورزشگاه های مختلف شاهد سردادن شعار علیه ارکان تیم بعد از عقب افتادن هستیم، در اراک این اتفاق رخ نمی‌دهد و هواداران این تیم روز گذشته مقابل پرسپولیس درس بزرگی به طرفداران تیم‌های مختلف دادند.

اراکی‌ها ثابت کردند که هواداری تا آخرین لحظه می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و بی‌شک اعضای تیم آلومینیوم هم معنای واقعی یار دوازدهم را در جریان بازی دیروز به خوبی احساس کردند.

دیگر خبرها

  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • اولین المپیک ژیمناستیک ایران، کارمند شهرداری گرگان شد
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی
  • اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان