Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: اعضای باندی که با روش اسکیمر، ۲۶ اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده بودند، در عملیات پلیس فتا استان دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت:‌ در چند ماهه گذشته، چندین گزارش در خصوص برداشت های غیرمجاز از حساب چند شهروند اراکی به این پلیس اعلام شد و تیمی مجرب از کارشناسان پلیس، بررسی تخصصی موضوع را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنقی اظهار کرد: در آغاز تحقیقات و با بررسی حساب های بانکی مالباختگان، مشخص شد که این سرقت های سایبری توسط یک باند حرفه ای و بدون باقی گذاشتن کوچک‌ترین ردی از آن‌ها انجام می شود.

وی با بیان پیگیری ها و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در شناسایی و دستگیری این باند گفت: با تلاش شبانه روزی و تخصصی صورت گرفته، سرانجام اعضای سه نفره این باند حرفه ای که در استان مرکزی و استان لرستان سکونت داشتند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

آنقی تصریح کرد: با توجه به اسناد و مدارکی در مراحل رسیدگی به پرونده های تشکیل شده به دست آمد، اعضای این  باند به سرقت اطلاعات شهروندان از طریق راه‌ اندازی دستگاه اسکیمر در باجه ATMو کپی کارت‌های بانکی اعتراف کردند.

وی از شناسایی ۱۸ نفر از مالباختگان در مراحل رسیدگی به این پرونده خبر داد و افزود: متهمان در بازجویی های انجام شده به سرقت ۲۶ اطلاعات حسابی معترف شده اند و تا کنون درحدود۹۲۰میلیون ریال از وجوه سرقت شده به‌حساب شاکیان بازگشت داده‌شده است.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با هشدار به کلیه شهروندان در ضرورت توجه به هشدارهای پلیس در استفاده از تکنولوژی های نوین بر ضرورت تغییر دوره ای رمز حساب های کارت های بانکی تاکید کرد و گفت: تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اقدام مجرمان سایبری است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده وضعیت غیرعادی و ظاهر دستگاه های خودپرداز لازم است عملیات بانکی را از طریق آن دستگاه انجام نداده و موارد مشکوک می‌توانند را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری در کانال تلگرامی اکسیر فارابی و کلاهبرداری از آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت. 

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذاری اکسیر فارابی فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتماد جمعآ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم. 

ابوالحسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غرب کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان یزد منتقل شد. 

وی بیان داشت: متهم پس از دستگیری به کلاهبرداری ازحساب ۲۰ نفر از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد. 

رئیس پلیس فتا استان یزد توصیه کرد: هنگام سرمایه‌گذاری توجه کنید که شما نباید به افراد حقیقی اعتماد کنید. یک شرکت سرمایه‌گذاری باید توسط نهاد‌های نظارتی، تایید شده باشد تا امکان اعتماد به آن وجود داشته باشد و به هیچ عنوان دارایی خود را به دست افرادی که با وعده سود‌های غیرواقعی و وسوسه برانگیز، از شما درخواست وجه می‌کنند، نسپارید. 

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن