Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان قم:

اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت به خوبی درک نشده است

اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت به خوبی درک نشده است

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، روح‌الله رمضانی ، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را مهم‌ترین اولویت در حوزه جوانان دانست و تاکید کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت به معنای پُر و تلف کردن اوقات فراغت نیست بلکه به معنای استفاده از این اوقات به منظور حداکثر بهره وری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسائل فراغتی را یکی از نیازهای مهم نوجوانان و جوانان برشمرد و اظهار داشت: آینده یک کشور را جوانان کارآزموده می‌سازد به همین دلیل استفاده از اوقات فراغت به منظور فن آموزی به جوانان بسیار اهمیت دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، آگاه‌سازی خانواده‌ها پیرامون اهمیت توجه به اوقات فراغت جوانان را ضروری دانست و تاکید کرد: اوقات فراغت یک موضوع حاشیه‌ای نیست بلکه موضوعی اساسی و نیازی جدی است که باید اهمیت آن به خوبی درک شود.

رمضانی، ادامه داد: به منظور ایجاد حساسیت در جامعه،‌ هماهنگی و ساماندهی وضعیت اوقات فراغت در استان،‌سند اوقات فراغت قم تدوین و وظیفه دستگاه‌های مختلف در آن تدوین شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، بیان کرد: بر اساس سند اوقات فراغت استان که در قالب یک برنامه پنج ساله تدوین شده ، تکلیف دستگاه‌های متولی مشخص و با تعریف شاخص‌هایی از نظر کمی و کیفی وظیفه آن‌ها تعیین شده است.

وی، اظهار داشت: اوقات فراغت یک صنعت پیشرفته در سطح جهان است که در ارتقای شاخص‌های فرهنگی ،هویتی  و همچنین نشاط اجتماعی در حوزه جوانان بسیار قابل توجه است ضمن اینکه به دلیل گردش بالای مالی در این صنعت،‌ بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی و تفریحی دنیا با توجه به سلایق جوانان ساخته می‌شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، گفت: این اداره کل به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان، در حوزه ستادی وظیفه نظارت،‌هماهنگی و ارزیابی دستگاه‌های مختلف را به عهده دارد تا بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده عملکرد دستگاه‌های مختلف استان را در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت ارزیابی کند.

رمضانی با اشاره به تجلیل از دستگاه‌های برتر فعال در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت در قم گفت: به منظور جلب توجه دستگاه و نهادهای مختلف به غنی‌سازی اوقات فراغت و همچنین عدم غفلت از این موضوع،‌عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه ارزیابی و در پایان سال،‌ از دستگاه‌های موفق در این زمینه با حضور استاندار تجلیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان اوقات فراغت خانواده شاخص قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

حامد رستمی در حاشیه یکی از بازدید‌های روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

او از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستا‌ها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

رستمی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر اینها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت