Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور پس از انتشار بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور حمایت از این اقدام قدردانی و تشکر کرد.
متن این بیانیه بدین شرح است؛
«حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر عاملی
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی
سلام علیکم
با سلام و صلوات بر پیامبر اعظم و خاندان مطهرش و با آرزوی توفیقات روزافزون جنابعالی و همکاران محترم، سرانجام پس از حدود چهار سال چالش‌های به وجود آمده در خصوص موضوع ادغام اتحادیه‌های قرآنی و اختلاف نظرهایی که وجود داشت با پیگیری‌های جدی و عالمانه جنابعالی و منطبق با مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بیانیه متقن و لازم الاجرای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر پایان دادن به مناقشات موجود در موضوع ادغام صادر گردید و خرسندی خیل کثیری از فعالان، مدیران موسسات قرآنی مردمی و به تبع آن دلسوزان ساحت مقدس قرآن کریم را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به نمایندگی از اعضای محترم مجمع عمومی، هیئت مدیره محترم، مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و مدیران سخت کوش بیش از 4000 موسسه قرآنی ـ مردمی، از تلاش‌های مستمر جنابعالی و دیگر همکاران تلاشگر دبیرخانه صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نماید و هر چند با تعلل‌های دبیر محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی این بیانیه با تاخیر صادر گردید، اما اقدام ارزشمند و قانونمندانه آن دبیرخانه به دلسردی جمع کثیری از فعالان و مدیران موسسات قرآنی پایان داد.
در این مجال به موازات تشکر و تقدیر از زحمات جنابعالی و مجموعه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیروهای بااخلاص شورای توسعه فرهنگ قرآنی، از همراهی و حمایت‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی و معاونین و مدیران محترم این دو مجموعه، مدیران و خبرنگاران رسانه‌های قرآنی به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، خبرگزاری ایکنا، تسنیم و فارس که در این سال‌ها به منظور تحقق وحدت رویه و انسجام در فعالیت‌های قرآنی همراه این رویداد بودند، صمیمانه سپاسگزار بوده و در پایان اعلام می‌گردد، اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به عنوان یک نهاد قرآنی مردمی رسمی که با هدف گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی پای در عرصه میدان فعالیت گذارده است، ضمن حمایت از بیانیه منتشر شده، از تمامی فعالان، مدیران و کارشناسان قرآنی بخش مردمی جهت همکاری در پیشبرد برنامه‌های خود دعوت به عمل آورده و با توجه به اینکه یکی از وظایف این نهاد، ایجاد همدلی، همکاری و تلاش در جهت تحقق وحدت بین موسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی و در عین حال تبعیت از سیاست‌های راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دستگاه‌های قرآنی است، آمادگی خود را در این حوزه اعلام می نماید.
در پناه قرآن و عترت محفوظ باشید.

دکتر رحیم قربانی
مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآن و عترت کشور».

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»