Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند نارضایتی های مردم در ۶ ماه گذشته، حدود یک میلیون نفر درگیر پرونده شاندیز هستند، قدردانی لاریجانی از وزارت اطلاعات، نامه رییس جمهوری به رهبری برای ارایه گزارش به مجلس از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ششم مرداد ماه است

به گزارش خبرگزاری شبستان،  روند نارضایتی های مردم در ۶ ماه گذشته، حدود یک میلیون نفر درگیر پرونده شاندیز هستند، قدردانی لاریجانی از وزارت اطلاعات، نامه رییس جمهوری به رهبری برای ارایه گزارش به مجلس از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ششم مرداد ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند نارضایتی های مردم در ۶ ماه گذشته کاهش یافته است/دلیل کاهش؛ شعور سیاسی مردم

«عبدالرضا رحمانی فضلی» شب گذشته (شنبه 5 مرداد) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به ارزیابی عملکرد وزارت کشور پرداخت در ابتدا به تشریح وضعیت بازار پرداخت و با اشاره به اینکه قیمت ها در بازار به ثبات نسبی رسیده است، گفت: همراه با ثبات قیمت ها در بازار، نرخ ارز و سکه هم به ثبات رو به کاهش رسیده، البته در حال حاضر که ارز­به روند کاهش رسیده مسئولان اقتصادی باید نظارت شایانی بر زیر مجموعه های خود داشته باشند که البته این مهم، جزء دستورات رئیس جمهور هم بوده است.

 

وزیر کشور با اشاره به کاهش چرخش نقدینگی و سروسامان گرفتن اوضاع چک بانکی از این موارد به عنوان  بخشی از اقدامات مثبت در حوزه پولی و مالی کشور  یاد کرد و ادامه داد:­ ثبات فعلی بازار مالی کشور حاصل سیاست هایی بود ه که توسط سران 3 قوه اتخاذ شده در خصوص اوضاع مسکن هم باید گفت ­بخشی از شرایط موجود به وضعیت نا برابر عرضه و تقاضا مربوط می شود.

 

وی در ادامه درباره وضعیت مسکن با اشاره به اینکه سالانه باید حدود 700 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود، گفت: در حال حاضر چیزی حدود 400 هزار واحد ساخته می شود این یعنی سالانه حدود 300 هزار تراکم و انباشته تقاضا داریم که سبب گرانی قیمت مسکن می شود.

 

وزیر کشور در خصوص وضعیت کاغذ و تامین آن در نزدیکی بازگشایی مدارس نیز گفت: ارز مورد نیاز تامین کاغذ برای ضروریات جامعه­ مانند روزنامه ها و نشریات یا کتب درسی تامین شده البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این مساله است ما امیدواریم که مشکلات این بخش هم بزودی حل شود.

 

حدود یک میلیون نفر درگیر پرونده شاندیز هستند/ سهم سهامداران ضربدر ۸۰ درصد می شود

حجت الاسلام «علی مظفری» شب گذشته (شنبه 5 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع پرونده شرکت پدیده شاندیز اختصاص داشت با اشاره به اینکه نظر مسئولان کشوری و استانی این بود که مسأله شرکت پدیده شاندیز غیرقضایی و تعیین تکلیف این شرکت و سهامداران آن از طریق ستاد تدبیر به ریاست استاندار حل و فصل شود، گفت: چهار سال تلاش شد این مسأله در ستاد تدبیر به سرانجام برسد اما  این روش نتیجه ای نداشت.

 

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با بیان اینکه از زمانی که قوه قضائیه وارد حل این پرونده شد رسیدگی به آن به سرعت آغاز شد و در 15 جلسه به صورت علنی به نتیجه رسید، گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان، در تاریخ قضایی کشور درباره پرونده ای به این ابعاد رأی به این سرعت صادر نشده است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس حکم دادگاه و تمهیدات دستگاه های مختلف، سهامداران به حقوق خود می رسند و شرکت پدیده به صورت فعال باقی می ماند، گفت: بر اساس حکم شرکت پدیده شاندیز، هر کس در این شرکت سهمی داشته، ارزش سهم آن ضربدر 80 درصد شده است.

 

رأی دادگاه برای پرونده شاندیز بر اساس حفظ حقوق سهامداران آن بود

گفتگوی خبری شب گذشته (شنبه 5 مرداد) شبکه دو سیما به بررسی پرونده شرکت پدیده شاندیز اختصاص داشت که در این برنامه دادستان عمومی انقلاب مشهد با بیان اینکه در مرحله دادرسی این پرونده هیچ نقل و انتقال و حیف و میلی در اموال شرکت پدیده انجام نشد، گفت: دادگاه و دستگاه قضایی از همفکری و همکاری دستگاه های دیگر استفاده کردند.

 

«غلامعلی صادقی» با اشاره به اینکه رأی دادگاه درباره این شرکت بر اساس حفظ حقوق سهامداران آن بود، گفت: اموال متهمان این پرونده از آنها سلب و به عنوان سرمایه شرکت منظور شد و طلبکاران نیز به سهامداران شرکت تبدیل شدند. اگر این اتفاق نمی افتاد شرکت ورشکسته می شد اما اکنون این شرکت بدهی ندارد و بدهکاری خود را با واگذاری سهام تسویه کرده است.

 

وی با بیان اینکه موسسات مالی، بانکها، دستگاه های دولتی و گروه هایی که خدمات و کالا به این شرکت ارائه کرده اند جزو طلبکاران اصلی آن هستند، ادامه داد: آنها اکنون به سهامداران شرکت پدیده با حکم دادگاه تبدیل شده اند.

 

دادستان عمومی انقلاب مشهد با بیان اینکه بر اساس ارزیابی سال 95، سرمایه شرکت پدیده حدود 11 هزار میلیارد تومان بود که امروز دست کم دو برابر شده است، گفت: متهمان می گفتند 80 درصد اموال شرکت برای ماست اما با رأی دادگاه این امتیاز از آنها سلب و به سهام شرکت تبدیل شد.

 

قدردانی لاریجانی از وزیر اطلاعات به دلیل کشف شبکه جاسوسی آمریکا

«علی لاریجانی» در آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه 6 مرداد گفت: از وزیر اطلاعات و کارکنان این وزارتخانه به دلیل همتی که در کشف و ضربه به شبکه جاسوسی آمریکا انجام دادند، تشکر می کنم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عزیزان ما در وزارت اطلاعات کار مهمی را انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

نامه رییس جمهوری به رهبری برای ارایه گزارش به مجلس

«محمدرضا صباغیان» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه شش مرداد در تذکری گفت: قرار بود که رییس جمهور و وزرا در مرداد ماه طبق قانون برای ارایه گزارش به مجلس اقدام کنند و در صحن حضور یابند اما شنیده ایم که سخنگوی دولت با این کار مخالفت کردند.

 

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: به عنوان رییس مجلس در این باره موضع گیری کنید و تذکرات لازم را بدهید.

 

تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در شرایط فعلی اشتباه است

«علی اکبر کریمی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تشکیل وزارت بازرگانی گفت: ادغام وزارتخانه ها با یکدیگر از ابتدا تصمیم درستی بود و به دلیل مشکلاتی که ما در حوزه تولید ،توزیع وبازرگانی داشتیم اتخاذ شد. تجربه سال های گذشته نشان می دهد که این تجربه، تجربه موفقی بوده است و مزیت های زیادی نیز به همراه داشته است به ویژه اینکه در کنار این ادغام سیاست گذاری، مدیریت و اجرا در حوزه تولید صنعتی و فعالیت های تجاری در این حوزه از مزیت خوبی برخوردار بوده است.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتزاع این وزارتخانه و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در شرایط فعلی اشتباه است و نباید اتفاق بیفتد.

 

وی تصریح کرد: انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صنعت هم با اسناد بالادستی مغایرت دارد و هم تجربه تاریخی ما این رانشان داده است که ما در شرایطی که سیاست گذاری، اجرا، نظارت و مدیریت یکپارچه در حوزه تولید و تجارت داشته باشیم موفق تریم. اکثر قاطع کشورهای دنیا چنین مزیتی در حال حاضر دارند و سیاست شان در حوزه تولید و تجارت یکپارچه است.

 

وزیر بین الملل حزب حاکم چین به تهران آمد

وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین به دعوت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایران سفر کرده است.

 

«سونگ تائو» و هیات همراه قرار است در روزهای اقامت خود در تهران، علاوه بر دیدار با رییس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر  از مقامات عالی رتبه کشور دیدار و گفت‌وگو کنند.

 

ایران در طول برجام ۲۴ تن اورانیوم را غنی‌سازی کرد

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» در تشریح نشست امروز (یکشنبه 6 مرداد ماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: علی‌اکبری صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست حول 6 محور سخن گفت و در ابتدا تاکید داشت، تفاوت در دیدگاه سیاسی و ایدئولوژیک و خارج شدن ایران از مدار غرب بعد از انقلاب، مهمترین عامل اختلافات غرب با ایران است و در حوزه انرژی هسته‌ای آن‌ها اختلافی ندارند بلکه بهانه گیری می‌کنند. به طور کلی حتی اگر ایران موضوع هسته‌ای را نیز حذف کند بازهم مشکل غرب با ایران حل نمی‌شود و ادامه دار خواهد بود زیرا آن ها با ایران مشکل سیاسی و ایدئولوژیک دارند.

 

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صالحی متذکر شد، صنعت هسته‌ای به دلیل تضمن انرژی مطمئن، متعلق به نسل های آینده است یعنی هنگامی که ذخایر فسیلی تمام شود، انرژی هسته‌ای نقش خود را ایفا می‌کند، بیان کرد: بنا به نظر رئیس سازمان انرژی اتمی، این صنعت باعث اقتدار علمی، فناوری و صنعتی می‌شود که نتیجه آن اقتدار و غرور ملی است.

 

وی افزود: صالحی در محور سوم سخنان خود اعلام کرد، سهم انرژی هسته‌ای در سبد انرژی کشور براساس محاسبات گوناگون انجام می‌شود که سهم قابل توجهی است. هر یک هزار مگاوات برق هسته‌ای ، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی به میزان 11 میلیون بشکه نفت در سال است و سبب عدم انتشار حداقل 7 میلیون تن گازهای آلاینده خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستان یزد غنی سازی اوقات فراغت شیراز قم شهید مطهری سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

 آیت‌الله مصطفی محامی  در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دستگاه قضا باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد و خیال مردم راحت باشد که اگر در جایی مورد تعرض قرار گرفتند وقتی به دستگاه قضا مراجعه کنند برایشان احقاق حق می‌شود و طبعأ برای اینکه دستگاه قضا به چنین جایگاهی برسد باید تلاش‌های فراوانی انجام بگیرد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و پر ماجرایی است و برای اینکه دستگاه قضا جایگاه شایسته خود را بازیابد و خدمت شایسته‌ای به مردم نجیب، شریف و صبور استان ارائه کند نیازمند تلاش‌های مضاعفی هستیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان دارای ویژگی‌های مختلف از جمله تنوع قومی و مذهبی بوده و نیازمند حاکمیت عقلانیت، اعتدال، عقل و انصاف هستیم و اگر عقل بر مملکت وجودی ما حاکم باشد از افراط و تفریط پرهیز کرده و اهل میانه‌روی خواهیم بود در این رابطه امام علی(ع) نیز فرموده "اَلَیمینُ وَ الشَّمالُ مَضَلَّة، وَ الطَّریقُ الْوُسْطی هِیَ الْجادَّةُ" راست و چپ گمراهی است و مسیر وسط، معتدل و میانه، جاده اصلی است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه نتیجه عقلانیت و اعتدال حاکمیت قانون است تا حق به حق‌دار برسد که لازمه آن رعایت عدالت و انصاف است افزود: در واقع یکی از مصادیق آن توصیه امام علی(ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) است که بیان کرده‌اند:" اجْعَلْ نَفْسَکَ مِیزَاناً فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ الناس" اگر انصاف می‌خواهی خود را در رابطه با مردم معیار قرار بده و هر آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند و هر آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: ما در سیستان و بلوچستان پرونده‌های مختلفی داریم و گاهی برخی اتفاقات ویژه‌ای در استان رخ می‌دهد که نگاه همه را در داخل و خارج کشور به خود جلب می‌کند، در این شرایط است که عملکرد ما حساس‌تر می‌شود و نیازمند دقت و تدبیر بیشتر است و در اینجا عقلانیت و اعتدال بیشتر به کار می‌آید و عدل و انصاف باید روشن‌تر خود را نشان دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به واقعه هشت مهرماه ۱۴۰۱زاهدان عنوان کرد: بر اساس توصیه امام علی(ع) مبنی بر رعایت انصاف حال اگر کسی از اعضای خانواده ما در این حادثه آسیب می‌دید از دستگاه قضا چه انتظاری داشتیم؟ همه اعضای جامعه از اعضای خانواده ما هستند و (چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار) و طبعأ انتظار سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی را داشتیم و با گذشت قریب به دو سال همچنان منتظریم.

وی ادامه داد: هشت مهرماه ۱۴۰۱ واقعه‌ای بود که دشمن به دنبال سوء استفاده از آن بوده و هست و رهبر معظم انقلاب ورود کرد و در این جهت توصیه‌هایی داشتند همچنین در جریان سفر رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به استان این موضوع را پیگیری کردم که وی در پاسخ گفت: "حکم خدا، حق مردم و تاکید مقام معظم رهبری است" و وعده‌هایی هم دادند پس از مدتی تلفنی نیز این موضوع را پیگیری کردم که عنوان کرد:" پیگیری‌هایی صورت گرفته و گزارش این پرونده را خدمت مقام معظم رهبری هم ارائه دادیم" و حال این سوال ایجاد می‌شود که با وجود پیگیری‌های مقام معظم رهبری و حساسیت‌های موجود نتیجه این پرونده چه شده است؟ و در چنین شرایطی احساس ما نسبت به سایر پرونده‌ها چگونه خواهد بود؟

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر این موضوع همچنان مورد رسیدگی قرار نگیرد تبدیل به یک زخم کهنه خواهد شد و مشکل مضاعف دیگر این است که اگر ما غفلت و تعلل داشته باشیم دشمن غفلت نخواهد کرد و از این فرصت برای ایجاد التهاب، تندگویی و افراط گری از ناحیه شیعه و سنی در جامعه سوء استفاده می‌کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مردم شریف سیستان و بلوچستان شایسته ارائه خدمات بیشتر و بهتر در ابعاد مختلف هستند و خوشبختانه مسئولان در دستگاه‌های مختلف در این جهت تلاش می‌کنند و برای آن‌ها آرزوی توفیق داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: قضاوت در پرونده هشت مهر باید با اقناع عمومی صورت بگیرد تا مردم اطمینان حاصل کنند که دستگاه قضا فارغ از هر قومیت و مذهبی برای احقاق حق تلاش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید بر رسیدگی به پرونده هشت مهر به علت اهمیت این پرونده است و به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های دستگاه قضا نیست چرا که اگر این همه خدمات و زحمات وجود نداشت شاهد این آرامش و امنیت در استان نبودیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳