Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به فرهنگ‌ سازی و استفاده از توان رسانه‌های استان در کنترل منابع گفت: بیمه سلامت استان ایلام موفق شده است نسبت به کاهش ۳۰۰ هزار مرتبه مراجعه بیمه شدگان بیمه سلامت به مراکز درمانی را محقق کند. ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، نوالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت ضمن حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در ایلام در گفت و‌گوی تفضیلی به سئوالات خبرنگاران تسنیم پاسخ که نتیجه این گفت و‌گو تقدیم می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بیمه سلامت در مشهد: کاهش خدمات بیمه سلامت شایعه استمدیرکل بیمه سلامت ایلام از دفتر تسنیم بازدید کرد3382 مددجوی یزدی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

گسترش بیمه از جمله راهکاری نیل به جامعه‌ای سالم با سلامت پایدار است‌

نورالدین رحیمی در ابتدای سخن به ضرورت گسترش بیمه سلامت در جامعه اشاره و اظهار داشت: گسترش بیمه از جمله راهکاری نیل به جامعه‌ای سالم با سلامت پایدار است‌ و «عدالت در تامین مالی نظام سلامت»، «عدالت در دسترسی به خدمات» و«عدالت در سطح سلامت» را در پی دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: «تحقق آرامش‌»، «آسایش» و «کاهش استرس» افراد و خانواده‌ها در ماهیت اقدامات بیمه‌ای نهفته است و خانواده و افراد سالم و متعادل پیش نیاز ترقی، رشد و تعالی جوامع است‌.از این رو با درک چنین ضرورتی است که پرداختن به مقوله بیمه از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است‌ اقدامات اداره کل بیمه سلامت استان ایلام در ذیل سیاست‌ها و راهبردهای سازمان مرکزی بیمه سلامت محقق شده است.

20 هزار مدد جوی کمیته امداد در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به تحت پوشش قراردادن مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد گفت:20 هزار مدد جوی کمیته امداد در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: مددجویان کمیته امداد با کارت درمان برای دریافت خدمات مورد نیاز به پزشکان طرف قرارداد مراجعه می‌کردند در این طرح از طریق بیمه سلامت دفترچه بیمه ای دریافت می‌کنند و از خدمات بیمه سلامت استفاده و خدمات مورد نیاز پزشکی و درمانی را انجام می‌دهند.

رحیمی در ارتباط با بیمه تکمیلی بیان کرد: خدمات بیمه تکمیلی مدد جویان کمیته امدادکماکان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می شود و هیچ نگرانی در این زمینه برای بیمه شدگان وجود ندارد.

وی بیان کرد: دیگر افراد مددجو تحت پوشش این نهاد حمایتی نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و نمایندگی بیمه سلامت استان، نسبت به دریافت دفترچه بیمه اقدام کنند.

پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک در ایلام به فرجام رسیده است

رحیمی در ادامه به پروژه‌های استحقاقی سنجی درمان بیماران و نسخه الکترونیکی اشاره و خاطر نشان کرد: پروژه ارجاع الکترونیک بیماران از سطح پزشک خانواده به سطوح تخصصی به جای ارجاع دستی و حذف اسناد بستری دستی در استان ایلام دست اقدام است و بنا داریم در سطح سرپایی ارجاع بیماران از روستاها به شهرها به‌صورت الکترونیکی انجام شود و روستائیان بتوانند از روستا به‌صورت الکترونیکی نوبت پزشک متخصص بگیرندو مطالبات تمام مطب‌ها و داروخانه‌هایی که نسخه‌نویسی الکترونیکی داشتند پرداخت شده و به‌روز است.

سامانه 1666 برای ارتباط بی‌واسطه با مسئولان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام به تکریم ارباب رجوع و ارتباط بی واسطه با مسئولان بیمه سلامت برای خدمات گیرندگان اشاره و بیان داشت: برای ارائه خدمات مطلوب، تکریم ارباب رجوع و انجام خدمات بی منت سامانه 1666 در کشور و استان راه‌اندازی شده است تا مخاطبان و مردم بتوانند شکایات، چالش‌ها، پیشنهادات و نظرات خود را با این سامانه در میان بگذارند تا در نخستین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

رحیمی به مهم‌ترین اقدام که موجب مدیریت منابع و مصارف شده است اشاره و بیان کرد با انجام اقدامات فرهنگی، ارتباط رسانه‌ای، استفاده از توان اطلاع رسانی، رسانه‌ها موفق شده‌ایم که کاهش 300 هزار بار مراجعه به مراکز درمانی در ایلام را داشته باشیم که این کاهش نشان از افزایش سطح فرهنگ شهروندان ایلامی در ارتباط با مصرف و مراجعه درست به مراکز درمانی است.

بیشترین تمرکز ما بر روی بیماران خاص است

وی گفت: میانگین هر بار مراجعه در سطح کشور 11 مرتبه در سال است اما این میانگین در استان ایلام بسیار بالا است به‌عنوان مثال در صندوق سایر اقشار این میانگین 19 مرتبه در سال بوده و حدود هشت بار بیشتر از سایر استان‌ها است.

رحیمی تاکید کرد: در صورت منطقی کردن بار مراجعه ها می‌توان مطالبات و پرداخت های بیمه را بروز کرده و داروها و خدمات تشخیصی، درمانی بیشتری را در تعهد قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بیشترین تمرکز ما بر روی بیماران خاص به دلیل هزینه بالای آنها است و در تلاش هستیم تمام خدمات ارائه شده به آنها رایگان باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: بیش از 345 هزار نفر از جمعیت استان 580هزار نفری ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 22 هزار 735 نفر بیمه شدگان صندوق اول یعنی عشایر وروستاییان، 38 هزار و 792 نفر بیمه شدگان همگانی، 63 هزار و 790 نفر بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت، 106هزار نفر صندوق بیمه ایرانیان و 21 هزار و 426 نفر نیز بیمه شدگان صندوق سایر اقشار هستند.

ایلامی‌ها در سال دو میلیون و 500هزار بار به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کرده‌اند

وی در ادامه افزود: از جمعیت 345 هزار نفری بیمه شدگان بیمه سلامت استان ایلام سالانه دو میلیون و 500هزار بار به مراکز پزشکی، کلینکی و پاراکلینکی طرف قراداد بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند.

وی عنوان داشت: درسال گذشته رقمی بالغ بر 130میلیارد تومان بابت هزینه های درمانی بیمه شدگان تحت پوشش به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است .

رحیمی با اشاره به اینکه روزانه سه میلیارد و 500ملیون ریال در حوزه بیمه سلامت استان هزینه می شود افزود: در سال 96 مبلغی بالغ بر 95 میلیارد تومان بیمه سلامت دراستان هزینه داشته است که این عدد در سال 97به 85میلیارد تومان رسیده که کاهش10میلیاردی هزینه های را داشته ایم .

وی با اشاره به اینکه 286مرکز بهداشتی ، درمانی طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت در استان می باشند افزود: 21 دفتر پیشخوان در سطح استان بااین اداره کل قرارداد همکاری منعقد کرده اند .

رحیمی افزود: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات و دیدارهای چهره به چهره با مردم و با فرهنگ سازی های صورت گرفته میزان مراجعات به مراکز پزشکی در سال گذشته به دو میلیون 400 هزار نفر رسیده که نسبت به سال 96 با کاهش 400 هزار نفری همراه شده است..

مهر مراکز درمان دولتی شرط پذیرش نسخ بیمه سلامت در داروخانه ها است

مدیرکل بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت شامل 5 صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و عشایر، ایرانیان و بیمه همگانی رایگان است.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی‌ افرادی که تحت پوشش بیمه‌ رایگان‌ سلامت‌ قرار دارند‌ برای صرفه‌جویی‌ در منابع‌ حوزه‌ سلامت کشور فقط‌ می‌توانند‌ خدمات را از مراکز‌ و بیمارستان‌های دولتی‌ بر حسب‌ تعرفه‌ ابلاغ شده‌ به وسیله‌ وزارت بهداشت دریافت کنند.
وی عنوان کرد: افرادی که توانایی‌ پرداخت‌ مابه‌التفاوت‌ هزینه‌های درمان برای دریافت‌ خدمات بهداشتی – درمانی در بخش‌ خصوصی‌ را دارند‌ می توانند با پرداخت 50درصد از حق بیمه سلامت ایرانیان یعنی 26 هزار تومان برای هر ماه از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی این بیمه در بخش‌های دولتی و خصوصی‌ برخوردار شوند.

رحیمی افزود: بیمه‌شدگان‌ اقشار‌ خاص‌، افراد‌ تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، کارکنان دولت‌ و خانواده شهدا‌ می‌توانند‌ با استفاده از بیمه سلامت ایرانیان‌ از بخش‌های خصوصی‌ و دولتی به صورت رایگان خدمات بهداشتی و درمانی‌ دریافت‌ کنند‌.

وی در خصوص عدم پذیرش نسخ بیمه سلامت توسط داروخانه ها گفت: داروخانه ها نسخه را در صورتی می پذیرند که مهر درمانگاه دولتی را داشته باشد.

بیمه سلامت هرگز برای بیمه شدن افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند

مدیر کل بیمه سلامت ایلام افزود: در سال های اخیر و به ویژه در سال جاری مشاهده شده که افراد یا شرکتهایی از طریق تماس تلفنی با شهروندان، اعلام می‌کنند که از سازمان بیمه سلامت یا از بیمه سلامت هستند و می توانند در قبال پرداخت مبالغی شهروندان را بیمه نمایند و بدین ترتیب با استفاده از عنوان«بیمه سلامت» و سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان، ضمن ارائه چند فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد و کارت و دفترچه بیمه در منزل شهروندان، مبالغی را از ایشان اخذ می نمایند.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام افزود: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه نمودن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و هر گونه فراخوان عمومی را از طریق اطلاعیه در رسانه‌های جمعی به اطلاع مردم می رساند.

رحیمی افزود: ابراز داشت: این افراد عده ای فرصت طلب و سود جو بوده که تنها به دنبال اخاذی از ملت شریف ایران هستند، چراکه هیچ فرد یا شرکتی نمی تواند بیمه درمان پایه و یا دفاتر درمانی شهروندان را باطل کند و یا راسا به قطع یارانه افراد و مواردی از این قبیل اقدام نمایند.

وی یادآور شد: با توجه به این نکته از آنجا ضرورت می یابد که در تماس های تلفنی وقتی شهروندان اعلام می کنند که بیمه درمان پایه دارند و نیازی به خرید مجدد آن را ندارند، بعضا تماس گیرنده تهدید می کند که در صورت عدم پرداخت مبالغ مورد نظرش، دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می نماید که این ادعا تماس گیرنده خلاف واقع و کذب است.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بررسی استطاعت حجاج برای اعزام به سرزمین وحی گفت: حجاجی که بیماری خاص دارند، باید داروها و نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم احراز استطاعت جسمی و روحی حجاج اظهار کرد: هر ساله این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افراد قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

وی افزود: معاینه و احراز حجاج در یک ماه گذشته توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف، انجام شده و هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه کرده است و افرادی که استطاعت جسمی و روحی برای این سفر معنوی داشتند، تایید شدند و شرایط افرادی که بیماری خاص داشتند، نیز بررسی شد تا در صورت امکان برخی از آنها نیز به سرمین وحی اعزام شوند، بنابراین در ادامه روند بررسی‌ها به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شده و در کمیسیون‌ها، پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم پزشکی هلال احمر حدود سه روز قبل از اعزام اولین کاروان حجاج به سرزمین وحی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی و تخصصی در مکه و مدینه مستقر هستند و طی ایام حج خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر موارد درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که به فشارخون، دیابت و بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند، باید داروهای تخصصی خود را به میزان کافی و برای ۴۵ روز همراه داشته و لازم است که نسخه پزشکی به زبان انگلیسی را نیز به همراه داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند، همچنین افرادی که سمعک و عینک دارند، باید از هر کدام دو عدد همراه خود داشته باشند.

کد خبر 749197

دیگر خبرها

  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید