Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:03:09 GMT

روایت‌گری عملیات مرصاد در سمنان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۹۷۵۰

روایت‌گری عملیات مرصاد در سمنان

به همت پایگاه مقاومت بسیج نور شرکت توزیع برق استان سمنان، برنامه روایت گری دفاع مقدس ویژه عملیات مرصاد برگزار شد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، حسن حمزه مسئول انجمن پیام آوران ایثار استان سمنان در این آیین گفت: عملیات مرصاد یکی از بزرگ ترین پیروزی ها و افتخار آفرینی های نیروهای نظامی ایران در مقابل منافقین بود که در اواخر جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ در گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط حضرت امام خمینی (ره) ، دشمن احساس کرد که ایران توان مقابله ندارد و یک تهاجم گسترده را از سمت جنوب آغاز کرد افزود: از سمت غرب هم این ماموریت به عهده منافقین گذاشته شده بود که به فضل الهی و حضور جانانه نیروهای نظامی ایران، این دسیسه خنثی گردیده و با پیروزی رزمندگان اسلام همراه شد .

مسئول انجمن پیام آوران ایثار استان سمنان با اشاره به این که دو کمینگاه معروف شامل عملیات طوفان صحرا در طبس و فروغ جاویدان در کرمانشاه در تاریخ انقلاب و توسط دشمنان تا به دندان مسلح انجام شد اضافه کرد: هر دو واقعه یک وجه مشترک دارند و آن هم اتحاد بین کفر و نفاق با همبستگی منافقین داخلی صورت گرفت که با امدادهای غیبی نقش برآب شده و در تاریخ ماندگار شدند .

وی یادآور شد: در زمان عملیات مرصاد ، نیروهای تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان در اردوگاه صادقین و منطقه کوزران بین کرمانشاه و اسلام آباد حضور یافته و جزء اولین یگان‌هائی بودند که از ورود منافقین مطلع شده و در مقابل آنها ایستادگی کردند.

به گزارش ایسنا رزمندگان استان سمنان نقش مهم و تعیین کننده ای در عملیات مرصاد داشتند تیپ قائم سمنان از اولین یگان هایی بود که در روز حمله منافقین با ایستادگی در برابر آنها مانع از ورود دشمنان به شهر کرمانشاه شد. استان سمنان در این عملیات شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد که سرداران شهید محمود اخلاقی و محمدرضا خالصی از شناخته شده ترین آنها هستند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انقلاب ایران و عراق برق حضرت امام خمینی دفاع مقدس قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر

ایسنا/سمنان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از سقوط و جان باختن یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر منطقه خبر داد.

حسین درخشان ۱۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد در ارتفاعات جنگل ابر در شهرستان شاهرود دچار حادثه شده بود.

وی ادامه داد: پس از اعلام سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر واقع در سرتخت دوم منطقه قلعه چه شهرستان شاهرود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، عملیات امداد و نجات آغاز شد.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه گزارش حادثه توسط کوهنوردان منطقه به هلال احمر اعلام شد تصریح کرد: به محض اطلاع از حادثه، بلافاصله با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات کوهستان جنگل ابر. عملیات جست‌وجو و امداد و نجات از ساعت ۱۸:۴۰ روز جمعه شروع شد.

وی با تجلیل از تلاش امدادگران عنوان کرد: تلاش شبانه نجاتگران برای یافتن فرد سقوط کرده بیش از هشت ساعت در دره‌های جنگل ابر ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان سمنان گفت: سرانجام پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه و ۱۲ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبری
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • حماسه وعده صادق بیش از هر حماسه دیگری نیازمند روایت فتح است
  • ابوترابی‌فرد: عملیات «وعده صادق» قدرت فرماندهی ایران را نشان داد