Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرمانداری خلیل آباد گفت: اگر آگاه سازی به خانواده ها نسبت به تأثیرات مواد مخدر بر روح، جسم و جان جوانان و نوجوانان را مد نظر قرار دهیم می تواند تأثیر بسیاری در کاهش اعتیاد جوانان داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سیدمهدی عصمتی مقدم، پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی و افرادی که به شکلی درگیر بحث کمیسیون مبارزه با مواد مخدر هستند در آگاه سازی خانواده ها نسبت به مضرات مواد مخدر نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اگر آگاه سازی به خانواده ها نسبت به تأثیرات مواد مخدر بر روح، جسم و جان جوانان و نوجوانان را مد نظر قرار دهیم می تواند تأثیر بسیاری در کاهش اعتیاد جوانان داشته باشد.

معاون فرمانداری خلیل آباد با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی یکی از مواردی است که شاید جوانان و نوجوانان را ناآگاهانه و بدون هیچ شناختی درگیر می کند، تصریح کرد: در مصرف مواد مخدر همه نوع از خانواده ها درگیر می شوند چون والدین، جوان و نوجوان شناختی نسبت به آن ندارند و این ضرورت آگاه سازی در زمینه شناخت مواد مخدر و تأثیرات آن بر جوان و فکر و اندیشه و نیروی کار جامعه را دوچندان می کند.

وی با تأکید بر اینکه کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست نیز در پی مصرف مواد مخدر در جامعه ایجاد می شود که پدر و مادر خود را به خاطر درگیر شدن در مواد مخدر از دست می دهد که تبعات اجتماعی و ناهنجاری هایی در جامعه ایجاد می کند، اذعان کرد: خانواده ها، کودکان، نوجوانان و جوانان باید در جامعه به خصوص مدارس آموزش ببینند که درگیر اعتیاد به مواد مخدر نشوند.

عصمتی مقدم با بیان اینکه نقش خانواده در این مسیر بسیار مؤثر است زیرا خانواده در افراد معتاد که در درگیر مواد مخدر هستند بی اهمیت می شود، عنوان کرد: والدینی که درگیر اعتیاد هستند التزام به آموزش های اعتقادی و مذهبی برای فرزندان خود ندارند و این سبب می شود که کانون اصلی نهاد جامعه یعنی خانواده متزلزل شود.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه آگاه سازی خانواده ها توسط نیروی انتظامی، بهزیستی، فنی و حرفه ای و... انجام می گیرد که می تواند در زمینه آموزش جوانان و نوجوانان و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها در فصل تابستان مؤثر باشد.

معاون فرماندار خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در این ایام نیز می تواند زمینه را برای اعتیاد به مواد مخدر بگیرد و با ایجاد فضای نشاط، شادابی و ورزش در کاهش ابتلای جوانان و نوجوانان به مواد مخدر در سطح شهرستان قدم هایی برداشته شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سید محمود میرفیضی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و ۷۴ کیلوگرم حشیش از او کشف کنند.
 او از مردم خواست در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به سوداگران مرگ، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان