Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اشاره به راه اندازی دو مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی گفت: راه اندازی و فعالیت مراکز غیر دولتی ظرفیت بسیار مناسبی در جهت ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی است.

وی افزود: کاهش مداوم عوامل تولید بخصوص منابع آب و خاک نقش و ضرورت استفاده از فن آوری‌های نوین و دانش علمی روز در جهت افزایش بهره وری، افزایش راندمان تولید و مدیریت مصرف را بیش از پیش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز افزود: با تنوع بخشی به ظرفیت‌های اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی متناسب با وضعیت شهرستان شهرستان و نیز استفاده از مراکز غیر دولتی کشاورزی می‌تواند تنها راه برون رفت از وضعیت موجود در روستا‌ها و شهرستان باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم ادامه داد: با توجه به تصویب اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی، زمینه‌های لازم برای تلاش در جهت واگذاری حداکثری وظایف جهاد کشاورزی به مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و نیز تلاش در جهت مشارکت حداکثری فارغ التحصیلان و فعالان بخش کشاورزی در ایجاد و استقرار مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی نیز فراهم کرده است.

وی بیان کرد: خدمات قابل ارائه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی شامل؛ برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ترویجی، خدمات مشاوره ای، فنی، اجرایی مهندسی، ارزیابی اقتصادی و اجتماعی حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، انجام تشریفات و مراحل اداری صدور پروانه و مجوز فعالیت‌های واحد‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و دیگر تصدی‌ها و وظایف وزارت جهاد کشاورزی مرتبط با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی احصاء شده است.

انتهای پیام/ی

 راه اندازی دو مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در خاتم 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟

احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که الگو شهریه مدارس بر اساس قانون  باید در شورای نظارت مرکزی تعیین می‌شد؛ گفت: الگوی شهریه مدارس غیردولتی تعیین و به استان‌ها ارسال شده است.

وی  با بیان این که تعیین شهریه مدارس غیردولتی در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده، افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می‌یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

او ادامه داد: اواخر اردیبهشت نرخ شهریه مدارس غیردولتی استانی ابلاغ می‌شود و در صورت اعتراض مدارس ما پاسخگو خواهیم بود.

وی افزود: براساس ماده ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی، دوره تحصیلی، کیفیت آموزشی و پرورشی، فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی، فوق برنامه‌ها، تورم و آمایش منطقه به ازای هر مدرسه افراد عضو کارگروه شهریه هر منطقه که شامل رئیس منطقه، معاونین تخصصی، نمایندگان موسسان مراکز و مدارس، انجمن اولیا و مربیان مدیر مشارکت‌های منطقه و استان براساس الگو ارسال شده‌ مبلغی را به عنوان شهریه انتخاب کرده و به مراکز  ارسال می‌شود.

محمود زاده ادامه داد: پس از ارسال و تایید شهریه، مبلغ مورد نظر در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود. بر این اساس ممکن است برخی مدارس کاهش شهریه داشته باشند.

او با بیان این که به مدارسی که کف شهریه را دارند کمک می‌شود تا مشکلی نداشته باشند؛ تصریح کرد: شهریه برخی از مناطق مناسب نیست. بر این اساس، ما توازن و متناسب سازی شهریه میان سقف و کف را دنبال کرده و شهریه بالای مدارس را نیز دنبال می‌کنیم.

محمود زاده با بیان این که مدارس هیئت امنایی شهریه ندارند؛ اظهار کرد: این مدارس در صورت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از والدین شهریه دریافت می‌کنند و برای دروس اصلی( کتب درسی) هیچ شهریه‌ای از اولیا گرفته نمی‌شود.

او ادامه داد: دانش‌آموزان در صورت علاقه و به صورت اختیاری می‌‌توانند در کلاس فوق برنامه درسی شرکت کنند. شهریه کلاس‌های فوق‌ برنامه مدارس هیئت امنایی براساس بخشنامه ثبت‌نام در کمیته‌ها تعیین ‌می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان