Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، این برنامه که میزبان دو نفر از جانبازان شیمیایی است، ضمن یادآوری دو فاجعه بزرگ در جریان جنگ تحمیلی شامل بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط ارتش بعثی عراق در ۷ تیر ۱۳۶۶ و حمله شیمیایی به روستای زرده در ۳۱ تیر ۱۳۶۷ (پس از قبول قطعنامه) به بررسی ادعا‌های کذب رییس جمهور آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه با اشاره به آمار کشته‌ها و زخمی‌های دو حمله شیمیایی مذکور، جزئیات این فجایع دردناک و آلامی که هنوز مردم آسیب دیده این مناطق و جانبازان شیمیایی با آن دست به گریبان هستند، مورد بررسی قرار گرفته و گفتگو پیرامون ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لزوم بازرسی از همه مراکز هسته‌ای و نظامی ایران و درخواست محدودسازی توان نظامی ایران صورت می‌گیرد.
این برنامه در ادامه به نقد و تبادل نظر پیرامون فجایعی که صدام علیه ایران رقم زده است پرداخته و حملات شیمیایی نیرو‌های صدام به شهر‌ها و جبهه‌های نبرد در ایران را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
نقدی بر عدم وجود شواهد برای اثبات اتهام ساخت سلاح شیمیایی از سوی آمریکا به ایران، مروری بر استفاده آمریکا از سلاح‌های شیمیایی و فجایع ایجاد شده از سوی ارتش این کشور در جنگ‌های مختلف، عدم نظارت بر ذخایر بزرگ بمب‌های شیمیایی متعلق به اسراییل و نگاهی به حمله آمریکا به عراق با هدف تولید و ذخیره سازی سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی از دیگر مباحث مورد گفت‌‌وگو در این برنامه خواهد بود.
«ایران امروز» به تهیه‌کنندگی یوسف پورانوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۰۱:۰۳ بامداد چهارشنبه ۹ مرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۰۷:۰۰ و ۲۰:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۹:۰۰ و شنبه ساعت ۱۲:۰۰ پخش خواهد شد.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

ایشان در این دیدار فرمودند: یک ملّت زنده از دشمنی دشمن هم فرصت برای خودش درست میکند. این توصیه‌ی همیشگی است. یک نمونه‌اش همین مسئله‌ی تسلیحات است. پیشرفت‌های تسلیحاتی دشمنان را متعجب کرد، ایران در بحبوحه‌ی تحریم بتواند سلاح پیشرفته آن هم با این تعداد به وجود بیاورد؟ بله میتواند. بیشتر از این هم میتواند، بهتر از این هم میتواند. ان‌شاء‌اللّه پیشرفته‌تر از این هم میتواند.

رهبری فرمودند: فقط هم سلاح نیست، حالا سلاح خودش را نشان داد یک جا، در خیلی زمینه‌ها همین جور است. ما امروز در زمینه‌ی پزشکی، در زمینه‌ی سلامت با همه‌ی گرفتاری‌هایی که وجود دارد، با همه‌ی تحریم‌ها، جزو پیشتازان هستیم در منطقه‌ی خودمان که شاید نظیری نداشته باشد، مسئله‌ی پزشکی ما در دنیا هم جزو موارد برجسته است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899070

دیگر خبرها

  • برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۷ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • گزارش تمرین پرسپولیس؛ اجرای برنامه‌های ویرا بعد از جلسه فنی
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران