Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش‌هایی از مناطق عشایری هنوز مشکل آب آشامیدنی داریم.

«مجید علی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون حدود 11 درصد از این استان را عشایر تشکیل می دهد.

وی اظهارکرد: بیش از 70 درصد چشمه هایی که در مناطق عشایری هستند سالم سازی و بهسازی شده اند تا آب شرب سالم و حتی کشاورزی در اختیار عشایر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجبوریم در برخی مناطق عشایری استان آبرسانی با تانکر سیار داشته باشیم، طی سال های 97 و 98 بیش از 24 دستگاه کامیون آبرسان وظیفه آبرسانی به مناطق عشایری استان را انجام می دهند و در مناطقی که امکان تامین آب شرب به صورت ثابت وجود داشت را با سیستم های انتقال شبکه آب را انجام دادیم.

علی پور تصریح کرد: تقریبا بیش از دو هزار و 700 منبع ذخیره آب تاکنون در مناطق عشایری استان ساخته ایم.

وی ادامه داد: در بخش هایی از مناطق عشایری هنوز مشکل آب آشامیدنی داریم که برای بهسازی چشمه های آن ها اعتبار کافی را نداریم.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون بیش از 95 درصد مناطق عشایری استان دسترسی به راه و جاده دارند و پنج درصد باقی مانده در مناطقی هستند که توجیه اقتصادی برای احداث جاده و جود ندارد و یا باید جنگل های زیادی قطع شود تا بتوانیم راه برای آن ها بسازیم و یا در مناطق حفاظت شده قرار دارد.

علی پور بیان کرد: اکثر مناطق عشایری امکان بهره برداری از سرویس های تلفنی و مخابراتی را دارند و در زمینه آموزش اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: هم اکنون در زمینه افزایش تولید در مناطق عشایری طرح هایی همچون چند قلوزایی و دو قلوزایی و طرح توسعه باغات و استفاده از گونه ها و نهال های اصلاح شده در حال اجراست.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه خوراک دام و طیور استان راه اندارزی شده که برای علوفه مورد نیاز دام استان به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

علی پور در خصوص تامین سوخت عشایر استان اظهارکرد: در برخی از مناطق سیلندر گاز مایع در بین عشایر توزیع می شود و همچنین با توجه به میزان اعتبارات اختصاص یافته پنل های خورشیدی خریداری و در اختیار عشایر قرار می گیرد البته توزیع نفت سفید در مناطق عشایری انجام می شود.

وی افزود: ماهانه بیش از 820 تن آرد در بین مناطق عشایری استان توسط شبکه های تعاونی عشایری توزیع می شود.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از 70 هزار راس دام پروار و روانه بازار کرده ایم که 280 تن افزایش تولید سالانه گوشت را در استان داشته ایم. همچنین بیش از 50 میلیارد تومان تسهیلات طی یکی دو سال اخیر در راستای طرح زنجیره تولید گوشت به عشایر پرداخت شده است.

علی پور اضافه کرد: تاکنون بیش از دو هزار تانکر تاشو و بیش از 400 دستگاه تانکر دو هزار لیتری چرخ دار به عشایر استان اختصاص داده ایم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد شبانه روزی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گوشت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ علیرضا نیکروز گفت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید؛ آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت‌ بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح)استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان ۷۹.۱، دلی خمسیر ۷۸، باشت ۷۸، فیلگاه ۷۶، ماهورباشت ۷۵، امامزاده جعفر ۷۲، سوق ۷۰، امامزاده پهلوان ۶۹، برم سبز ۶۹ و دیشموک ۶۸ میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار ۶۷، بوستان ۶۵.۵، دهدشت ۶۵.۴، دیل ۶۴، گنجگون ۶۳.۸، سی سخت ۶۳.۷، دشتروم ۶۳.۵، ستنگان ۶۲.۵، سرفاریاب ۶۱، سرآب ننیز ۵۸، یاسوج فرودگاه ۵۷.۸، چرام ۵۶، منصورخانی کاکان ۵۶، گنجه‌ای ۵۵.۸ و درغک ۵۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ ۵۴، کریک ۵۴، تنگ پیرزال ۵۳، تل گاه ۵۳، ممبی ۵۳، تنگ سرخ ۵۱، چیتاب ۵۰، لیکک ۴۸.۸، مارگون ۴۸، جاورده ۴۷، سرآسیاب یوسفی ۴۴، قلعه دختر ۴۴، لنده ۴۳، قلعه رئیسی ۴۰، پاتاوه ۳۸.۵، تنگ رواق ۳۶، موشمی زیلایی ۳۴ و سیرون شبلیز ۲۴ بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229400 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد