Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:38:53 GMT

۲۵ درصد حوادث رانندگی کشور مختص مازندران است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۰۲۲۴

۲۵ درصد حوادث رانندگی کشور مختص مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رازجویان بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای ایمنی راه‌های استان با اشاره به اینکه در حوزه کاهش تصادفات و ایمنی راه‌ها با نگاه و برنامه ریزی یکپارچه و همه جانبه به همه محورهای مواصلاتی می‌توان شاهد کاهش تصادفات و حوادث رانندگی باشیم خاطرنشان کرد: فضای سبز تنها مختص به حوزه شهری نیست و لذا می‌بایست خارج از محدوده شهری هم نسبت به فضای سبز و منظر آرایی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مازندران پاک از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های مهم استاندار مازندران است که نقش مهمی در حفظ زیبایی طبیعت و عدم تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها دارد و مدیران دستگاه‌های مسئول باید نسبت به این مقوله مهم اهتمام ویژه ای ورزند زیرا تخریب سوزاندن جنگل‌ها و منابع طبیعی به هیچ عنوان پذیرفته نیست و غیرقابل توجیه است و مدیران دستگاه‌های مختلف باید پاسخگو باشند.

رازجویان یادآور شد: با توجه به اینکه ۲۵ درصد حوادث و تصادفات رانندگی در کشور متعلق به مازندران است ودر این راستا در ۹ ماه اول سال ۹۷ شاهد ۲۵ هزار تصادف در مازندران بودیم، لذا ایمنی راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان می‌بایست از برنامه‌های مهم دستگاه‌های اجرایی مزبور باشد تا شاهد کاهش میزان تصادفات در راه‌های استان باشیم.

معاون استاندار مازندران اظهار کرد: در حوزه کاهش تصادفات و ایمنی راه‌ها با نگاه و برنامه ریزی یکپارچه و همه جانبه به همه محورهای مواصلاتی می‌توان شاهد کاهش تصادفات و حوادث رانندگی باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه مازندران از جمله استان‌هایی است که جز ۴ استانی است که طی ۳ سال کاهش تصادفات را داشته است افزود: محور ساری - نکا بیشترین میزان تصادف را با ۱۰ نفر در سال ۹۷ داشته است و همچنین مازندران از لحاظ تصادفات عابرین پیاده در جایگاه ۲۷ قرار دارد که آمار مناسبی نیست.

کد خبر 4678613

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو