Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک گفت: طی 4 ماهه نخست امسال بیش از 20 کارفرمای متخلف به دلیل بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

حسین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در 4 ماهه نخست امسال بیش از 160مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های مشمول قانون کار شهرستان آبیک محقق شده که امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط  این روند تا پایان سال سیر صعودی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با انجام بیش از 160 مورد بازرسی در شهرستان آبیک، بیش از 20 نفر کارفرمای متخلف در به کارگیری اتباع خارجی در شهرستان آبیک شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: برابر با ماده 120 قانون کاراتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه نخست دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و دوم اینکه مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت دارند.

بابایی اضافه کرد: شهرستان آبیک جز مناطق ممنوعه حضور اتباع برای کار است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی کارفرمایان در به کارگیری اتباع خارجی، برابر مقررات با آنان اِعمال قانون صورت خواهد گرفت.

بکارگیری اتباع خارجی در حوزه کشاورزی و حفاری‌ها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک اذعان کرد: بیشتر شناسایی‌های انجام شده در خصوص بکارگیری اتباع خارجی در شهرستان آبیک درحوزه کشاورزی  و دامداری ، مرغداری و حفاری‌ها بوده که لازم است تا کارفرمایان در این حوزه‌ها با دقت بیشتر قوانین را سرلوحه امور خود قرار دهند.

بابایی به مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون در خصوص کارفرمایان متخلف اشاره کرد و گفت : براساس ماده 181 قانون کار، کارفرمایانی  که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده، به کار گمارند متخلف شناخته می‌شوند.

وی افزود: همچنین اگر کارفرمایان اتباع بیگانه را در کاری غیراز آنچه در پروانه کار آنها قید شده، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود مراتب را به وزارت کار و امور اجتماعی اعلام نکنند، باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم خواهند شد.

این مسئول مطرح کرد: همچنین با توجه به بند (ج) ماده ی 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیرمجاز خارجی در بازار کار کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می‌گیرند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند در صورت تکرار، تخلف این جریمه دو برابر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جرم حداقل دستمزد دستگاه قضایی کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است