Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان آنقی در این باره اظهار داشت: در چند ماهه گذشته، چندین گزارش در خصوص برداشت‌های غیرمجاز از حساب چند شهروند اراکی به این پلیس اعلام شد و تیمی مجرب از کارشناسان پلیس، بررسی تخصصی موضوع را آغاز کردند.

وی افزود: در آغاز تحقیقات و با بررسی حساب‌های بانکی مالباختگان، مشخص شد که این سرقت‌های سایبری توسط یک باند حرفه ای و بدون باقی گذاشتن کوچک‌ترین ردی از آن‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با بیان پیگیری‌ها و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در شناسایی و دستگیری این باند گفت: سرانجام اعضای سه نفره این باند حرفه ای که در استان مرکزی و لرستان سکونت داشتند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

آنقی تصریح کرد: با توجه به اسناد و مدارکی در مراحل رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده به دست آمد، اعضای این باند به سرقت اطلاعات شهروندان از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در باجه ATM و کپی کارت‌های بانکی اعتراف کردند.

وی از شناسایی ۱۸ نفر از مالباختگان در مراحل رسیدگی به این پرونده خبر داد و اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به سرقت اطلاعات ۲۶ حساب بانکی معترف شدند و تا کنون ۹۲۰ میلیون ریال از وجوه سرقت شده به‌حساب شاکیان بازگشت داده‌شده است.

کد خبر 4678621

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی استان مرکزی کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ شاطری با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر شاهد کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی از حساب افراد بودیم، از شهروندان خواست هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد که معمولا در ورودی و خروجی شهر‌ها هستند مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و رمز کارت را خودشان وارد کنند.
او افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده و حساب بانکی آنها را خالی کرده و یا به فروشنده‌ای شک کردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه atm کارت بانکی خود رمز کارت خود را تغییر دهندو در صورت برداشت از حساب شان در اسرع وقت از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجرم را شناسایی و پرونده آنها رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید