Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه « مشکلات پوستی» را  امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو  پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال: حدود ۲ سال پیش به دلیل بیماری توکسوپلاسموز چشم از داروی سولفادیازین استفاده کردم که بدنم حساسیت پیدا کرد و کل بدنم ابتدا لکه‌های قرمزی زد و بعد چند روز سیاه شدند و هر چقد دکتر رفتم فایده‌ای نداشت . صابون و پماد‌های موضعی دادند که هیچ تاثیری نداشته است، برای درمان باید چیکار کنم؟

جواب: احتمالا دچار واکنش دارویی با سولفا شده‌اید، این واکنش ممکن است تا مدت‌ها ادامه داشته باشد و فرد لکه‌های قهوه‌ای در صورت خود داشته باشد؛ به هیچ عنوان لیزر و کار‌های درمانی تهاجمی مناسب نیست و تنها داروی ضد لک و دارو‌های لایه بردار و پیلینگ و میکرودرم مناسب است.

سوال: مدتی است روی ساق پا تا زانوهایم جوش می‌زند و مو‌های زیر پوستی زیاد در می‌آید، برای درمان چیکار کنم؟

جواب: مو‌های زیرپوستی ناحیه ساق پا به دلیل این است که در برخی جهت مو برگشت پیدا می‌کند و باعث ایجاد مو‌های زیرپوستی می‌شود، درمان اصلی این مو‌ها با لیزر و دارو‌های ضد جوش است.

سوال: به کشباف جوراب حساسیت دارم و در ناحیه کشباف پاهایم بیش از حد می‌خارد و ناچارا از پماد بتامتازون استفاده می‌کنم که گاه جوابگو نیست، چه کنم و از چه دارویی استفاده کنم؟

جواب: حساسیت پوستی متنوع هستند و برخی ممکن است دچار فشار کهیری و خارش می‌شوند و دارو‌های آنتی هیستامین در درمان مفید هستند و باید از جوراب‌های نخی استفاده کنید.

سوال: دانه‌های قرمز ریز روی انگشت‌های پا و بیشتر نزدیک ناخن وجود دارد، گاهی می‌سوزد و گاهی خارش دارد، خارش در کل بدن است. سه روز است که این طور شده است، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: ممکن است اگزمای پوستی و قارچ باشد و بهترین تشخیص معاینه است.

سوال: ۳۴ ساله هستم، چند ماه قبل روی پوست پاهایم پایین‌تر از مچ یک لکه قرمز رنگ کوچک شکل گرفته است که احساس می‌کنم یک مقدار بزرگتر شده است، البته روی پای دیگر هم به صورت نقطه‌های قرمز وجود دارد، پدرم هم از چندین سال قبل لکه‌های خیلی بزرگتر روی پاهاش به وجود آمده است، یک مقدار اضافه وزن دارم و کبدم هم یک مقدار چرب است، علت آن چیست؟

جواب: بیشتر خروجی خون است و در اثر نارسایی رگ ایجاد می‌شود؛ ایستادن طولانی ممنوع است و ویتامین E , C باید مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: مشکلات پوستی شایع در فصل‌های سرد+ راهکارهای درمانی

راه درمان لک قهوه‌ای صورت

سوال: لکه قهوه‌ای تیره دایره‌ای شکل روی پیشانی ام شکل گرفته است که تازگی‌ها بزرگتر شده است، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: ممکن است لک حاملگی باشد، حتما باید از ضدآفتاب استفاده کنید و در نهایت روش‌های درمانی لیزردرمانی می‌تواند مفید باشد.

سوال: از هفت سالگی نیمی از صورتم را لک‌های قهوه‌ای گرفته است، هفت مرتبه لیزر انجام داده ام، اما خیلی کم جواب گرفتم، پزشکم گفته که تنها راه درمان لیزر است، آیا می‌توانم جراحی پلاستیک انجام دهم و آیا درمان دیگری وجود دارد؟

جواب: ممکن است یک نوع خال باشد و تنها راه درمان لیزر است.

سوال: قسمتی از سطح زبانم نزدیک به حلق زخم شده است، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: ممکن است آفت یا لیکن پلان یا واکنش دارویی باشد و حتما باید معاینه شوید و بر اساس تشخیص درست باید اقدام به درمان کرد.

سوال: دخترم ۷ ساله است و سابقه بیماری پوست مرغی و خشکی پوست دارد و الان تقریبا یک ماه است که یک لکه دایره‌ای مانند روشن‌تر از رنگ پوستش روی صورتش ظاهر شده است، برای درمان باید چه کار کرد؟

جواب: آلبا یا اگزمای پوستی است و درمان آن استفاده از داروی ضداگزما و پماد کورتون موضعی و ضد آفتاب است و در عرض چند ماه از بین خواهد رفت.

راه درمان درخشندگی صورت چیست؟

سوال: خانومی ۴۷ ساله هستم ، چند وقت است پوست صورتم  درخشندگی خود را از دست داده و پوستم حالت شلی و افتادگی پیدا کرده است که این حس بدی به من داده است، برای محکم شدن پوست صورتم چه کنم؟

جواب: کرم‌هایی که حاوی ترتینویین و اسید میوه ،کمک کننده است و استفاده از سیستم آر اف و امواج اولکراتوسن و تزریق ژل و لیفت با نخ مفید است.

سوال: پوست صورتم تیره گندمی است، برای روشن و سفید شدن پوست صورتم چه کنم؟

جواب: رنگ پوست را نمی‌توان تغییر داد  اما می‌توان از کرم‌های شفاف سازی استفاده کرد و از اسید‌های میوه مفید است.

سوال: ۲۰ ساله هستم، حدودا از سه ماه پیش متوجه یک لکه روشن که حالت فرو رفتگی دارد روی پوست صورتم شدم . دکترم گفته که قارچ است و برایم پماد و کپسول نوشت.  ۲ ماه استفاده کردم اما نتیجه نداد تا اینکه یک ماه پیش دکتر دیگه‌ای رفتم و گفت که اصلا قارچ نیست و یک محلول ساختنی نوشت اما با گذشت یک ماه هنوزم خوب نشده است. محلول هم روش نوشته palasin, het, litc, ho, efhamal باید چه کار کنم؟

جواب: حتما باید نمونه برداری شود.

سوال: حدود ۲ سال است که کنار بینی و سر گونه هایم قرمز می‌شود، پوست صورتم هم زبر شده، ولی خیلی می‌خارد، گاهی هم زخم می‌شود باید برای درمان چه کار کنم؟

جواب: ممکن است نشان دهنده حساسیت پوستی باشد، اما در ابتدا باید علت اگزما را پیدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زبان طنز نیشدار است

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در پاسخ به این سوال که آیا طنز در فضای رسانه‌های رسمی کشور نسبت به فضای مجازی عقب افتاده است؟ گفت: من احساس می‌کنم مطبوعات از طنز عقب افتاده است. شما چند روزنامه سراغ دارید، که به سراغ طنز رفته است؟ البته تا حدودی وضعیت کاریکاتور نسبت به طنز بهتر است. اما چون فرد برای نوشتن مجبور به فکر کردن است، نوشتنش سخت است.

حسین‌نژاد در پاسخ به این سوال که بنظرتان موانع پیشرو منجر به عقب افتادن طنز در کشور نشده؟ افزود: حتماً، معمولاً ایرانی‌ها پیش خود می‌گویند چرا باید به سراغ دردسر بروم؟ چرا باید کار رسانه‌ را محدود به عرصه‌ای کنم، که ممکن است کارم را از دست بدهم؟ چون زبان طنز نیشدار است.

دبیر هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در پاسخ به این سوال که در گذشته از ابزار طنز برای بیان انتقاد به حکومت‌ها بخاطر خفقان موجود استفاده می‌شد، چرا الان از این ابزار استفاده نمی‌شود؟ توضیح داد: الان هم از طنز استفاده می‌کنیم، ولی کمرنگ شده است. 

وی با بیان اینکه چیزی که ما در رسانه رسمی تولید می‌کنیم، با آنچه که در رسانه شخصی خودمان منتشر می‌کنیم متفاوت است، گفت: از طرفی، منِ نوعی در رسانه شخصی خودم راحت‌تر هستم. انگار الان فضای مجازی برای انتشار محتواهای طنز جذاب‌تر شده و نیاز به رسانه رسمی کمتر شده است. چراکه انتخاب کلمات در رسانه رسمی به عهده فرد نیست. شما برای اینکه پایتان به دادگاه مطبوعات باز نشود، باید احتیاط کنید. چون نمی‌دانید چه کسی و از چه زاویه‌ای شکایت می‌کند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • زبان طنز نیشدار است
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • تراکتور فردا سرمربی خود را معرفی می‌کند!