Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@18:56:06 GMT

صدور مجوز نشر کتاب به صورت ناشر - مولف متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۰۸۲۹

صدور مجوز نشر کتاب به صورت ناشر - مولف متوقف شده است

معاون فرهنگی - مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: صدور مجوز نشر به مولفان به شکل ناشر - مولف دیگر جایگاه قانونی ندارد و صدور این نوع مجوز متوقف شده است.

افشین تحفه گر گفت: در گذشته صدور مجوز به مولفان به صورت موردی و غیررسمی برای افرادی در نظر گرفته شد که  فقط یک اثر داشتند و شاید ناشری هم برای چاپ و نشر کتاب خود پیدا نمی‌کردند از این رو برای کمک به این نویسندگان اجازه داده شد که به صورت استثنائی کتاب را خودشان چاپ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اکنون روند صدور مجوز کتاب برای مولف–ناشرها متوقف شده است بنابراین از این پس مولفان و مترجمان باید از طریق ناشران رسمی و دارای پروانه معتبر برای گرفتن مجوز نشر اثر خود قبل از چاپ اقدام کنند.

معاون فرهنگی - مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای ورود ناشرانبه کار نشر، صلاحیت‌ های حرفه‌ای و صنفی‌ شان سنجیده و ارزیابی می‌شود و در برابر حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی مسئولیت پذیر می‌ شوند اما درباره ناشر - مولفان وضعیت این‌ گونه نیست.

صدور مجوز برای نشر کتاب در سراسر کشور از اردیبهشت امسال الکترونیکی شده است و ناشران باید از طریق مراجعه به سامانه، مجوز الکترونیکی برای نشر کتاب دریافت کنند.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حقوق خراسان رضوی نشر مجوز قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه