Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی ها نشان می دهد هم قشر نبودن و اختلاف در گرایشات سیاسی عضو علی البدل نسبت به اعضای فعلی شورای شهر باعث عدم صدور حکم ورود وی به شورای شهر شده است درصورتیکه این امر برخلاف قانون شوراها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای اصفهان، پس از کش و قوس‎های فراوان بالاخره 24تیرماه حکم بدوی پرونده مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان که از سال گذشته به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی از حضور در شورای شهر اصفهان منع شده است، اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس دادگاه کیفری شماره دو استان اصفهان مهدی مقدری را در حکم بدوی به دو سال ممنوعیت از هر نوع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و در پی آن منع از حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و اماکن مربوط به آن و هم دو سال منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‎های سیاسی محکوم کرد.

بر اساس تبصره چهار ماده 91 قانون شوراها(الحاقی 27/1/1392 ) در این صورت فرمانداری مکلّف به معرفی عضو علی‎البدل جهت حضور در شورای شهر است.

حال سوال اینجاست دلیل امتناع از اجرای این قانون و ورود عضو علی البدل به شورای شهر چیست؟ بعضی محافل دلیل این امر را از بین رفتن همرنگی سیاسی شورا عنوان کردند، چرا که تمام 12 عضو فعلی شورای شهر از اصلاح‎طلبان لیست امید هستند و در پی آن ورود شخصی خارج از این گرایش سیاسی در جلسات شورای شهر توازن در رأی‎گیری‎های شورا را بر هم خواهد زد.

این در صورتی است که مقام معظم رهبری در این مورد می فرمایند: «مناقشات سیاسى و جناحى و ورود در هر اقدامى که اعضاء شوراى اسلامى را از اتحاد عملى خود دور کند، براى این شوراها مضر و نارواست؛ یک شرط اساسی آن است که انگیزه‎های جناحی و حزبی، این شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند و آن را از کار اصلی خود باز ندارد؛ دخالت جناح بندی‎ها و انگیزه‎های حزبی و گروهی و شخصی و طایفه‎‏ای در این وظیفه مهم، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می‎اندازد و آن را کم سود و گاه زیان بخش می‎سازد».

سیدمحمدجواد ابطحی، عضو مجلس شورای اسلامی در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان اصفهان اظهار کرد: از آن‎جا که مقدری با توجه به حکم مراجع قضایی نمی‌تواند در جلسات شورای شهر شرکت کند باید عضو علی‌البدل در شورای شهر اصفهان جایگزین شود و انجام ندادن این کار به منزله بی اعتنایی به رأی مردم در انتخابات 96 است.

موضع گیری نایب رئیس شورای شهر برخلاف نص صریح قانون شوراها

علیرضا نصر، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون این مسئله گفت: حکم صادر شده بدوی است و تا صدور حکم دادگاه تجدید نظر باید منتظر ماند؛ چرا که این حکم به معنای پایان عضویت دائمی فرد نیست و حضور نیافتن مقدری در جلسات شورا هم چون با دلیل، دلیلی بر حضور فرد علی‎البدل نیست.

این در حالی است که در ماده هفت قانون شوراها آمده است: «در صورت استعفاء، فوت یا سَلب عضویت هر یک از اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا، عضو علی‎البدل به ترتیب آراء جایگزین می شود» همچنین در ذیل این ماده در تبصره‎ای آمده است «هر گاه عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه شورا شرکت ننماید، تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بیانجامد از عضو علی‎البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‎آید»

از سوی دیگر طرح موضوع پیشنهاد تملیک ساختمانی در خیابان فردوسی از سوی اصلاح‎طلبان اصفهان به قوه قضاییه در ازای ارائه تخفیف در مجازات مهدی مقدری در فضای مجازی که با واکنش کاربران مواجه و باعث شد هشتک‎های #مهدی_مقدری و #ساختمان_خیابان_فردوسی جزء داغ‎های توئیتر شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود

شهردار منطقه ۱۷ گفت: موضوع خط راه آهن تهران ـ اهواز جزو مباحث مهم این مناطق است و مردم خواستار آن هستند که این خط همچون خط راه آهن تهران ـ تبریز یا به زیر زمین یا در صورت امکان به خارج از این دو منطقه منتقل شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا سیفی؛ شهردار منطقه 17 با اشاره به اولین برنامه از سلسله بازدیدهای رئیس جمهور و برخی از وزرای دولت از محلات شهر تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق اظهار کرد: در منطقه 17، وزرای راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد حضور پیدا کردند تا مهم‌ترین موضوعات و مسائل منطقه بررسی شود.

سیفی با بیان اینکه قرار شد تا بعد از بررسی موارد، مصوب شود تا در اسرع وقت موضوعات مطرح شده حل شوند تا شاهد کاهش مشکلات اصلی مناطق جنوبی تهران و نزدیک‌تر شدن به عدالت در شهر تهران باشیم، گفت: یکی از مشکلات مناطق جنوبی به خصوص منطقه 17 که در این جلسه مطرح شد، موضوع کمبود سرانه‌های آموزشی بود؛ در این خصوص 2 پیشنهاد مطرح شد، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گزارشی ارائه داد و قرار شد نسبت به افزایش سرانه‌های آموزشی، دولت و وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند. وزیر آموزش و پرورش موضوع تاسیس و افتتاح 5 مدرسه را در این جلسه مطرح کرد که طبق آن 3 مدرسه در منطقه 17 و 2 مدرسه در منطقه 18 تاسیس خواهد شد. در کنار پیشنهاد فوق، شهردار تهران هم قول مساعدت لازم را در این باره داد تا درنهایت سرانه آموزشی این محدوده ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم منطقه 17، کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی است؛ وزیر بهداشت پس از بازدیدی که از بیمارستان ضیائیان داشت، گزارشی در جلسه ارائه کرد و قرار شد تا در مورد توسعه این بیمارستان با همکاری شهرداری تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه که جزو مطالبات مردم این منطقه است، تصریح کرد: تیرهای چراغ برق معارض و فرسوده از دیگر موضوعات مطرح شده بود که مقرر شد موضوع فوق در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد تا تیرهای چراغ برق فرسوده و معارض جمع آوری شود.

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی

سیفی به یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مطالبات مردم مناطق 17و 18 اشاره کرد و گفت: موضوع خط راه آهن تهران ـ اهواز جزو مباحث مهم این مناطق است و مردم خواستار آن هستند که این خط همچون خط راه آهن تهران ـ تبریز یا به زیرزمین یا در صورت امکان به خارج از این دو منطقه منتقل شود.

وی افزود: رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد شهرداری و وزارت نیرو در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهند و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن هم همکاری لازم را داشته باشند تا خط راه آهن تهران ـ اهواز که حدود 7 کیلومتر بوده و از وسط بافت شهری عبور می‌کند؛ یا جمع‌آوری شده یا به زیرزمین منتقل شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به نوسازی بافت فرسوده گفت: بنا بر تاکید رئیس جمهور مقرر شد بسته‌های تشویقی آماده شود که هم مالکان بافت‌های فرسوده و هم سازندگان، برای نوسازی ترغیب و تشویق شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا