Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران برنامه امسال شرکت را احداث کارخانه تولید پودر شوینده و انجام طرح توسعه 100 هزار تنی سولفات سدیم در اراک دانست و گفت: پروژه تولید پودر با مشارکت شرکت پاکسان و طرح توسعه نیز با سرمایه گذاری شرکت و مردم اراک انجام خواهد شد و حجم سرمایه گذاری این دو پروژه 500 میلیارد تومان برآورد شده است که زمینی در جاده فرودگاه برای آنها در نظر گرفته شده است و 650 فرصت شغلی مستقیم و 1500 شغل غیرمستقیم ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی رستمی در نشستی مطبوعاتی با اشاره به افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت در سال جاری، بازدهی 300 درصدی شرکت ظرف یک سال اخیر برای سهامداران و بازگشایی نماد معاملاتی شرکت از امروز بیان کرد: علیرغم تحریم ها شرکت به هیچ عنوان اجازه نداد که خطوط تولید وابسته به تولیدات شرکت املاح ایران مانند شیشه و شوینده با کمبود مواد اولیه مواجه شود و با وجود اینکه سولفات سدیم به کشور وارد نشد، اما خللی در تولید شرکت وارد نشد. این شرکت در سال جاری که به شعار رونق تولید مزین است 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید داشته است و در واقع عملکرد مناسبی در 3 ماهه نخست از شرکت به جای مانده است.

رستمی با بیان اینکه شرکت با توجه به نیاز داخل در سه ماهه نخست سال جاری هیچ گونه صادراتی انجام نداد، افزود: تنها صادرات انجام شده توسط شرکت صادرات نمک به میزان 18 هزار تن بوده است که به کشورهایی همچون امارات، گرجستان، عراق، کردستان، روسیه و ... صادر شده است.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران به دو پروژه مهم شرکت اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین پروژه های شرکت نصب و راه اندازی خط انتقال گل باطله کارخانه از محل کارخانه به تالاب و محل برداشت ماده معدنی است که از 2 سال پیش از جانب محیط زیست و استانداری جزو مسئولیت های شرکت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا مطالعات بسیاری انجام گرفت و در نهایت در فضای کاملا مهندسی به این نتیجه رسیدیم که از طریق پمپ های قدرتمند باطله ها از محل کارخانه با طی مسیر حدود 8 کیلومتری به تالاب باز گردد و در این راستا از پمپ های صنعت نفت و گاز و حفاری استفاده می شود که کار نصب آنها انجام شده و کار انتقال به صورت آزمایشی از 10 روز پیش آغاز شده است و زین پس هیچ گونه دپویی از باطله ها در شرکت انجام نمی گیرد. پس از مصرف مواد اولیه و استخراج سولفات سدیم خاک رس به صورت گل آلود از طریق پمپ ها بلافاصله بازگشت داده می شود.

رستمی هزینه صرف شده برای این پروژه را 70 میلیارد ریال ظرف مدت 18 ماه بیان کرد و افزود: سالانه حدود 500 هزار تن گل باطله از کارخانه به سمت بستر تالاب بازگردانده می شود که به رفع ناهمواری های سطح منطقه کمک خواهد کرد و تاکنون چنین هزینه زیست محیطی در استان مرکزی انجام نگرفته است. تمامی پمپ ها و لوله های استفاده شده در طرح کاملا داخلی و از تولیدات صنایع لوله سازی استان است.

وی با اشاره به اینکه تا سال 1395 سازمان محیط زیست اجازه بازگشت این باطله ها به تالاب را نمی داد و پس از آن با انجام کار مطالعاتی و آسیب زا نبودن این بازگشت، اجازه انتقال صادر شد، گفت: طی 2 سال اخیر 1.5 میلیون تن باطله به وسیله کامیون ها به تالاب بازگردانده شده است، امسال نیز یک میلیون تن بازگشت داده می شود و در واقع مابقی باطله ها که حدود 3 میلیون تن است ظرف 2 سال اینده بازگشت داده می شود.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران با اشاره به پروژه دوم شرکت در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی بیان کرد: بنا به درخواست مسئولان استان و تقاضای اهالی روستاهای راهزان و طرمزد مجوز زیرسازی و بهسازی جاده ناهموار منتهی به تالاب با صرف هزینه ها از طرف شرکت به میزان 60 میلیارد ریال اخذ شده است که فردا عملیات اجرایی آن رسما آغاز می شود و کار حدود 6 ماه به طول می انجامد.

وی درختکاری اطراف این جاده را از دیگر برنامه های مدنظر شرکت دانست و گفت: در حال رایزنی با مالکان اراضی اطراف جاده هستیم تا کار انجام شود.

رستمی اضافه کرد: شرکت قول توسعه گردشگری منطقه را داده بود. با موافقت استاندار مرکزی پارکینگی برای پارک خودروهای گردشگران ایجاد شده است، همچنین برای پیاده روی در محدوده تالاب نیز صندلی هایی سازگار با بافت میقان توسط شرکت تهیه و در منطقه تعبیه شده است، همچنین حدود 15 دوچرخه نیز برای دوچرخه سواری در تالاب در نظر گرفته شده است که با توجه به تقاضا و استقبال گردشگران افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه صنعتی اراک که با وزارت صنعت قرارداد مطالعاتی منعقد کرد، هیچ گونه آلودگی هوا در منطقه میقان گزارش نشده است، گفت: آب میقان به دلیل ورود پساب فاضلاب شهری آلوده است اما آلودگی هوا در منطقه وجود ندارد، همچنین براساس مطالعه انجام شده توسط دانشگاه بوعلی همدان و دانشگاه صنعتی اراک تنها آلودگی خاک میقان آلودگی سرب است که حاصل تردد کامیونها و صنایع مستقر در اراک است وگرنه این شرکت سرب تولید نمی کند بلکه سوخت آن به صورت کامل گاز است.

رستمی تصریح کرد: سلامت کارکنان و اهالی روستاهای اطراف کارخانه املاح معدنی ایران گواهی بر این مدعاست که شرکت هیچ گونه آلایندگی ندارد و دانشگاه علوم پزشکی نیز به صورت مستمر وضعیت کارکنان و اهالی روستاها را پایش می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مطالعه علمی توسط گروه های متخصص علمی و دانشگاهی درباره آلودگی شرکت املاح به دست ما نرسیده است، افزود: اگر چنین مطالعه ای انجام شده حتما در اختیار شرکت قرار گیرد و قطعا در جهت رفع مشکلات خود را مسئول می دانیم.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران با اشاره به ایجاد 30 فرصت شغلی جدید از ابتدای سال تاکنون در شرکت و ایجاد 35 شغل موقت با انجام دو پروژه مهم یاد شده، تعداد کارکنان شرکت را حدود 200 نفر دانست که 99 درصد آنها بومی هستند و گفت: براساس دستور و مصوبه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تمام دفاتر مرکزی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی و شستا باید به محل اصلی فعالیت شرکت ها منتقل شود و در این راستا دفتر مرکزی شرکت املاح معدنی ایران تا پایان شهریورماه به اراک منتقل می شود.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ایران بازنشستگی دانشگاه علوم پزشکی دوچرخه سواری صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی در زمینه پزشکی ظرفیت‌های علمی و تجهیزات درمانی خوبی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر امروز در نشست با عوامل دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک از 20 سال گذشته با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان آغاز شد و اکنون بعد از گذشت 20 سال بیش از هزار و 400 میلیارد تومان در این طرح هزینه شده و هنوز برای اتمام پروژه نیازمند اعتباراتی است.

وی افزود: پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) به عنوان یک طرح بزرگ ملی، دغدغه حوزه بهداشت و درمان استان است و در دولت سیزدهم اقدامات موثری در جهت جذب اعتبارات برای تکمیل این طرح انجام شد اما تاخیر در تکمیل این طرح سبب فرسودگی بسیاری از بخش‌ها شد که این مهم هدر رفت سرمایه ملی را به دنبال دارد، بنابراین متولیان امر باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا این طرح عظیم ملی در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ارتباط با کادرسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر گفت: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند، چرا که نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد، مهم‌ترین عامل پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور به شمار می‌رود.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: وجود نیروهای پاکدست، دلسوز، کاردان و انقلابی می‌تواند شتاب بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باشد، بنابراین مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند، توسعه علمی، فناوری و پژوهشی بهداشت و درمان باید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور جدی گرفته شود تا جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک حرف‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در جامعه جهانی داشته باشد.

وی با تاکید بر راه اندازی دانشکده داروسازی در استان بیان کرد: استان مرکزی در زمینه پزشکی ظرفیت‌های علمی و تجهیزات درمانی خوبی دارد بنابراین باید راه‌اندازی دانشکده داروسازی در راستای تکامل زنجیره درمان استان در دستور کار قرار گیرد. همچنین با وجود فعالیت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان قطب درمان بیماری سرطان غرب کشور و بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لازم است راه اندازی دانشکده داروسازی با هدف تسریع در درمان بیماران مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: با توجه به توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز لازم است معاونت پیشگیری، تحقیقاتی و بانک اطلاعاتی در این مجموعه درمانی ایجاد شود، همچنین لازم است بیمارستان آیت‌الله خوانساری با مراکز درمان سرطان بین‌المللی دنیا ارتباط برقرار کند و برای تامین نیروی انسانی این بیمارستان هم تلاش شود.

وی با اشاره به کمبود جمعیت جوان در استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری، از استان‌های پیر کشور است و اگر با این روند حرکت کنیم تا 10 سال آینده به وضعیت بحرانی می‌رسیم و نگرانی‌های زیادی در این خصوص وجود دارد بنابراین باید نرخ زاد و ولد در استان مرکزی به 2 و 3 درصد برسد تا کمبود جمعیت موجود استان جبران شود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • ۶ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (عکس) جلسه فنی اوسمار برای شاگردانش
  • اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی