Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@22:04:34 GMT

خوداتکایی، مهمترین دستاورد اجتماعی انقلاب است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۱۱۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب صبح امروز در گردهمایی ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهر معلم کلایه برگزار شد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و نماز جمعه اظهار کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ بود چرا که تا آن روز مردم ایران خواب چنین اجتماع عظیمی را نمی دیدند، اما به لطف نفس‏های گرم امام(ره) و یاران انقلاب اسلامی، روحیه جمع گرایی از آن سال تاکنون که چهل سال می‏ گذرد، در میان مردم مسلمان کشور تقویت و پایدار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تراکم روحیه جمع پذیری و تقویت روحیه کار گروهی از برکات نماز جمعه است، افزود: پایان هفته، مردم در کنار هم و در صفوف منظم کنار هم می‏نشینند و آنچه که بیان می‏شود را با هم می‏آموزند، در این ۴۰ سال ، مردم با فراگیری روحیه اجتماعی از انزوا و فردگرایی افراطی در آمده اند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: پس از انقلاب، خودباوری و خوداتکایی به گونه ای آشکار بین آحاد جامعه ایجاد شد، مقوله ای که بی شک مهمترین دستاورد اجتماعی ایران در سطح داخلی به شمار می ‏رود و اوج این خودباوری و شکوفایی را در صفوف نماز جمعه نیز می‏ توان دید.

فاطمی نسب گفت: انقلاب اسلامی با توجه و تاکید توامان بر دو عنصر اسلامیت و ملیّت، بستر لازم برای افزایش انسجام و همگرایی ملی را فراهم آورد و نماز جمعه چنین رویکردی را بسط و ترویج کرد.


وی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران، هویت ایرانی جایگاه اصلی خود را پیدا کرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نه تنها توانست ارزش‏های اسلامی را حاکم سازد، بلکه هویت ملی را که در فشار تقلیدگرایی پهلوی از غرب قرار داشت و به انحراف رفته بود را جهت ارزشی داده و آن را زنده کرد و در همین راستا مباحث مطرح در نماز جمعه طی سال‏های گذشته و کنونی این مهم را بیشتر گوشزد می‏کند.


مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه ائمه جمعه در هفته گذشته دیداری موثر و روحیه بخش را با مقام معظم رهبری داشتند که امیدواریم این دیدار سبب افزایش انگیزه و روحیه ائمه جمعه استان و افزایش فعالیت و پویایی آنها شود.


وی با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری بهترین خط مشی برای ائمه جمعه است، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار درباره بیشتری مواردی که ائمه جمعه با آنها سروکار داشتند نکاتی را فرمودند که این منویات باید به عنوان نقشه راه ائمه جمعه قرار گیرد.

 

1010/د30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران ۱۴ اردیبهشت ماه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسین ابوترابی‌فرد و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

طبق روال ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه‌ها از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش آفرین در ارتقای قدرت نرم است
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است