Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@13:22:21 GMT

طرح نذر آب هلال احمر فارس در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۱۱۶۱

طرح نذر آب هلال احمر فارس در سیستان و بلوچستان

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: مرحله دوم طرح نذر آب از دهم مرداد ماه در استان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، کامبیز قهرمانی یکشنبه 6 مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طرح نذر آب، با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد اجرایی خواهد شد، گفت: طرح نذر آب، پاسخگویی و مداخله در خصوص آثار ناشی از تغییرات اقلیمی با هدف نگه داشت و ذخیره آب مصرفی بهداشتی و مواجهه با بحران خشکسالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یادآوری اینکه طرح ملی نذرآب جمعیت هلال احمر فارس تا 20 شهریور در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: این طرح سه محور سلامت، معیشت و مخازن آب را شامل خواهد شد.

او گفت: سال گذشته طرح ملی نذرآب با هدف محرومیت زدایی و کمک به معیشت و سلامت مردم استان سیستان و بلوچستان با حضور 19 کاروان سلامت از سراسر کشور در 19 منطقه این استان و با برنامه هایی مانند توزیع سبد غذایی بین نیازمندان و نصب مخازن آب شرب در مناطقی که دچار خشکسالی شده بود، اجرا شد و سهم خدمت رسانی استان فارس در بخش‌های کتیج و مسکوتان شهرستان فنوج بود .

قهرمانی ادامه داد: با وجود بارش‌های اخیر، همچنان خشکسالی مناطقی از استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر مشکلات معیشتی و بهداشتی قرارداده است و جمعیت هلال احمر براساس نیازسنجی انجام شده بر آن شد تا با تشکیل کارگروه محرومیت زدایی و رفع مشکلات مناطق محروم، طرح ملی نذرآب 2 را اجرا کند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به اینکه در این طرح روستای محترم آباد از توابع شهرستان فنوج و سایر مناطق جامعه هدف در صورت اعلام نیاز سهم امسال فارس خواهد بود، بیان کرد: طرح نذر آب 2 در چهار استان خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

قهرمانی اضافه کرد: از ویژگی های این طرح حضور یک «سازمان مردم نهاد» و یک «موسسه خیریه» از هر استان به همراه نیروهای داوطلب هلال احمر و موسسات خیریه است که در این استان ها فعالیت دارند .

وی توضیح داد: مرحله دوم از اجرای طرح نذر آب ۲ محور اصلی دارد که محور نخست آن بحث تامین آب شرب (شامل سالم سازی، آب قابل شرب، احیای قنات ها، بهبود چاه ها، بهبود وضعیت آب، فیلتر و سالم سازی مخازن آب های سطحی) است و محور دوم آن بحث سلامت (شامل خدمات درمانی، ویزیت رایگان و جراحی محدود) و بحث بهداشت (شامل بهداشت آب، بهداشت روان و بهداشت محیط) است .

قهرمانی با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر فارس در بازه زمانی 2 تا 7 شهریور در شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان مستقر می‌شوند، گفت: علاوه بر برنامه‌های طرح نذر آب، خدمات سلامت نیز به افراد ارائه خواهد شد.

او از حضور پزشک در رده‌های عمومی و تخصصی و گروه پرستاری در این طرح خبرداد و گفت: آموزش‌هایی نیز با هدف ارتقاء دانش منتهی به تغییر رفتار مخاطبان در زمینه بهداشت فردی و محیط، به شهروندان ساکن در فنوج ارائه می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس با تاکید بر اجرای طرح نذر آب 2 در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با کمک خیرین و سازمان‌ها مردم نهاد احداث 10 سرویس بهداشتی برای روستاهای هدف پیش‌بینی شده است.

قهرمانی، تامین تانکرهای آب، سبدهای غذایی، بسته‌های بهداشتی و نوشت افزار را از دیگر اقلامی عنوان کرد که در طرح نذر آب بین نیازمندان شهرستان هدف در سیستان و بلوچستان، پیش بینی شده است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان سیستان و بلوچستان استان کرمان جامعه سیستان و بلوچستان هلال احمر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان