Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

رویداد۲۴ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل منطقه‌ای و نگرانی‌های موجود در این خصوص،گفت: انگلیسی‌ها کشتی ایران را دزدیده‌اند و ما نمی‌دانیم این چه فایده‌ای برای آنها دارد؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدارِ "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان ضمن یادآوری دوستی دیرینه ایران و عمان در شرایط مختلف و جنگ تحمیلی، گفت: نقش عمان در اوضاع منطقه را مثبت می‌دانیم، کما اینکه عمان در مسئله هسته‌ای ایران نیز نقش مهمی ایفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توافق هسته‌ای در ایران مخالفانی داشت، اما با توجه به مجموع شرایط پذیرفته شد، ولی آمریکا یک سال پیش از این توافق خارج شد و این اقدام توهین به بسیاری از کشورها از جمله ایران و عمان بود، با این حال جمهوری اسلامی ایران یک سال با درخواست رؤسای جمهور فرانسه و آلمان و البته انگلیسی‌ها، شرایط را تحمل کرد و به آنها فرصت جبران داد.

رئیس مجلس افزود: متأسفانه در این مدت اروپایی‌ها هیچ اقدامی انجام ندادند و به نظر می‌آید نتوانستند یا نمی‌خواستند و خلاف گفته بودند، بنابراین طبق توافق‌نامه هسته‌ای، ایران عمل متقابل براساس اصل "عمل به تعهدات به میزانی که طرف‌های مقابل به تعهدات عمل کنند" را انجام داد.

لاریجانی با اشاره به مسائل منطقه‌ای و نگرانی‌های موجود در این خصوص،گفت: آمریکایی‌ها، ایران را تحریم کردند، اما جای سؤال است که چرا انگلیس به این موضوع ورود پیدا کرد، یا چرا کشتی ایرانی متوقف شد؟ انگلیسی‌ها کشتی ایران را دزدیده‌اند و ما نمی‌دانیم این چه فایده‌ای برای آنها دارد؟

وی یادآور شد: برخی کشورهای منطقه برای دستیابی به امنیت پایدار باید رفتارشان را تغییر دهند، زیرا رفتار کنونی منطقه را مختل می‌کند، ظرفیت منطقه حدی دارد و نمی‌توان شاهد جنگ طولانی در یمن بود.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران، ارتقای امنیت در منطقه است، اظهار داشت: امنیت به واسطه کشورهای منطقه حاصل می‌شود و دخالت کشورهای دیگر موجب بروز خطرات قابل پیش‌بینی خواهد بود.

همچنین، "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان در این دیدار ضمن یادآوری همکاری‌های ایران و عمان، گفت: مسیر ما واحد و هدف‌مان یعنی ثبات امنیت پایدار در منطقه مشخص است. ما از اینکه ایرانیان افراد عاقل و حکیم هستند، خیالمان آسوده است و معتقدیم ایران نقش مهمی در امنیت منطقه داشته است.

وی یادآور شد: متأسفانه مشکل جهان فقدان حاکمیت عقل و منطق است، به‌طوری که ما در دنیا شاهد رشد پوپولیسم و روی کار آمدن رهبران غیرمنطقی و غیر رشید هستیم، از این رو باید بین خودمان تعامل و تعاون داشته باشیم.

وزیر خارجه عمان تأکید کرد: هدف ما اقناع جامعه جهانی در راستای دیپلماسی و ایجاد این باور است که "رخداد حوادثی که باعث آسیب به امنیت منطقه ما شود به همه کشورها آسیب می‌زند.

بن علوی خاطرنشان کرد: تلاش زیادی در شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفت، اما زمانی که بحران در شورای همکاری واقع شد، اولین قربانی همین شورا بود و اکنون به نظر می‌رسد که بحران در شورای همکاری خلیج فارس موجب تغییر نگاه‌ها و تفکرات برخی از کشورهای عضو شده است.

منبع: انتخاب برچسب ها: رویداد24 ، علی لاریجانی ، یوسف بن علوی ، توقیف نفتکش انگلیسی ، وزیر خارجه عمان ، توقیف نفتکش ایرانی ، توافق هسته‌ای سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علی لاریجانی یوسف بن علوی توقیف نفتکش انگلیسی وزیر خارجه عمان توقیف نفتکش ایرانی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در گامبیا در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت این کشور ، با « فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد .

در این دیدار  طرفین با تاکید بر این که مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند. 

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تشریح مواضع اصولی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بعد از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایران علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در حمله موشکی به سفارت ایران در دمشق مورد استفاده قرار گرفت، بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که ضامن حقوق مردم فلسطین باشد تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما معتقدیم فلسطینیان خود باید در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحرک اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق تاریخی و تجربه ما نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده ای وفادار نیستند. 

امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت تلاش های مشترک برای توقف جنگ در غزه در راستای منافع مردم فلسطین و کشورهای منطقه افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است.

امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت و تعامل مستمر بین وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خاطر نشان کرد: مهم این است که اراده لازم نزد رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال سازی روابط اقتصادی و فرهنگی و مردمی از جمله مسائل اساسی است که موجب تقویت بیش از پیش روابط در راستای منافع دو کشور می شود.

وی ازسرگیری حج عمره و آثار مثبت آن در میان مردم دوکشور را از آن جمله توصیف کرد.

فیصل بن فرحان دیدگاه‌های کشورش را در مورد تحولات منطقه تشریح کرد و بر اهتمام ویژه این کشور به احقاق حقوق مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین، تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که توقف جنگ در این مرحله در غزه محقق شود و افزود: توقف جنگ را به نفع مردم فلسطین و شروع ارسال کمک های انسانی به غزه می دانیم. 

فیصل بن فرحان استمرار تعامل بین دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر خارجه عربستان همچنین به موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بعنوان مکانی دیپلماتیک اشاره و خاطر نشان کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه